Το Renault Megane όταν πρωτοεμφανίστηκε στην αγορά αυτοκινήτου το 1995 κανείς δε μπορούσε να φανταστεί πως θα πήγαινε τόσο καλά. Βέβαια ο σχεδιασμός του από την πρώτη γενιά μέχρι και τώρα που ανανεώνει την τέταρτη γενιά δείχνει πως μόνο απρόσμενο δεν ήταν όλο αυτό. Όσο περνούν τα χρόνια προσπαθεί να κερδίζει συνέχεια τις εντυπώσεις και όλα δείχνουν πως τα καταφέρνει μια χαρά.

Το ανανεωμένο μοντέλο έχει σχεδόν την ίδια σχεδιαστική γραμμή με το μοντέλο που κυκλοφορεί ήδη στην αγορά αυτοκινήτου, με τις αλλαγές να εστιάζονται στα νέα LED Pure Vision φωτιστικά σώματα, αλλά και τους ανανεωμένους προφυλακτήρες. Τις αλλαγές ολοκληρώνουν οι νέες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 16”, 17” και 18”. Το μήκος είναι 4,35 μέτρα, το πλάτος 1,59 μέτρα και το ύψος 1,44 μέτρα. Η επιλογή των 10 χρωμάτων με τα τρία νέα Solar Copper, Baltic Gray και Highland Gray κάνουν πιο όμορφο το ανανεωμένο Megane.

Το ανανεωμένο Megane διαθέτει 5 παραλλαγές που είναι τα Hatchback, Estate, R.S. Line, R.S. και R.S. Trophy. Εκτός όμως τις γνωστές εκδόσεις πλέον το Megane θα διαθέτει και την E-TECH Plug-in, η οποία θα συνδυάζει εκτός του βενζινοκινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα έχει όλη την τεχνογνωσία του Groupe Renault μέσα από την εμπειρία της Formula 1.

Το ανανεωμένο Renault Megane στο εσωτερικό προσφέρει τη νέα οθόνη μεγέθους 9,3” για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας EASY LINK, το οποίο περιλαμβάνει και σύστημα πλοήγησης, αλλά και την οθόνη μεγέθους 10,2” για τον πίνακα οργάνων. Ο έλεγχος του κλιματιστικού περιλαμβάνει την θερμοκρασία, ενώ έχει καλύτερη εργονομία. Επιπλέον, όλα αυτά μπορούν ρυθμιστούν και από τα χειριστήρια στο τιμόνι.

Η εφαρμογή MY Renault Smartphone, αποτελεί βασικό στοιχείο του EASY CONNECT, το οποίο περιλαμβάνει ένα σύνολο συνδεδεμένων εφαρμογών και υπηρεσιών που διευκολύνουν τους επιβάτες. Για παράδειγμα, επιτρέπει την απομακρυσμένη αλληλεπίδραση με το όχημα, συμπεριλαμβανομένης και της θέσης του οχήματος.

Μηχανικά θα υπάρχουν εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου. Η βασική έκδοση αποτελείται από τον TCe κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 120 ίππους. Επιπλέον, θα υπάρχουν οι TCe χωρητικότητας 1.300 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 100, 115, 140 και 160 ίππους. Οι δύο πρώτες εκδόσεις συνδυάζονται αποκλειστικά με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, ο κινητήρας με τους 140 ίππους συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων ή το αυτόματο κιβώτιο EDC των 7 σχέσεων, ενώ αυτός με τους 160 ίππους μόνο με το EDC των 7 σχέσεων. Από πλευράς πετρελαίου θα υπάρχει ο dCi χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 95 και τους 115 ίππους. Ο πρώτος συνδυάζεται με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, ενώ ο δεύτερος, με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Εκτός όμως από τους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου θα υπάρχει όπως αναφέραμε και η υβριδική έκδοση E-TECH Plug-in. Αυτή περιλαμβάνει τον κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρων, καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα με τη συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 160 ίππους. Επιπλέον, το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να λειτουργεί χωρίς συμπλέκτη βελτιστοποιώντας τις αλλαγές. Ο ηλεκτροκινητήρας αποτελείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 9,8 kWh και μπορεί να διανύσει μια απόσταση μέχρι 50 χιλιομέτρων, με τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 135 χλμ/ώρα.

Αυτό όμως που σκέφτονται και θέλουν οι περισσότεροι είναι το Megane R.S. Το ισχυρό μοντέλο τροφοδοτείται από τον κινητήρα χωρητικότητας 1,8 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 300 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει 40,7 κιλά με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων και τα 42,8 κιλά με το 7τάχυτο αυτόματο EDC. Επιπλέον, το Megane R.S. περιλαμβάνει μηχανική βαλβίδα στο σύστημα εξάτμισης για τη ρύθμιση του ήχου.

Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο το Megane διαθέτει νέα συστήματα ασφαλείας όπως το Highway & Traffic Jam Companion, το οποίο ουσιαστικά είναι ένα αυτόνομο σύστημα οδήγησης. Το Lane Centering Assistance μπορεί να ενεργοποιηθεί έως τα 160 χλμ/ώρα και κρατάει απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα, όπως και το να κρατήσει σταθερό το όχημα χωρίς να αποκλίνει από τη λωρίδα κυκλοφορίας.

Το ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης ενισχύεται με την ανίχνευση πεζών, ενώ υπάρχει η προειδοποίηση τυφλών σημείων και η προειδοποίηση Blind Spot που αναγνωρίζει τα κοντινά οχήματα που εξέρχονται από ένα χώρο στάθμευσης. Επιπλέον, περιλαμβάνει το σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης με την κάμερα οπισθοπορείας ή το Easy Park Assist.

Το ανανεωμένο Renault Megane είναι ένα από τα μοντέλα που οι Γάλλοι πιστεύουν πως μπορεί να ανεβάσει ψηλά τον πήχη στην κατηγορία του. Άλλωστε είναι ένα από τα αυτοκίνητα που είναι ασφαλές, γρήγορο και ευέλικτο, κάτι που θέλει ο οδηγός για την πόλη, αλλά και για τα ταξίδια. Η επιλογή δική σας.