Αέρας ανανέωσης για το Peugeot 2008

Αέρας ανανέωσης για το Peugeot 2008

Στο στόχαστρο των ανθρώπων της Peugeot μπήκε το Compact SUV μοντέλο της εταιρίας, το 2008, στο οποίο η γαλλική φίρμα αποφάσισε να προσθέσει όλες τις νέες ιδέες που έχει αναπτύξει για τα μοντέλα της. Η ανανέωση λοιπόν δεν αφορά μόνο στην εμφάνιση, αλλά στη λειτουργικότητα, στην τεχνολογία και τα μηχανικά μέρη του οχήματος. Εκτός από την νέα σχεδιαστική υπογραφή της Peugeot, το 2008 θα εφοδιαστεί με νέους κωδικούς χρωμάτων, τόσο για τον εσωτερικό χώρο του, όσο και για το αμάξωμα, ενώ θα εμπλουτίσει την γκάμα των εκδόσεων με τα μηχανικά σύνολα που αποτελούν τα καλύτερα της κατηγορίας του. Όλες αυτές οι αλλαγές έχουν στόχο μία πιο δυναμική και ελκυστική εμφάνιση, αλλά και ένα πιο ευκίνητο και ασφαλές αυτοκίνητο οδηγικά.

peugeot 2008 2Πιο αναλυτικά, ξεκινώντας από το σχεδιασμό, οι πολλές γωνίες και οι ακμές εκπέμπουν τη δύναμη και την ευρωστία με τη οποία οι άνθρωποι της Peugeot ήθελαν να εφοδιάσουν το 2008. Οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση είναι αρκετές, με την πιο εμφανή να είναι η νέα εμπρός γρίλια, η οποία διαθέτει το έμβλημα της εταιρίας στο κέντρο και αποτελεί το εναρκτήριο λάκτισμα για μια σχεδιαστική προσέγγιση που συνεχίζεται στο καπό και ανεβαίνει ως την οροφή, με τις νέες μπάρες και καταλήγει στην αεροτομή, ολοκληρώνοντας μια εκπληκτική εικόνα.

Ανανεωμένα είναι και τα φωτιστικά σώματα, τόσο στο εμπρός, όσο και στο πίσω μέρος, με εκείνα του πίσω μέρους να θυμίζουν νύχια λιονταριού και να διαθέτουν το γνωστό πλέον 3D Effect που χρησιμοποίει η γαλλική φίρμα. Άλλες αλλαγές που παρατηρούνται στην εξωτερική εμφάνιση του 2008 είναι οι πλαστικές προεκτάσεις στους θόλους των τροχών, καθώς και οι προστατευτικές μεταλλικές πλάκες στο κάτω μέρος του εμπρός και του πίσω προφυλακτήρα, στοιχεία που αποδεικνύουν τον εύρωστο χαρακτήρα του.

peugeot 2008 4Ολοκληρώνοντας την ανάλυση της εξωτερικής εμφάνισης σημαντικό είναι να αναφερθούμε και στην επέκταση των επιλογών, όσον αφορά στις χρωματικές επιλογές που προσφέρονται, οι οποίες έφτασαν τις 9, με τις 5 να αποτελούν μεταλλικά χρώματα, ενώ στην γκάμα έχουν προστεθεί το Emerald αλλά και το Ultimate Red, το οποίο γνωρίσαμε μέσα από το 308 GTi και δημιουργεί μία εξαιρετική αντίθεση με τις νέες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17”, που συνδυάζουν το μαύρο και το ανθρακί σε γυαλιστερές αποχρώσεις και αποτελούν βασικό εξοπλισμό στην έκδοση GT.

Το εσωτερικό του Peugeot 2008 έχει αναβαθμιστεί, έτσι ώστε να αποτελεί ένα φιλόξενο, πρακτικό και λειτουργικό μέρος για τους επιβάτες, οι οποίοι πλέον διαθέτουν περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους σε κάθε θέση με το συνολικό όγκο που μπορούν να αποθηκεύσουν να φτάνει τα 24 λίτρα. Καθόλου άσχημα αν σκεφτεί κανείς ότι πρόκειται για αποθηκευτικούς χώρους που θα φιλοξενήσουν μικρά (σχετικά) αντικείμενα όπως κλειδιά και Smartphones.

peugeot 2008 3Οι τρεις υπάρχουσες επιλογές για την επένδυση του χώρου των επιβατών, η Access, η Acrive και η Allure, υποδέχονται την κορυφαία έκδοση GT, η οποία είναι εφοδιασμένη με πεντάλ αλουμινίου, κόκκινες ραφές στα πατάκια, στα καθίσματα, στις πόρτες, στον επιλογέα ταχυτήτων, στο χειρόφρενο αλλά και στο τιμόνι. Ο πιο ευτυχισμένος βέβαια επιβάτης είναι ο οδηγός, ο οποίος χάρη στο iCockpit απολαμβάνει πολλά οφέλη όπως την ύπαρξη του Head – Up Display, το οποίο διαθέτει κόκκινο LED φωτισμό, αλλά και την οθόνη αφής των 7”, μέσω της οποίας μπορεί να διαχειριστεί μια πληθώρα λειτουργιών.

