Ο Niki Lauda είναι ένα από το πρόσωπα που έγραψε τη δική του ιστορία στη Formula 1. Μπορεί να μη βρίσκεται στη ζωή εδώ και περίπου δύο χρόνια, όμως πάντα όλοι τον θυμούνται με αγάπη. Ο Gordon Murray το λιγότερο που μπορούσε να δημιουργήσει ήταν μια υπέροχη T.50s προς τιμή του, αφού η συγκεκριμένη ονομάστηκε Niki Lauda.

Ουσιαστικά πρόκειται για την αγωνιστική εκδοχή του μοντέλου που δημιουργείται από τη Gordon Murray Automotive. Το αμάξωμα ζυγίζει μόλις 852 κιλά και ουσιαστικά δεν έχει σχέση με τα αντίστοιχα μοντέλα T.50s που κυκλοφορούν στους δρόμους. Το πίσω μέρος έχει μήκος 1,75 μέτρα και διαθέτει τον ανεμιστήρα των 400 χιλιοστών, ο οποίος συμβάλει ουσιαστικά στην κάθετη δύναμη του αυτοκινήτου. Όσον αφορά στην αεροδυναμική υπάρχουν 6 διαφορετικά mode, ενώ προσφέρεται το πρόγραμμα High Downforce, το οποίο κάνει τον ανεμιστήρα να λειτουργεί μόνιμα στις 7.000 σ.α.λ. Παράλληλα η εταιρεία ενημερώνει πως στο φρενάρισμα αναπτύσσονται 2,5 με 3 G.

Μηχανικά κάτω από το καπό κρύβεται ο V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας χωρητικότητας 3,9 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 711 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 49,4 κιλά. Για να επιτευχθεί το συγκεκριμένο αποτέλεσμα έχουν “πειραχτεί” οι εκκεντροφόροι, η κεφαλή και το σύστημα εξαγωγής. Το νέο κιβώτιο Instantaneous Gearchange System (IFS) της Xtrac διαθέτει διαφοροποιημένες τις 6 σχέσεις, αλλά και paddle shift πίσω από τιμόνι.

Στις αλλαγές είναι και οι νέες σφυρήλατες ζάντες από μαγνήσιο μεγέθους 18”, με τα ελαστικά Cup Sport 2 της Michelin, ενώ η ανάρτηση έχει μείωση την απόσταση από το έδαφος κατά 40 χιλιοστά. Τα φρένα της Brembo είναι κεραμικά με 6 πίστωνες δαγκάνες μπροστά και 4πίστονες πίσω, ενώ οι διαστάσεις των δίσκων είναι 370 χιλιοστά μπροστά και 340 πίσω.

Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο στο εσωτερικό υπάρχουν αλλαγές για να πληρούνται όλα τα πρότυπα που θέλει η FIA για να συμμετέχει το αυτοκίνητο σε αγώνες. Ουσιαστικά λείπει ο πίνακας οργάνων, καθώς και ο κλιματισμός και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ το τιμόνι είναι μισό. Ο οδηγός κάθεται στη μέση, αφού απουσιάζει και η θέση του συνοδηγού, με το κάθισμα να είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, ενώ έχει ζώνες 6 σημείων.  

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το νέα Gordon Murray T.50s Niki Lauda, το οποίο είναι εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο από αυτά που έχουμε συνηθίσει. Σίγουρα, όποιος βρεθεί πίσω από το τιμόνι του θα το απολαύσει με το παραπάνω. Βέβαια, το κακό είναι πως θα κυκλοφορήσουν μόλις 25 αντίτυπα, εκ των οποίων το κάθε ένα θα κοστίζει ούτε λίγο, ούτε πολύ 3.600.000€.