Το 2023, 9 στους 10 κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, με τον πιο μεγάλο όγκο παραγωγής παγκόσμια, βασίστηκαν στα premium ελαστικά Continental, ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) στα εργοστάσια παραγωγής τους. Ανάμεσα σε αυτούς η Tesla, η Porsche και η Mercedes-Benz. Αλλά και Ασιάτες κατασκευαστές, όπως η Kia και η BYD, καθώς και άλλοι Αμερικανοί κατασκευαστές, όπως η Ford, κάνουν το ίδιο. Αυτό, φυσικά, δεν είναι τυχαίο, γιατί η σωστή επιλογή ελαστικών είναι κρίσιμη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού επηρεάζει την απόδοση, το φρενάρισμα και την αυτονομία τους.
Γεγονός είναι ότι δεν υπάρχει ένα και μόνο ελαστικό που να ταιριάζει σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Διότι, τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα είναι διαθέσιμα, πλέον, σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων αλλά και σε οχήματα μέσων μαζικής μεταφοράς. Η γκάμα περιλαμβάνει μίνι ηλεκτρικά οχήματα, αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου μεγέθους, έως SUVs, Sport αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και ηλεκτρικά λεωφορεία. Η Continental κατασκευάζει ελαστικά για μεγάλη ποικιλία χρήσεων, όχι όμως για συγκεκριμένους τύπους μετάδοσης κίνησης.
Βασικός της στόχος είναι ο σχεδιασμός ελαστικών που συνδυάζουν, με τον βέλτιστο τρόπο, ασφάλεια, απόδοση και άνεση. Για τα ηλεκτρικά οχήματα, εκτός από την απόδοση στο φρενάρισμα και τα καλά χαρακτηριστικά χειρισμού, βασικά ζητούμενα είναι η αύξηση του χιλιομετρικού ωφέλιμου, η μείωση του εσωτερικού θορύβου και της αντίστασης κύλισης. Σήμερα, σχεδόν όλα τα προϊόντα της Continental έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για βελτιστοποίηση της αυτονομίας τους.
Σε τεχνικό επίπεδο, οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί της Continental, κατά τον σχεδιασμό των EV Compatible ελαστικών είναι συνοπτικά:
Πρόκληση: To βάρος/Λύση: Πιο υψηλή δυνατότητα φορτίου
Από πλευράς σχεδιασμού, οι απαιτήσεις από τα ελαστικά αλλάζουν, όσο εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση, κυρίως σε σχέση με το αυξημένο βάρος του οχήματος, που οφείλεται κυρίως στο βάρος των μονάδων της μπαταρίας. Το ID.3, για παράδειγμα, είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, που ζυγίζει όμως 1,8 τόνους. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό να φοράει ελαστικά, προσαρμοσμένα στο αυξημένο του βάρος. Το 2021, η Continental κατασκεύασε τα πρώτα ελαστικά για επιβατικά αυτοκίνητα με τον νέο κωδικό δείκτη φορτίου HL.
Με την ίδια πίεση αέρα, αυτά τα ελαστικά έχουν χωρητικότητα φορτίου, πιο μεγάλη, έως και 10%, σε σύγκριση με εκείνα με τον πιο παλιό δείκτη XL. Αυτό σημαίνει ότι τα στενότερα ελαστικά μπορούν να μεταφέρουν πιο μεγάλα φορτία. Και αυτό είναι ένα σοβαρό πλεονέκτημα για τα ηλεκτρικά οχήματα, των οποίων η επιφάνεια επαφής με το δρόμο (δηλαδή τα τέσσερα πέλματα των ελαστικών) επηρεάζει ένα άλλο σημαντικό κριτήριο, την αυτονομία.
