Το 1991, το Opel Astra παρέλαβε τη σκυτάλη από το Opel Kadett, και συνέχισε την παράδοση εισαγωγής καινοτομιών στη συμπαγή κατηγορία και εκδημοκρατισμού τεχνολογιών για το ευρύ κοινό. Μαζί με τον προκάτοχό του, και περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο, το Astra έχει γίνει πρεσβευτής αλλαγής για την Opel, μεταφέροντας σημαντικά μηνύματα του κατασκευαστή στον έξω κόσμο. Μεταξύ αυτών είναι εκφραστική σχεδίαση, ευελιξία και δυναμική οδήγηση, αλλά και προσιτότητα και Γερμανική ακρίβεια.

Όταν το Opel Astra έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του το 1991, ο κόσμος βρισκόταν σε μία εποχή αλλαγών. Η νέα γενιά του συμπαγούς μοντέλου της Opel ενσάρκωνε πλήρως το πνεύμα της αλλαγής. Απέκτησε νέο όνομα, Astra, όπως το αντίστοιχο Βρετανικό μοντέλο Vauxhall και πολυάριθμα νέα συστήματα, όπως οι προεντατήρες εμπρός ζωνών ασφαλείας.

Γνωστό ως Astra F, επικεντρώθηκε επίσης στην περιβαλλοντική συμβατότητα, με υψηλό επίπεδο ανακυκλωσιμότητας που σηματοδότησε ένα μεγάλο βήμα προς το κλείσιμο του κύκλου ζωής των πρώτων υλών. Οι αγοραστές συνέρρεαν στις εκθέσεις των Διανομέων. Καθώς η Opel κατασκεύασε περίπου 4.130.000 μονάδες μεταξύ 1991 και 1997, το Astra F είναι το μοντέλο της μάρκας με τις περισσότερες πωλήσεις μέχρι τώρα.

Η επιτυχία του Astra F ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη, όταν λοιπόν ήρθε η ώρα για τη δημιουργία της επόμενης γενιάς, η Opel αναζήτησε έμπνευση έξω από τα καθιερωμένα. Για παράδειγμα, η ομάδα σχεδίασης δημιούργησε το Astra G με τη βοήθεια της ταινίας “Jurassic Park”. Αυτό δε σημαίνει ότι το μοντέλο κλωνοποιήθηκε από το DNA ενός δεινόσαυρου.

Το αντίθετο μάλιστα. Οι σχεδιαστές χρησιμοποίησαν ένα πρόγραμμα σχεδίασης μέσω υπολογιστή (CAD) με την ονομασία ALIAS που αρχικά είχε αναπτυχθεί για ταινίες κινουμένων σχεδίων όπως Χολιγουντιανό blockbuster. Το λογισμικό επέτρεψε στην ομάδα να εργαστεί πάνω στο νέο μοντέλο σε ένα εικονικό, τρισδιάστατο περιβάλλον.

Το Astra H έκανε επίσης θραύση, αντίστοιχη ενός blockbuster το 2003. Κατά τη διάρκεια της πρεμιέρας του μοντέλου της τρίτης γενιάς στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA), το έγκυρο Γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτου “Auto Motor und Sport” ρώτησε τους αναγνώστες ποιο από τα συμπαγή μοντέλα του Σαλονιού τους άρεσε περισσότερο. Το νέο Opel αναδείχτηκε νικητής με συντριπτικό ποσοστό, συγκεντρώνοντας το 52% των ψήφων.

Με την τέταρτη γενιά η Opel παρέλειψε το γράμμα “I” για να αποφύγει τη σύγχυση με τον αριθμό “1”. Επομένως, ήταν το Astra J το μοντέλο που το 2009 απέκτησε προηγμένες τεχνολογίες από το επιτυχημένο, μεσαίο Opel Insignia, και τις εισήγαγε στη συμπαγή κατηγορία για πρώτη φορά. Χάρη στους προβολείς AFL+, το Astra μπορούσε να βλέπει μετά τις στροφές, ενώ η εμπρός κάμερα Opel Eye όχι μόνον αναγνώριζε πινακίδες σήμανσης ΚΟΚ, αλλά μπορούσε να προειδοποιεί επίσης τους οδηγούς εάν κινδύνευαν να παρεκκλίνουν από τη λωρίδα τους.

Συνεχίζοντας τη μακροχρόνια παράδοση, το Astra K ξεχώριζε επίσης με την τεχνολογία φωτισμού του. Το “Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2016” ήταν το πρώτο που εισήγαγε στη συμπαγή κατηγορία προσαρμοζόμενους προβολείς Intelli-Lux LED Matrix, που μέχρι πρότινος αποτελούσαν αποκλειστικότητα πολυτελών και premium μοντέλων από ανώτερες κατηγορίες.

Επιπλέον, το Astra K για μία φορά ακόμα εκπλήρωνε την υπόσχεσή του στον τομέα της ευεξίας με την εισαγωγή εργονομικών εμπρός καθισμάτων πιστοποιημένων από το AGR (Aktion Gesunder Rucken). Τα καθίσματα μπορούσαν ακόμα και να αναβαθμιστούν με λειτουργίες εξαερισμού και μασάζ, όπως το σημερινό νέο Astra.

Με την ανακοίνωση του μοντέλου του 2021, το Opel Astra εισέρχεται στην 6η γενιά  του και ξεκινά μία ακόμα νέα εποχή. Για πρώτη φορά, το συμπαγές μοντέλο θα διατίθεται με ηλεκτροκίνηση, ως Plug-in Hybrid σε δύο επίπεδα ισχύος. Επιπλέον, θα υπάρχουν εκδόσεις με πολύ αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και Diesel. Το νέο Opel Astra αποτελεί επίσης μία “σχεδιαστική δήλωση” για το Γερμανό κατασκευαστή, τολμηρό και καθαρό, με το νέο πρόσωπο της μάρκας Opel Vizor και ψηφιακό ταμπλό Pure Panel.