Ένα καυτό θέμα που απασχολεί τα τελευταία χρόνια της εταιρείες της αυτοκίνησης είναι αν τα αυτόνομα αυτοκίνητα μπορούν να υπάρξουν στην καθημερινότητα των ανθρώπων ή όχι; Και εάν ναι, τί κινδύνους ελλοχεύουν; Όσο και αν εξελίσσεται ο άνθρωπος, σίγουρα κάποια πράγματα μένουν παραδοσιακά, και για τη ριζική αλλαγή τους χρειάζεται διαφορετικό πλαίσιο, εκπαίδευση και σαφώς η προθυμία καθενός να μπορέσει να προχωρήσει, ξεπερνώντας ορισμένα στεγανά.
Από τα πιο πολυσυζητημένα θέματα αναφορικά με τα αυτόνομα αυτοκίνητα αφορά στο κατά πόσο ανταποκρίνονται οι αισθητήρες τους. Πέραν του λογισμικού των συγκεκριμένων αυτοκινήτων, στο οποίο στηρίζονται, δεδομένης της απουσίας του οδηγού, αυτό που χρειάζονται οπωσδήποτε είναι οι χάρτες. Οι χάρτες που διατίθενται πλέον από το GPS είναι αρκετά κομψοί, αλλά η ανάλυση θα πρέπει να βελτιωθεί αρκετά για τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό, με πιο ευκρινή γραφή προκειμένου να είναι ευανάγνωστο σε HD χαρτογράφηση. Τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα πρέπει να γνωρίζουν το πού βρίσκονται τα κράσπεδα σε σχέση με το όχημα, ενώ η διαφορά τους θα πρέπει να είναι μόλις δύο εκατοστά, ή μια ίντσα.
Ο John Ristevski επικεφαλής της χαρτογράφησης για τη Nokia με ρεαλιστική λήψη ανέφερε “Εάν διαθέτετε αρκετούς αισθητήρες στο αυτοκίνητο που ανιχνεύουν τα πράγματα σε πραγματικό χρόνο και όχι με πληροφορίες εκ των προτέρων, τότε το πρόβλημα γίνεται μεγαλύτερο, γεγονός που κάνει τη χρήση χαρτών απαραίτητη”. Για την ανάπτυξη αυτών των χαρτών, η Nokia δε στηρίζεται μόνο στις τυπικές αεροφωτογραφίες και δορυφορικές λήψεις. Βασίζεται σε ανώνυμα δεδομένα ανίχνευσης από συστήματα GPS που χρησιμοποιούνται σε οχήματα οδικών μεταφορών, τα οποία συλλέγουν περίπου ένα δισεκατομμύριο στοιχεία το μήνα. Το μεγαλύτερο προσόν της φινλανδικής εταιρείας, είναι ότι διαθέτει ένα στόλο περίπου 200 οχημάτων που είναι εφοδιασμένα με GPS, κάμερες και συστήματα Lidar.
Τα οχήματα αυτά είναι ειδικά για την πιο λεπτομερή χαρτογράφηση των δεδομένων, και σύμφωνα με το Wired, έχουν καλύψει 1.200.000 μίλια σε 30 διαφορετικές χώρες τους τελευταίους 15 μήνες. Χρησιμοποιούν 32 διαφορετικές δέσμες που συλλέγουν 700.000 σημεία δεδομένων ανά δευτερόλεπτο και μπορεί να σαρώσουν από 10 έως 15 ορόφους πάνω από το επίπεδο του εδάφους. Τα λέιζερ Lidar είναι δυνατό να καταγράψουν ακόμα και τις πινακίδες στους δρόμους, οι οποίες ξεχωρίζουν λόγω του αστραφτερού φινιρίσματος τους. Πέραν αυτών, οι αισθητήρες καταγράφουν ανωμαλίες του εδάφους και άλλα εμπόδια στο οδόστρωμα και τα παρουσιάζουν αναλυτικά.
Ενώ μπορούμε να κατανοήσουμε την ανάγκη για τους HD χάρτες, μετά την προειδοποίηση από το χαρακτηριστικό Wired, ένα θα παραμένει εύλογο ερώτημα, πόσο καιρό θα πάρει να αναπτυχθούν αυτοί οι χάρτες και ποιο θα είναι το αντίκτυπό τους στο μέλλον της αυτόνομης αυτοκίνησης;
Από την άλλη πλευρά ήδη η Google έχει δημιουργήσει ένα πρωτότυπο αυτοκινούμενο όχημα από το μηδέν, οδηγώντας αυτή την τεχνολογία σε ένα μείγμα εξαρτημάτων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με την παρουσίαση του μοντέλου αποτελεί ένα πλήρες λειτουργικό εγχείρημα αυτόνομης οδήγησης χωρίς να έχει τα προβλήματα που αναφέραμε παραπάνω. Αυτό το οποίο κάνει το εν λόγω όχημα της Google να είναι απολύτως αξιόπιστο είναι οι αισθητήρες και οι κάμερες που ανιχνεύουν τα πάντα στο διάβα του.
Όλα αυτά ακούγονται ωραία αν σκεφτεί κανείς την ευκολία που μπορεί να παρέχουν κυρίως σε άτομα που δεν απόλυτα ικανά να οδηγήσουν. Σε αυτούς όμως που έχουν τον πλήρη έλεγχο είναι αυτό που θέλουν; Σαφέστατα η ευκολία της αυτόνομης οδήγησης είναι το ιδεατό, αλλά όταν ένας άνθρωπος θέλει να οδηγεί και να προσαρμόζει τον τρόπο οδήγησης κατά το δοκούν του στο δικό του αυτοκίνητο εκεί τι γίνεται;