Η Volkswagen αποκάλυψε το ανανεωμένο Arteon, το οποίο εκτός από την κλασσική μορφή του, θα διαθέτει τις εκδόσεις R και Shooting Brake. Το γερμανικό μοντέλο έχει μήκος 4,86 μέτρα, πλάτος 1,87 μέτρα και ύψος 1,42 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,84 μέτρα. Το Arteon R είναι το ίδιο, ενώ το Shooting Brake είναι δύο εκατοστά πιο ψηλό.

Η ανανέωση εξωτερικά έρχεται στους νέους προφυλακτήρες, στα LED φωτιστικά σώματα, τις νέες απολήξεις της εξάτμισης και στις νέες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 18”, 19” και 20”. Επιπλέον, υπάρχουν τρία νέα χρώματα που είναι τα Oryx White, Kings Red Metallic και Lapiz Blue. Στο πίσω μέρος εκτός από το σήμα της Volkswagen υπάρχει και ολογράφως η λέξη Arteon, κάτι που πλέον έχει αρχίζει και γίνεται και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας.

Στην έκδοση Arteon R οι αλλαγές είναι πιο έντονες με τους σπορ προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, τις πλαϊνές ποδιές, το διαχύτη και την αεροτομή που δίνει μια άλλη αίσθηση. Οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 20” προκαλούν, αφού είναι πολύ όμορφες, ενώ η ανάρτηση μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά δύο χιλιοστά περισσότερο από την απλή έκδοση. Επιπλέον, το Arteon R διαθέτει μεγάλα φρένα με μπλε δαγκάνες, ενώ στο εσωτερικό περιλαμβάνει σπορ καθίσματα και paddle shift στο τιμόνι.

Στο εσωτερικό όμως έρχονται και άλλες αλλαγές που εστιάζονται στο νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MIB3, με την οθόνη αφής μεγέθους 8” ή 9,3”, το οποίο διαθέτει και τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto. Ο πίνακας οργάνων είναι πλέον ψηφιακός με την οθόνη μεγέθους 10,3”. Επιπλέον, υπάρχει ο κρυφός φωτισμός με την επιλογή των 30 χρωμάτων, το ηχοσύστημα της Harman Kardon με τα 12 ηχεία και τη συνολική ισχύ των 700 Watt, αλλά και τον ασύρματο φορτιστή για τα smartphone. Ο χώρος αποσκευών στο Arteon είναι 563 λίτρα, ανεβαίνοντας με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων στα 1.557, ενώ αντίστοιχα του Shooting Brake είναι 565 και 1.632 λίτρα αντίστοιχα.

Μηχανικά το ανανεωμένο Arteon διαθέτει το plug-in υβριδικό σύστημα που αποτελείται από τον TSI κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 156 ίππους και από έναν ηλεκτροκινητήρα με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 115 ίππους. Η συνδυαστική ισχύς και των δύο κινητήρων φτάνει τους 218 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 40,7 κιλά. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει αυτονομία 56 χιλιόμετρα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 140 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 6 σχέσεων, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς.

Για όσους θέλουν υπάρχουν και οι απλοί κινητήρες TSI των 1.500 κ.εκ, με τους 150 ίππους και των 2.000 κ.εκ., με τους 190 και 280 ίππους, καθώς και ο κινητήρας πετρελαίου χωρητικότητας 2.000 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ να είναι 150 και 200 ίππους. Επιπλέον, το Arteon R διαθέτει τον κινητήρα βενζίνης TSI χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 320 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 45,8 κιλά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο DSG κιβώτιο της Volkswagen, ενώ η κίνηση μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Επιπλέον, διαθέτει και το R-Performance Torque Vectoring που κάνει πιο εύκολη την οδήγηση.

Φυσικά, για τους Γερμανούς μεγάλο ρόλο στην κατασκευή του αυτοκινήτου παίζει και η ασφάλεια. Έτσι το Arteon εξοπλίζεται, με το σύστημα Travel Assist, το οποίο αναλαμβάνει να στρίψει, να επιταχύνει και να επιβραδύνει το όχημα όταν κινείται σε αυτοκινητόδρομο, με ταχύτητες έως και 210 χλμ/ώρα. Επιπλέον, υπάρχει το ενεργό Cruise Control, το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, καθώς και το σύστημα ελέγχου κούρασης του οδηγού.

Στο τελευταίο το αυτοκίνητο διαθέτει τους αισθητήρες, οι οποίοι μόλις καταλάβουν πως ο οδηγός δεν ακουμπά το τιμόνι για περισσότερα από 15”, τότε ειδοποιούν τον οδηγό ακουστικά και οπτικά, ενεργοποιώντας στιγμιαία τα φρένα για τα ταράξουν τον οδηγό. Αν δεν γίνει αυτό τότε το σύστημα αναλαμβάνει τον έλεγχο του αυτοκινήτου παρκάροντας στην άκρη του δρόμου με ασφάλεια.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το ανανεωμένο Arteon. Σε όποια μορφή του και να το δει κανείς είναι εντυπωσιακό αν και είναι ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Σίγουρα, η έκδοση Arteon R είναι πιο προκλητική από όλες, ενώ το μεγαλύτερο δίλημμα για τους υποψήφιους αγοραστές είναι αν θέλουν αυτό ή το Passat.