Οι εντυπωσιακές M3 και M4

Οι εντυπωσιακές M3 και M4

Η BMW M3 και M4 αποτελούν ένα όνειρο για πολλούς. Κάποιοι το πέτυχαν και άλλοι ακόμα ονειρεύονται. Όπως και να το εξετάσει ωστόσο κανείς, μιλάμε για δύο αυτοκίνητα που καθένας μας θα ήθελε να βρεθεί πίσω από το τιμόνι τους. Η γερμανική φίρμα παρουσίασε τα δύο νέα μοντέλα, τα οποία υπόσχονται δύναμη, ταχύτητα, ασφάλεια και άνεση.

Η M3 έχει μήκος 4,79 μέτρα, πλάτος 1,90 μέτρα και ύψος 1,43 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,85 μέτρα. Αντίθετα η M4 έχει μήκος 4,79 μέτρα, πλάτος 1,88 και ύψος 1,43 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο είναι και αυτό 2,85 μέτρα. Αυτό που εντυπωσιάζει και παράλληλα παραξενεύει είναι η τεράστια νέα μάσκα της BMW, η οποία γίνεται ένα με τον προφυλακτήρα και τα Full-LED φωτιστικά σώματα. Για όποιον θέλει προαιρετικά υπάρχουν τα Adaptive LED και τα Laserlight φωτιστικά σώματα.

Το καπό έχει και αυτό νέο σχεδιασμό, με τις νευρώσεις να θέλουν να δώσουν μια πιο άγρια μορφή. Οι εισαγωγές αέρα βρίσκονται σε σημεία που είναι απαραίτητα για την καλύτερη ψύξη του κινητήρα, αλλά φέρνουν στο μυαλό τις παλαιότερες 328 και 3.0 CSi. Η οροφή είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η πολύ λεπτή αεροτομή, τα LED φωτιστικά σώματα και η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης.

Οι επιλογές για το χρωματισμό ίσως είναι περισσότερες από ποτέ. Isle Of Man Green, Sao Paolo Yellow, Alpine White, Black Sapphire, Brooklyn Gray, Oxide Grey, Portimao Blue, Toronto Red, Tanzanite Blue II, Individual Dravit Grey, Individual Frozen Brilliant White και Individual Frozen Portimao Blue συνθέτουν το χρωματισμό. Το μόνο σίγουρο είναι πως με όλες αυτές τις χρωματικές επιλογές ο υποψήφιος αγοραστής θα δυσκολευτεί στην επιλογή του χρώματος.

Οι M3 και M4 διαθέτουν νέες σφυρήλατες ζάντες μεγέθους 18” μπροστά και 19” πίσω, με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S και διαστάσεις 275/40 μπροστά και 285/35 πίσω. Αντίθετα η M3 Competition και η M4 Competition διαθέτουν τις σφυρήλατες ζάντες μεγέθους 19” μπροστά και 20” πίσω, με διαστάσεις ελαστικών 275/35 μπροστά και 285/30 πίσω.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων και μια για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Τα δερμάτινα καθίσματα με τη διχρωμία, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων, ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας και κάνουν πιο άνετη τη ζωή του οδηγού. Επιπλέον, υπάρχουν και τα Paddle Shift στο τιμόνι για πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων.

Μηχανικά και τα δύο μοντέλα τροφοδοτούνται από τον 6κύλινδρο Twin-Turbo κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 480 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 56 κιλά. Στις εκδόσεις Competition η μέγιστη ισχύς αυξάνεται στους 510 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 66,2 κιλά. Αυτό που εντυπωσιάζει στο άκουσμα και μόνο, είναι ότι η κυλινδροκεφαλή δημιουργήθηκε σε 3D εκτυπωτή, ενώ υπάρχει και ο σφυρήλατος στροφαλοφόρος άξονας.

Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 4,2” για τις M3 και M4, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα ή στα 290 χλμ/ώρα με το M Driver πακέτο. Αντίθετα η M3 Competition και η M4 Competition επιτυγχάνουν το 0-100 σε μόλις 3,9”, με την τελική ταχύτητα να μην έχει διαφορά από τις απλές εκδόσεις. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το 8τάχυτο αυτόματο M8HP75 της ZF, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς. Πάντως από το καλοκαίρι του 2021 αναμένεται να έρθουν και οι τετρακίνητες εκδόσεις.

Οι νέες M3 και M4 εξοπλίζονται με τις 6πίστονες δαγκάνες των 380 χιλιοστών μπροστά και τις μονοπίστονες των 370 χιλιοστών πίσω. Για όσους δεν αρκούνται σε αυτό και θέλουν πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα, υπάρχουν προαιρετικά οι κεραμικοί δίσκοι με το χρυσό χρώμα και τις διαστάσεις των 400 χιλιοστών μπροστά και των 380 χιλιοστών πίσω.

Όλα αυτά ακούγονται κάτι παραπάνω από δελεαστικά, αφού είτε στην M3 βρεθείς, είτε στην M4, το μόνο σίγουρο είναι πως θα το απολαύσεις. Άλλωστε τέτοια αυτοκίνητα δε βρίσκονται κάθε μέρα στο δρόμο. Το μόνο που δεν αποκαλύφθηκε για την ώρα είναι οι τιμές, οι οποίες όμως δε φαίνεται ότι θα διαφέρουν και πολύ από τις προηγούμενες.