Περνώντας στον τομέα των μηχανικών μερών, το 2008 επρόκειτο να διαθέτει μία πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου με 4 εκ των οποίων να αποτελούν την καλύτερη επιλογή στην κατηγορία του σύμφωνα με την εταιρία. Πιο αναλυτικά, η Peugeot έχει εφοδιάσει το ανανεωμένο 2008 με το νέο PureTech 3κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων, που υπόσχεται οδηγική απόλαυση με την βέλτιστη οικονομία καυσίμου και τις ελάχιστες εκπομπές ρύπων.

peugeot 2008 5Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στο σημαντικά μειωμένο βάρος των κινητήρων, οι οποίοι διαφέρουν σε σχέση με τους αντίστοιχους 4κύλινδρους κατά 21 κιλά, όσον αφορά στους ατμοσφαιρικούς και κατά 12 κιλά για τους υπερτροφοδοτούμενους. Επίσης για τους Turbo κινητήρες σημαντικό ρόλο παίζουν, τόσο το νέο σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης (200 bar), όσο και οι νέοι υπερσυμπιεστές που χρησιμοποιούνται, οι οποίοι επιτυγχάνουν λειτουργία 240.000 σ.α.λ.

Το συγκεκριμένο κινητήρα θα τον συναντήσουμε σε 5 διαφορετικές εκδόσεις, με την ισχύ να είναι 82, 110 και 130 ίππους, τη μέση κατανάλωση να ξεκινά από τα 4,4 λίτρα/100χλμ και να φτάνει τα 4,9 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων κυμαίνονται από τα 102 έως τα 114 γρ/χλμ. Οι κορυφαίοι κινητήρες για την κατηγορία, όπως αυτοί ορίζονται από την εταιρία είναι οι δύο ισχυρότεροι (110 και 130 ίππους) που συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων ο πρώτος και μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ο δεύτερος, προσφέροντας και οι δύο μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα/100χλμ και εκπομπές ρύπων 110 γρ/χλμ. Στις επιλογές κιβωτίων για τους υπόλοιπους κινητήρες υπάρχουν το  μηχανικό 5 σχέσεων αλλά και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο κιβώτιο 5 σχέσεων, που αφορά μόνο την έκδοση με τους 82 ίππους.

peugeot 2008 6Σχετικά με τους κινητήρες πετρελαίου η γκάμα αποτελείται από τρεις διαφορετικές εκδόσεις του γνωστού μας BlueHDi των 1.600 κ.εκ., που πλέον μπορεί να χαρακτηριστεί ως πιο καθαρός εξαιτίας της χρήσης του νέου Diesel Particulate Filter (DPF), καθώς και εξαιτίας της τεχνολογίας Selective Catalytic Reduction. Μέσω αυτών η γαλλική εταιρία δηλώνει πως έχει κατορθώσει να μειώσει κατά 90% τις εκπομπές των οξειδίων του αζώτου, ενώ το νέο DPF απομακρύνει έως και το 99.9% όλων των σωματιδίων, χάρη στην ικανότητά του να ανανεώνεται σε χαμηλότερες θερμοκρασίες από τα αντίστοιχα φίλτρα των άλλων εταιριών.

Έτσι, είτε κάποιος επιλέξει την έκδοση των 75, είτε των 100, είτε των 120 ίππων και ανεξαρτήτως κιβωτίου ταχυτήτων, με τις επιλογές να είναι δύο, ένα μηχανικό 5 σχέσεων και ένα 6 σχέσεων για την κορυφαία έκδοση, η μέση κατανάλωση είναι 3,7 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στο επίπεδο των 97 γρ/χλμ.

peugeot 2008 7Για την καλύτερη συνεργασία των μερών του μηχανικού συνόλου και τη βέλτιστη απόδοση σε οποιεσδήποτε συνθήκες, η Peugeot δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε διαφορετικά Modes οδήγησης μέσω του συστήματος Grip Control. Οι επιλογές είναι Standard, Snow, Mud, Sand και ESP Off. Εκτός βέβαια από το Grip Control το 2008 είναι εφοδιασμένο με μία πληθώρα άλλων ηλεκτρονικών συστημάτων, τα οποία κάνουν την ζωή του οδηγού και των επιβατών πιο εύκολη και το μοντέλο πιο High Tech.

Μέσω του Apple CarPlay ή του MirrorLink η συνδεσιμότητα με το Smartphone του οδηγού βοηθά στη διευκόλυνση της επικοινωνίας, αλλά και της διαχείρισης διάφορων εφαρμογών που είναι εγκατεστημένες στο τηλέφωνο. Σε επίπεδο ασφάλειας, το σύστημα Active City Brake καλείται να δημιουργήσει συνθήκες αποφυγής ατυχήματος ή ακόμη και μείωσης των συνεπειών σε περίπτωση όπου η αποφυγή θεωρηθεί αδύνατη. Τέλος, η κάμερα οπισθοπορείας καθώς και το σύστημα Park Assist κάνουν τη ζωή του οδηγού ευκολότερη, όσον αφορά στο παρκάρισμα, αλλά και τον έλεγχο του πίσω μέρος του 2008.

peugeot 2008 8Εν τέλει, η Peugeot αποδεικνύει ότι προσπαθεί να γίνεται καλύτερη και πιο ανταγωνιστική εξελίσσοντας ολοένα και περισσότερο τα μοντέλα της. Το μόνο που μένει να δούμε είναι εάν οι νέες ιδέες που υιοθέτησε το 2008 θα προσφέρουν μία αύξηση, τόσο  στη δημοτικότητά, όσο και στην αύξηση των πωλήσεων του ήδη δημοφιλούς Compact SUV της γαλλικής φίρμας.

Δημήτρης Τσιάρας