• Home »
  • Διάφορα »
  • Η απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών για τα ιστορικά οχήματα
Η απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών για τα ιστορικά οχήματα

Η απόφαση του Υπουργείου Μεταφορών για τα ιστορικά οχήματα

Εδώ και καιρό οι ιδιοκτήτες ιστορικών οχημάτων ταλαιπωρούνται με τις αλλαγές που έχει εφαρμόσει το Υπουργείο Οικονομικών και το Υπουργείο Μεταφορών σχετικά με την κίνηση τους. Αυτό έρχεται να αλλάξει εκ νέου με τη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση των δύο υπουργείων. Έτσι με τη νέα απόφαση λύνονται πολλά προβλήματα σχετικά με τις μετακινήσεις, αλλά και με αυτούς που δεν τηρούσαν το γράμμα του νόμου. Πλέον με τη νέα Κοινή Υπουργική απόφαση ισχύουν τα εξής.

Επιτρέπεται η αυτοκίνητη μετακίνηση κατά τις προηγούμενες δύο ημέρες πριν την έναρξη και κατά την επόμενη μία ημέρα μετά τη λήξη της εκδήλωσης ή του αγώνα.

Επιτρέπεται αυτοκίνητη μετακίνηση από και προς τον τόπο στάθμευσης του οχήματος και τον χώρο του συνεργείου την πρώτη Τετάρτη και το τρίτο Σάββατο εκάστου μήνα.

Επιτρέπεται για τους σκοπούς της διάνυσης διαδρομών για τη συντήρησή τους, η μετακίνησή τους κάθε δεύτερη και τέταρτη ημέρα Κυριακή εκάστου μήνα, εντός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας (σε επίπεδο Περιφέρειας για την Αττική) όπου σταθμεύει και φυλάσσεται το όχημα.

Επιπλέον, στα πλαίσια γενικότερης ρύθμισης και εξορθολογισμού των διαδικασιών κυκλοφορίας των οχημάτων στην απόφαση περιγράφονται οι παρακάτω συγκεκριμένες διαδικασίες.

Συστήνεται Επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των Διεθνών Ομοσπονδιών (Δ.Ο.Α. Δ.Ο.Π.Α. και Δ.Ο.Μ.) στην Ελλάδα, του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών της Ενιαίας Ομοσπονδία Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων και Μοτοσυκλετών (Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ.) με έργο επανεξέταση, εντός 10 μηνών από τη συγκρότηση της, του χαρακτηρισμού ως ιστορικού ενδιαφέροντος των οχημάτων με έτος πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) από το 1970 και μετέπειτα και η διατύπωση σχετικής εισήγησης.

Έως την επανεξέταση του χαρακτηρισμού τους ως ιστορικού ενδιαφέροντος από την Επιτροπή, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Στην περίπτωση θετικής εισήγησης ισχύει ο χαρακτηρισμός του οχήματος, ενώ σε περίπτωση αρνητικής εισήγησης ο χαρακτηρισμός ακυρώνεται. Ο χαρακτηρισμός συνεχίζει να ισχύει για τα οχήματα πρώτης ταξινόμησης (κυκλοφορίας) έως και το 1969.

Θεσμοθετείται το Πιστοποιητικό Καταχώρισης που εκδίδεται από οιαδήποτε ελληνική ομοσπονδία ιστορικών οχημάτων στην οποία έχει εγγραφεί το χαρακτηρισμένο ως ιστορικό όχημα και ανανεώνεται κάθε δύο χρόνια.  Τα οχήματα που χαρακτηρίζονται για πρώτη φορά ιστορικά απευθύνονται στα νομικά πρόσωπα που εκπροσωπούν νόμιμα στην Ελλάδα τις Διεθνείς Ομοσπονδίες.

Μετά το πέρας του έργου της Επιτροπής θα καθοριστεί διαδικασία για τη χορήγηση και τη διάθεση κρατικών πινακίδων ιστορικού ενδιαφέροντος, που θα κατασκευάζονται με μέριμνα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.