Εδώ και μερικές ημέρες κυκλοφορεί μια πληροφορία πως ο νέος πετρελαιοκινητήρας της Volkswagen που υπάρχει στο νέο Polo σβήνει από μόνος του όταν το όχημα είναι ακινητοποιημένο. Πόσο μεγάλο πρόβλημα είναι αυτό; Μπορεί να οδηγήσει σε κάποιο σοβαρό ατύχημα τον οδηγό και τους επιβαίνοντες; Αυτά τα ερωτήματα γεννιόνται ακούγοντας κάποιος ότι το αυτοκίνητο σβήνει. Πια όμως είναι η αλήθεια; Το αυτοκίνητο σβήνει όντως ή απλά είναι ένα παιχνίδι αντιπάλων για να μειώσουν τις πωλήσεις της γερμανικής εταιρίας;
Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά. Όντως αν ένας κινητήρας σβήσει, ενώ το αυτοκίνητο βρίσκεται εν κινήσει υπάρχει πιθανότητα πρόκλησης ενός σημαντικού τροχαίου ατυχήματος, το οποίο μπορεί να προκαλέσει ακόμα και θάνατο ανάλογα τις συνθήκες, άπαξ με σβησμένο κινητήρα δεν υπάρχει έλεγχος. Αν όμως ένα αυτοκίνητο είναι σταματημένο σε φανάρι ή στην άκρη του δρόμου η μοναδική επίπτωση που θα έχει είναι να αναγκάσει τον οδηγό να βάλει το τρίγωνο ασφαλείας μέχρι να έρθει η οδική βοήθεια για να πάρει το αυτοκίνητο.
Το ερώτημα είναι ένα. Πως μπορεί να σβήνει ένας κινητήρας με σύστημα Start & Stop, αφού έτσι κι αλλιώς ο κινητήρας σταματά να λειτουργεί σε ακινητοποίηση του οχήματος; Υπάρχει πρόβλημα ή απλά δημιουργήθηκε θέμα χωρίς λόγο; Η αλήθεια είναι ότι παρουσιάστηκαν τέτοιου είδους προβλήματα με τον κινητήρα να σβήνει στις 950 στροφές/λεπτό, ενώ άλλοι παραπονέθηκαν ότι σβήνει ακόμα και στις 1.150. Σε μια πρώτη επικοινωνία οι άνθρωποι της γερμανικής εταιρείας με ευγενικό τρόπο, κατά άλλους απαράδεκτο, απάντησαν πως ίσως κάποιοι να μη γνωρίζουν πως ένας πετρελαιοκινητήρας στο ξεκίνημα θέλει δυνατό γκάζι για να ανέβει η ροπή και πως με χαλαρό πάτημα του γκαζιού είναι φυσικό να σβήνει.
Τελικά η Volkswagen Group ήρθε να επιβεβαιώσει το πρόβλημα απαντώντας πως εργάζεται ήδη σε full ρυθμούς για να το επιλύσει. Τι θα γίνει όμως με τα ήδη πουλημένα αυτοκίνητα; Το πιο λογικό είναι να προχωρήσει η εταιρεία σε ανάκληση, έτσι ώστε να λυθεί το πρόβλημα και να εξαφανιστούν όλα τα κακώς κείμενα που μπορούν να δυσφημήσουν τη Volkswagen. Πιθανότατα το πρόβλημα δεν υπάρχει μόνο στα 1.500 Polo που κυκλοφορούν στην χώρα μας, αλλά και σε άλλα Polo που βρίσκονται στην Ευρώπη. Τέλος σε νέα επικοινωνία με τη Volkswagen η απάντηση ήταν πως αφού ο όμιλος της Volkswagen Group παραδέχτηκε το πρόβλημα περιμένουμε τις οδηγίες του. Εμείς παρακολουθούμε το θέμα και σε περίπτωση ανάκλησης θα σας ενημερώσουμε αμέσως.