Λίγες ημέρες έχουν απομείνει για να ολοκληρωθεί η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, μια εκ των μεγαλύτερων εκθέσεων αυτοκινήτου παγκοσμίως, όπου συνήθως οι εταιρίες εκπλήσσουν το κοινό με τα διάφορα μοντέλα που επιλέγουν να παρουσιάσουν. Για τη Lamborghini, όπως η περσινή, έτσι και η φετινή χρονιά αποτελεί μία επετειακή χρονιά, με τους ανθρώπους της να γιορτάζουν τα 100 χρόνια από την γέννηση του ιδρυτής της εταιρίας, Ferrucio Lamborghini, με ένα μοντέλο περιορισμένης παραγωγής. Το όνομα του μοντέλου αναφέρεται στον αριθμό των ετών και είναι η Centenario.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την παράδοση με την καινοτομία, με το πρώτο στοιχείο να προέρχεται από την χρήση ενός V12 κινητήρα όπως παραδοσιακά κάνει η ιταλική φίρμα, ενώ σε επίπεδο καινοτομίας θα συναντήσουμε την εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, την εξελιγμένη αεροδυναμική, αλλά και το νέο σύστημα διεύθυνσης των πίσω τροχών.
Ας αρχίσουμε λοιπόν από την εξωτερική εμφάνιση της Centenario, η οποία αποτελεί την έκφραση της δέσμευσης της εταιρίας για νέους σχεδιασμούς γεμάτους έμπνευση. Βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα με την Aventador, η Centenario παρουσιάζει πολλά κοινά σημεία στον σχεδιασμό, κυρίως στο εμπρός μέρος, ωστόσο έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στη σωστή διοχέτευση του αέρα από το εμπρός μέρος έως το πίσω. Οι μεγάλοι αεραγωγοί στο εμπρός μέρος, στο καπό, αλλά και τα μικρά ανοίγματα κάτω από τα μπροστινά φωτιστικά σώματα που διοχετεύουν τον αέρα μέσα από τους θόλους των τροχών στα πλαϊνά τμήματα του αυτοκινήτου, βοηθούν τόσο στην καλύτερη ψύξη όσο και στην αύξηση της κάθετης δύναμης.
Στο πίσω μέρος κάθε τμήμα του αμαξώματος μαγνητίζει το βλέμμα, όπως οι ειδικά διαμορφωμένοι θόλοι των πίσω τροχών, ώστε να φιλοξενήσουν το νέο σύστημα διεύθυνσης. Ψηλά πάνω από τους θόλους έχει τοποθετηθεί η ανοιγόμενη αεροτομή που προσφέρει ακόμη μεγαλύτερη κάθετη δύναμη και σταθερότητα, ενώ κάτω από αυτή βρίσκονται τα φωτιστικά σώματα σε σχήμα Y, που παρά τον λεπτό τους σχεδιασμό είναι εξαιρετικά ευδιάκριτα. Τέλος, αίσθηση προκαλεί ο πίσω διαχύτης που θυμίζει αγωνιστικό όχημα, αλλά και η τριπλή απόληξη της εξάτμισης που βρίσκεται όπως είναι αναμενόμενο, στο κέντρο.
Αντάξια του εξωτερικού σχεδιασμού είναι και η εικόνα στο εσωτερικό της Centenario όπου η τεχνολογία και η λειτουργικότητα “παντρεύεται” με την πολυτέλεια και το αγωνιστικό πνεύμα που διακατέχει το επετειακό αυτό μοντέλο. Τα Sport καθίσματα είναι ένα από τα πολλά μέρη όπου έχουν χρησιμοποιηθεί ανθρακονήματα όπως και η επένδυση στις θύρες που αποτελείται από ανθρακόνημα και δέρμα Alcantara. Νέες ραφές έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό καθώς επίσης και στο τιμόνι.
Σε επίπεδο λειτουργικότητας, εύκολη τη ζωή στους επιβάτες κάνει η οθόνη αφής των 10.1”, μέσω της οποίας παρέχεται η δυνατότητα της δορυφορικής πλοήγησης αλλά και το σερφάρισα στο διαδίκτυο, καθώς και η σύνδεση με τον προσωπικό λογαριασμό στα Social Media και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο. Επίσης υπάρχει και η δυνατότητα σύνδεσης με το Apple CarPlay, προσφέροντας έναν αποτελεσματικότερο και ασφαλέστερο τρόπο να κάνει κανείς τις τηλεφωνικές κλήσεις του να ακούει την μουσική από το κινητό του, αλλά και γενικότερα να χρησιμοποιεί ευκολότερα το iPhone εντός του οχήματος. Ακόμη όμως και στον τεχνολογικό τομέα η Lamborghini δε θα μπορούσε να μη συμπεριλάβει συστήματα ελέγχου επιδόσεων. Έτσι μέσω του Infotainment System ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα εξελιγμένο σύστημα τηλεμετρίας που μετρά χρόνους ταχύτητες κίνησης, ακόμη και τις δυνάμεις G που δέχεται το όχημα και ο οδηγός.