Πρόκληση: Αυτονομία/Λύση: Ελαστικά με βελτιστοποιημένη αντίσταση κύλισης
Η πιο συχνή ερώτηση για όσους οδηγούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι “Πόσο μακριά θα φτάσω με μία φόρτιση;”. Αν και αυτό αφορά τη χωρητικότητα της μπαταρίας, την ενεργειακή απόδοση του κινητήρα και το στυλ οδήγησης, τα ελαστικά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, αφού η αντίσταση κύλισης και η αεροδυναμική του ελαστικού επηρεάζουν την κατανάλωση ενέργειας. Στα ηλεκτρικά οχήματα, η καλύτερη ενεργειακή απόδοση οδηγεί σε μεγαλύτερη χιλιομετρική αυτονομία. Εάν η αντίσταση κύλισης μειωθεί κατά 1 κιλό/τόνο, η αυτονομία ενός ηλεκτρικού οχήματος αυξάνεται κατά περίπου 3% έως 4%. H Continental δίνει ιδιαίτερη σημασία στη συνεχή μείωση της αντίστασης κύλισης, επειδή αυτή δημιουργεί επιπλέον αυτονομία. Γενικά, οι μηχανικοί της Continental κατάφεραν να βελτιώσουν την αντίσταση κύλισης σε όλα τα σύγχρονα μοντέλα της γκάμας που κυκλοφορούν στην αγορά, σε τέτοιο βαθμό που, σε κάποιες περιπτώσεις, ξεπερνά ακόμη και κατά 15%, τις απαιτήσεις της ετικέτας ελαστικών ΕΕ, για την κλάση Α.
Πρόκληση: Εσωτερικός Θόρυβος/Λύση: Το σύστημα ContiSilent
Ένα σημαντικό ζήτημα για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ο θόρυβος που δημιουργείται από τα ελαστικά. Αυτό συμβαίνει επειδή ο θόρυβος κύλισης και οι αναταράξεις του αέρα ακούγονται πολύ, ειδικά σε μεγάλες ταχύτητες. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό στο εσωτερικό της καμπίνας, όπου ο θόρυβος των ελαστικών φαίνεται πιο δυνατός λόγω της απουσίας θορύβου του κινητήρα. Το σύστημα ContiSilent αναπτύχθηκε για πρώτη φορά για ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων το 2016.
Η τεχνολογία αυτή, μπορεί να μειώσει τον θόρυβο κύλισης, έως και 9 ντεσιμπέλ. Ένα ειδικό στρώμα αφρού πολυουρεθάνης, στο εσωτερικό του ελαστικού, απορροφά τους κραδασμούς από τον δρόμο, μειώνοντας τη μετάδοση του θορύβου στο αμάξωμα και στην καμπίνα των επιβατών. Το ContiSilent είναι συμβατό με όλες τις ζάντες που διατίθενται στο εμπόριο και δεν επηρεάζει την απόδοση του οχήματος, την κατανάλωση καυσίμου, τη δυνατότητα μεταφοράς φορτίου ή την τελική ταχύτητα.
Πρόκληση: Μεγάλη ροπή/Λύση: Ανθεκτική κατασκευή και στιβαρή σύνθεση της γόμας
Ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης είναι η μεγάλη ροπή τους. Στο ξεκίνημα του οχήματος, τα ελαστικά πρέπει να ανταποκριθούν σε αυτήν την πλήρη ροπή (ή στιγμιαία ροπή), μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Το αυξημένο φορτίο, καθώς και η πιο μεγάλη ροπή μπορούν να οδηγήσουν, επίσης, σε αυξημένη φθορά των ελαστικών. Επομένως, η ανθεκτικότητα και η χαμηλή φθορά των ελαστικών είναι σημαντικά. Στόχος είναι να καταστεί δυνατή η αποτελεσματική λειτουργία όλων των οχημάτων, ανεξάρτητα από τον τύπο κίνησής τους. Επομένως, οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων έχουν έναν πολύ καλό λόγο να επιλέγουν τα ελαστικά Continental. Με την τεχνολογική της τεχνογνωσία, η εταιρεία προσφέρει ασφαλή και αειφόρα αυτοκίνηση, με το βλέμμα στο μέλλον.