Βασισμένη στην πλατφόρμα με την κωδική ονομασία “Giorgio”, η Alfa Romeo Giulia κατάφερε από την πρώτη στιγμή να εντυπωσιάσει με τη σχεδίαση, αλλά και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει ανεξάρτητα από την επιλογή κινητήρα και εξοπλισμού. Η καινοτόμα επιλογή των μηχανικών να εξελίξουν όλες τις εκδόσεις με σημείο αναφοράς την κορυφαία Quadrifoglio Verde των 510 ίππων, εφοδίασε όλες τις Giulia με στοιχεία όπως, η ανάρτηση ALFA Link, το σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης ALFA Chassis Domain Control, τον άξονα μετάδοσης από ανθρακονήματα  και το σύστημα πέδησης brake-by-wire IBS.

Οι κορυφαίες μηχανολογικές επιλογές που συνοδεύουν την Giulia, σε συνδυασμό με τις δυναμικές της αναλογίες την καθιστούν και την ιδανική βάση πάνω στην οποία σχεδιαστές και μηχανικοί μπορούν να δημιουργήσουν ειδικές εκδόσεις, στοιχείο που είναι άμεσα συνδεδεμένο και με τη μακρά ιστορία της μάρκας. Εκτός από τους ανεξάρτητους κατασκευαστές που στήριξαν τις δημιουργίες τους στην Giulia, και η Alfa Romeo δημιούργησε μια σειρά συλλεκτικών εκδόσεων περιορισμένης παραγωγής, κάθε μία με διαφορετικό στιλ και προσέγγιση, αλλά σε κάθε περίπτωση μοναδικό χαρακτήρα.

Γιορτάζοντας την επιστροφή στη Formula 1 – Giulia “Alfa Romeo Racing” (2019)

Με αφορμή την επιστροφή της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, η μάρκα δημιούργησε τη συλλεκτική σειρά “Alfa Romeo Racing” η οποία βασιζόταν στην κορυφαία έκδοση Giulia Quadrifoglio. Το μοντέλο είχε εξελιχθεί σε συνεργασία με την Sauber και εξωτερικά ξεχώριζε από τον, εμπνευσμένο από το μονοθέσιο της ομάδας για εκείνη τη χρονιά, χρωματισμό.

Παράλληλα η Giulia “Alfa Romeo Racing” διέθετε μια σειρά ξεχωριστών χαρακτηριστικών, όπως τα αγωνιστικά καθίσματα της Sparco από ανθρακονήματα, το τιμόνι με επένδυση δέρματος και Alcantara, τα τμήματα από ανθρακονήματα, αλλά και το σύστημα εξαγωγής από τιτάνιο της Akrapovic, το οποίο εκτός από των εντυπωσιακό ήχο, συνέβαλε και στην ελαφρός βελτιωμένη απόδοση του V6 bi-Turbo συνόλου από τους 510 στους 520 ίππους. H “Alfa Romeo Racing” ήταν διαθέσιμη και στη Stelvio, ενώ συνολικά μόλις δέκα μονάδες κατασκευάστηκαν που εξαντλήθηκαν λίγες μόνο ημέρες μετά την αποκάλυψη των αυτοκινήτων στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης του 2019.

Με όνομα βαρύ – Giulia “GTA/GTAm” (2020)

Θέλοντας να γιορτάσει τα 110α γενέθλια της κάνοντας ένα ξεχωριστό δώρο στους Alfisti, η Alfa Romeo παρουσίασε το καλοκαίρι του 2020, αρχικά σε μορφή πρωτοτύπου, τη σύγχρονη Giulia Gran Turismo Αleggerita (GTA). Εξελιγμένες σε μεγάλο βαθμό σε συνεργασία με την ομάδα της Formula 1 και την Sauber Engineering, οι GTA και GTAm, με βάση την QV χρησιμοποιούσαν μια σειρά αναβαθμίσεων στην ανάρτηση, στα φρένα, αλλά και στην αεροδυναμική τους. Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του μοντέλου έπαιξε και ο τότε οδηγός της ομάδας και Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Kimi Raikkonen, ειδικότερα όσον αφορά στις ρυθμίσει της αεροδυναμικής απόδοσης της πλέον ακραίας διθέσιας έκδοσης GTAm.

Ένα χρόνια αργότερα, το 2021, οι συνολικά 500 αριθμημένες μονάδες των GTA/GTAm θα έβρισκαν μέσα σε μόλις μερικούς μήνες τους τυχερούς κατόχους τους. Αυτοί εκτός από ένα εξαιρετικά ικανό και συλλεκτικό αυτοκίνητο, μπορούν να περηφανεύονται ότι έχουν την ισχυρότερη (540 ίπποι), ταχύτερη (0-100 χλμ/ώρα σε 3,6”) και με την καλύτερη αναλογία κιλών/ίππο (2,82 κιλά/ίππο) Giulia παραγωγής που κατασκευάστηκε από την Alfa Romeo.

