Σε λίγο καιρό αναμένεται να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την ανάθεση της νέας εταιρείας που θα διαχειρίζεται την Αττική Οδό. Αυτό που γνωρίζαμε σύμφωνα με τις αποφάσεις είναι ότι το νέο κόστος των διοδίων για τις διελεύσεις από 2,80€ θα έπεφτε στα 2,50€, κάτι που φυσικά ήταν θετικό. Μπορεί να είναι μηδαμινή η μείωση της διέλευσης για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα, όμως έστω και αυτό είναι κάτι.
Αυτό που δε γνωρίζαμε όμως είναι πως στις νέες συμβάσεις θα υπάρξει αλλαγή στη χρέωση των διοδίων τις ώρες αιχμής. Πιο συγκεκριμένα μετά την πάροδο των 5 χρόνων από την υπογραφή της νέας σύμβασης η τιμή των διοδίων τις ώρες αιχμής, από τις 07:00 έως τις 09:00 το πρωί και από τις 16:00 έως τις 18:00 το απόγευμα, θα ανεβαίνει έως και τα 3,25€ για κάθε διέλευση.
Αυτό σημαίνει πως κάποιος που θα χρησιμοποιεί την Αττική Οδό εκείνες τις ώρες θα πληρώνει 1,50€ επιπλέον από την κανονική τιμή των 2,50€ για να κάνει δύο διελεύσεις, κάτι που σίγουρα θα επιβαρύνει τον οικονομικό προϋπολογισμό. Παράλληλα στη νέα σύμβαση τα φορτηγά παλιάς τεχνολογίας θα έχουν μεγαλύτερο αντίτιμο από αυτά που θα είναι νέας γενιάς έχοντας Euro 6. Τέλος, για πρώτη φορά, ορίζεται είσπραξη εσόδων υπέρ του Δημοσίου που θα ανέρχεται σε ποσοστό 7,5% των μικτών εσόδων της Αττικής Οδού.
Επιπλέον, θα υπάρχουν και πολλές ρήτρες σε περίπτωση που θα υπάρξουν πάλι εγκλωβισμοί αυτοκινήτων, η δημιουργηθούν άλλα προβλήματα στα οποία δε θα έχουν ευθύνη οι οδηγοί. Όμως αυτό δε θα απαλλάξει από τις αυξήσεις τους οδηγούς που θα διέρχονται κάθε μέρα από την Αττική οδό για να πάνε στις δουλείες τους. Εμείς πιστεύουμε πως αν όντως γίνει αυτή η αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής τις ώρες αιχμής, θα γεμίζουν οι δρόμοι της Αττικής με κίνηση και θα γίνονται ένα απέραντο parking, ενώ η Αττική Οδός εκείνες τις ώρες θα μένει άδεια. Μπορεί βέβαια να μιλάμε για 5 χρόνια μετά, όμως ο καιρός περνά πολύ γρήγορα. Ίδωμεν.