Η ηλεκτρική Mercedes EQC

Η ηλεκτρική Mercedes EQC

Η ηλεκτροκίνηση πλέον έχει κερδίσει ένα σημαντικό μερίδιο στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου. Η Mercedes μη μπορώντας να αποφύγει αυτές τις εξελίξεις δημιούργησε την αμιγώς ηλεκτρική EQC. Οι Γερμανοί έκαναν το πρώτο βήμα στην ηλεκτροκίνηση και πιστεύουν πως με αυτό τον τρόπο θα κερδίσουν και αυτό το ιδιαίτερο κοινό.

Το σχέδιο της Mercedes για την ηλεκτροκίνηση έχει την κωδική ονομασία CASE. Το κάθε γράμμα της λέξης σημαίνει κάτι. Οι Γερμανοί λοιπόν λένε Connected (διασύνδεση), Autonomous (αυτόνομη οδήγηση), Shared & Services (ευέλικτη χρήση και υπηρεσίες), Electric (ηλεκτροκίνηση) που όλα αυτά μαζί δίνουν τη λέξη CASE.

Mercedes και EQ συνεργάστηκαν και το πρώτο αποτέλεσμα είναι η αμιγώς ηλεκτρική EQC. Εξωτερικά το γερμανικό μοντέλο δεν έχει μεγάλες διαφορές με τα ήδη υπάρχοντα. Η μεγάλη μάσκα με τη διπλή γραμμή αλουμινίου με το αστέρι να δεσπόζει στη μέση, μαζί με τα LED φωτιστικά σώματα που την αγκαλιάζουν, αλλά και ο αεροδυναμικός προφυλακτήρας την κάνουν να ξεχωρίζει. Στο πίσω μέρος τα LED φωτιστικά σώματα με τη μακριά λεπτή κόκκινη γραμμή να τα ενώνει έχουν τη μερίδα του λέοντος, ενώ υπάρχει και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει η μεγάλη ψηφιακή οθόνη που χωρίζεται σε δύο μέρη με το μέγεθος να είναι 10,2” για το κάθε ένα. Το πρώτο αφορά στον πίνακα οργάνων, ενώ το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX της γερμανικής εταιρείας. Η πολυτέλεια είναι αυτονόητη για τη Mercedes-Benz, με τα δερμάτινα καθίσματα, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και το δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων.

Μηχανικά η νέα Mercedes-Benz EQC τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 492 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 77,4 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,1”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ/ώρα. Οι κινητήρες τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου μεγέθους 80 kWh που βρίσκεται στο πάτωμα του αυτοκινήτου. Η αυτονομία κυμαίνεται από 445 έως 471 χιλιόμετρα, ενώ με έναν ταχυφορτιστή για να ανακτηθεί το 80% της ενέργειας χρειάζονται μόλις 40’.

Στον εξοπλισμό η Mercedes-Benz EQC περιλαμβάνει το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC, AC Φορτιστή 7,4 kW, DC Φορτιστή 110 kW, καλώδια φόρτισης, κλιματισμό, φωτιστικά σώματα MULTIBEAM Full-LED με σύστημα High-Beam Assist, Cruise Control, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, αισθητήρες παρκαρίσματος, σύστημα πλοήγησης, σύστημα προειδοποίησης πεζών, Keyless Go Comfort, Keyless Start, Traffic Sign Assist, Active Lane Departure Warning, Collision Prevention Assist, Dynamic Select, Blind Spot Monitoring, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, φιμέ τζάμια, Advanced Sound System και ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19”.

Το νέο μοντέλο όπως ανακοίνωσε η Mercedes-Benz είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά. Η τιμή της EQC 400 4MATIC ξεκινά από τα 79.360€, ενώ ανάλογα τις απαιτήσεις του καθενός μπορεί να ανέβει ακόμη περισσότερο. Δυστυχώς η τιμή της για κάποιους μπορεί να είναι απαγορευτική και σε συνδυασμό με το ότι δεν υπάρχουν επαρκείς σταθμοί φόρτισης, μπορεί να μην καταφέρει τις πωλήσεις που θα θέλουν οι ιθύνοντες της Mercedes για τη χώρα μας.