Νοσταλγία και στιλ Giulia – “6C Villa d’ Este” και “GT Junior” (2021)

Από το 1910 μέχρι σήμερα, η Alfa Romeo έχει δημιουργήσει δεκάδες μοντέλα που έχουν μείνει στην ιστορία, για την αισθητική, την καινοτόμα προσέγγιση και βέβαια τις επιτυχίες που γνώρισαν στους αγώνες. Με έμπνευση από αυτή τη μακρά πορεία, το Centro Stile Alfa Romeo δημιούργησε τις ειδικές εκδόσεις Giulia “6C Villa d’ Este” και “GT Junior”. Η πρώτη τιμά τη μεγάλη επιτυχία της Alfa Romeo 6C 2500 SS Coupe που κατέκτησε το φημισμένο διαγωνισμό Concorso d’Eleganza di Villa d’Este την άνοιξη του 1949, ενώ η δεύτερη την αξέχαστη GT 1300 Junior, που στην δεκαετή πορεία της, από το 1966 έως το 1976, κατασκευάστηκε σε σχεδόν 100.000 μονάδες.

Και στις δύο περιπτώσεις βάση αποτέλεσαν οι εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης (280 ίπποι) και Diesel (210 ίπποι), με σημείο αναφορά να αποτελούν το ιδιαίτερο χρώμα του αμαξώματος, βαθύ κόκκινο στην περίπτωση της “6C Villa d’ Este” και κίτρινο-χρυσό στην περίπτωση της “GT Junior”. Μόλις μερικές εκατοντάδες μονάδες και από τις δύο εκδόσεις κατασκευάστηκαν (ήταν διαθέσιμες και με τη Stelvio) με τη διάθεση τους να έχει πλέον ολοκληρωθεί.

Τιμώντας το θρύλο – Giulia “Speciale Montreal” (2022)

Στη Διεθνή Έκθεση του Μόντρεαλ το 1967 την προσοχή τράβηξε ένα πολύ ιδιαίτερο πρωτότυπο αυτοκίνητο σχεδιασμένο από τον Marcello Gandini, η επιτυχία του οποίου οδήγησε πολύ σύντομα στη δημιουργία ενός εκ των πλέον φημισμένων μοντέλων της Alfa Romeo, που πήρε το όνομα της Καναδικής πόλης. Για να τιμήσει αυτή την ιδιαίτερη δημιουργία, αλλά και τη σχέση της με την πόλη του Μόντρεαλ, η Alfa Romeo διέθεσε αποκλειστικά στον Καναδά την ειδική έκδοση Giulia “Speciale Montreal”, η οποία κατασκευάστηκε σε μόλις 15 μονάδες. Εξωτερικά το εμπνευσμένο από την Montreal του 1970 χρώμα, οι κίτρινες δαγκάνες και τα στοιχεία από ανθρακονήματα έκαναν τη διαφορά, ενώ κίνηση στο μοντέλο, που πλέον έχει εξαντληθεί, δίνει ο δίλιτρος Turbo κινητήρας των 280 ίππων που συνδυάζεται με το σύστημα τετρακίνησης Q4 και το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Αποκλειστικά για τους εραστές της οδηγικής απόλαυσης – Giulia “ESTREMA” (2022)

Σε συνεργασία με την Alfa Romeo F1 Team ORLEN, η Ιταλική μάρκα παρουσίασε την ειδική έκδοση Giulia “ESTREMA”. Εξοπλισμένη με μια σειρά ειδικών χαρακτηριστικών, η σειρά “ESTREMA” ήταν αφιερωμένη στους λάτρεις της οδηγικής απόλαυσης. Ο βασικός εξοπλισμός περιλάμβανε και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση “Alfa Active Suspension”, η οποία ρυθμίζει σε πραγματικό χρόνο την απόσβεση σε συνεργασία με το σύστημα Alfa CDC (Chassis Domain Control) και το σύστημα παραμετροποίησης DNA, αλλά και το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης.

Παράλληλα, τα παραπάνω μηχανικά στοιχεία συνδυάζονται με την ευρεία χρήση τμημάτων από ανθρακονήματα στο αμάξωμα, αλλά και στο εσωτερικό, όπου μαζί με τα σπορ καθίσματα με επένδυση από Alcantara και τις κόκκινες ραφές γίνεται απόλυτα σαφής η σύνδεση των εκδόσεων “ESTREMA” με το χώρο των αγώνων. Η “ESTREMA” ήταν η πρώτη ειδική έκδοση της Giulia που ήταν διαθέσιμη σε παγκόσμιο επίπεδο με την παραγωγή να περιορίζεται σε μερικές εκατοντάδες μονάδες.

Σήμερα, η Alfa Romeo Giulia είναι διαθέσιμη σε μια ευρεία γκάμα εκδόσεων βενζίνης και Diesel με απόδοση από 200 έως και 510 ίππους. Ακολουθώντας τη στρατηγική, “Tailor to fit 100”, ο ενδιαφερόμενος μπορεί να αποκτήσει τη Giulia που θέλει προσαρμοσμένη στα θέλω του, με μικρό χρόνο αναμονής περίπου 100 ημερών, ενώ οι τιμές της γκάμας που ξεκινούν από τις 45.800€ περιλαμβάνουν 4ετή εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000 χιλιόμετρα.