Αφήνοντας στην άκρη τον εξαιρετικό σχεδιασμό και την εσωτερική εμφάνιση που μαγνητίζει, ας ασχοληθούμε λίγο με τους αριθμούς, αφού αυτοκίνητα τέτοιας φιλοσοφίας έχουν πάντα ως στόχο τις εξαιρετικές επιδόσεις. Όπως αναφέραμε και στην αρχή, ο κινητήρας που έχει τοποθετηθεί στο πίσω μέρος είναι ένας V12 ατμοσφαιρικός, με την μέγιστη ισχύ του να φτάνει τους 770 ίππους. Σε συνδυασμό με την μόνιμη τετρακίνηση αλλά και το ISR (Independent Shifting Rod) κιβώτιο ταχυτήτων, η Centenario από στάση, φτάνει τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 2,8”, ενώ από εκεί και έπειτα, άλλα 20,7”, είναι αρκετά για να φτάσει κανείς τα 300 χλμ/ώρα σε συνολικό χρόνο 23,5”. Τι έμεινε από εκεί και πάνω; Άλλα 50 χλμ/ώρα ώστε να αγγίξει κανείς την τελική ταχύτητα των 350 χλμ/ώρα.
Με το συνολικό βάρος να ξεπερνά ελάχιστα τα 1.500 κιλά (1520 για την ακρίβεια) η αναλογία κιλών ανά ίππο ισούται με 1,97. Αυτό σημαίνει ότι για να βγει όλη αυτή η δύναμη στον δρόμο θα πρέπει να υπάρχει κάτι παραπάνω από την μόνιμη τετρακίνηση. Κάπου εδώ μπαίνει στην εξίσωση το σύστημα διεύθυνσης των πίσω τροχών. Όταν η Centenario κινείται με χαμηλές ταχύτητες, οι πίσω τροχοί λαμβάνουν κλίση αντίθετη από τη γωνία στροφής, με αποτέλεσμα να υπάρχει μία εικονική μείωση του μεταξονίου που προσφέρει αυξημένη ταχύτητα στις στροφές και μικρότερη διαδρομή του τιμονιού.
Στην περίπτωση της κίνησης με μεγάλη ταχύτητα, οι πίσω τροχοί ακολουθούν την γωνία στρέψης και έτσι έχουμε εικονική αύξηση του μεταξονίου που βελτιώνει τη σταθερότητα και τις αντιδράσεις του οχήματος. Για την καλύτερη δυνατή πρόσφυση αλλά και για την υποδοχή του συστήματος που μόλις αναλύθηκε η Lamborghini εφοδίασε τη Centenario με ειδικά ελαστικά της Pirelli από τη σειρά PZero, τα οποία εξελίχθηκαν συγκεκριμένα για αυτό το σκοπό. Συγκεντρωτικά όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά κάνουν τη Centenario ένα όχημα που μοιάζει να διψά για μεγάλες ταχύτητες, διαδρομές με πολλές στροφές, καθώς και πίστες. Ωστόσο, για να γίνει η χρήση του συγκεκριμένου μοντέλου εύκολη και σε πιο καθημερινό επίπεδο, η Lamborghini έχει εφοδιάσει τη Centenario με τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, το Strada, το Sport και το Corsa.
Όπως αναφέραμε, η Centenario αποτελεί ένα επετειακό μοντέλο περιορισμένης παραγωγής. Βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα με την Aventador, θα την συναντήσουμε και στους ίδιους τύπους αμαξώματος, δηλαδή σε Coupe και Roadster. Έτσι λοιπόν από τις 40 συνολικά μονάδες που θα κατασκευαστούν, οι 20 θα είναι coupe και οι άλλες 20 roadster. Συγκαταλέγοντας τη Centenario στα μοντέλα περιορισμένης παραγωγής της Lamborghini, όπως η Sesto Elemento και η (πολύ περιορισμένης παραγωγής) Veneno, η τιμή θα βρίσκεται αρκετά πιο χαμηλά στα 1.750.000€.
Είναι σίγουρο ότι ανυπομονούνε να δούμε τη Centenario, τόσο στο δρόμο, όσο και στην πίστα αλλά είμαστε χαρούμενοι απλά και μόνο από την παρουσίαση της, αφού χάρη σε αυτήν ο CEO της εταιρίας Stephan Winkelmann έκανε τη δήλωση ότι η Lamborghini θα συνεχίζει να υποστηρίζει την παραγωγή τέτοιων ιδιαίτερων οχημάτων, αφού βοηθά τόσο την ενδυνάμωση του ονόματος της εταιρίας, όσο και την παρακίνηση της ομάδας σχεδιασμού να αποδείξει το ταλέντο της.
Δημήτρης Τσιάρας