Νέα πινακίδα του Κ.Ο.Κ. για την ομίχλη

ByXenofwntas

16/11/2014
Νέα πινακίδα του Κ.Ο.Κ. για την ομίχλη

pinakida kok 1Με παρέμβαση της “Εγνατία Οδός Α.Ε.” προστέθηκε στα σήματα του Κ.Ο.Κ. που τοποθετούνται στον εν λόγω αυτοκινητόδρομο, ειδική προειδοποιητική πινακίδα για την ομίχλη. Σύμφωνα με τους ειδικούς μετεωρολόγους, η ομίχλη είναι ένα φυσικό φαινόμενο που επηρεάζει αρνητικά την ασφάλεια της οδήγησης. Παρά το γεγονός ότι είναι ένας ορατός κίνδυνος, η εμφάνισή της ομίχλης μπορεί να είναι ξαφνική, που σε συνδυασμό µε τις υψηλές ταχύτητες στους αυτοκινητόδρομους, είναι πιθανόν να φέρει πολλά προβλήματα στην κυκλοφορία, αλλά και να αυξήσει τις πιθανότητες τροχαίων συμβάντων.

Αναφορικά τώρα με την Ελλάδα, η ομίχλη δεν εμφανίζεται µόνο κατά τη χειμερινή περίοδο αλλά μπορεί να συμβεί όλες τις εποχές του έτους, ανάλογα µε τις τοπικές κλιματικές συνθήκες. Μάλιστα, η Εγνατία Οδός διέρχεται από πολλές περιοχές στις οποίες εμφανίζεται ομίχλη, είτε λόγω του μεγάλου υψομέτρου, είτε λόγω τοπικών κλιματολογικών συνθηκών. Συχνότερα περιστατικά ομίχλης στην Εγνατία Οδό συμβαίνουν στις περιοχές:

  • ορεινής διέλευσης της Πίνδου
  • ορεινής διέλευσης του Βερµίου (Καστανιάς)
  • κοντά σε περιοχές Λιµνών (Ιωαννίνων, Κορώνεια, Βόλβη, Βιστωνίδα)
  • κοντά σε διελεύσεις ποταµών (Αλιάκµων, Αξιός, Στρυµόνας, Νέστος, Κοµψάτος, Έβρος)

Ύστερα λοιπόν από πρόταση της «Εγνατία Οδός Α.Ε.», που έγινε αποδεκτή από το Υπουργείο Υποδομών, ενσωματώθηκε στην τελευταία αναθεώρηση του Κ.Ο.Κ., ειδική προειδοποιητική πινακίδα, η οποία τοποθετείται ήδη στον εν λόγω αυτοκινητόδρομο για την ασφαλή ενημέρωση των οδηγών.

Ειδικότερα, η νέα πινακίδα ομίχλης Κ – 42 Κ.Ο.Κ. ενημερώνει τους διερχόμενους οδηγούς:

  • Για τον κίνδυνο εμφάνισης ομίχλης.
  • Για το μήκος της οδού που εμφανίζεται ο κίνδυνος αυτός.
  • Εάν το μήκος της οδού είναι μεγάλο, οι πινακίδες επαναλαμβάνονται κάθε 5 χιλιόμετρα, μέχρι το πέρας της περιοχής.

Σημειωτέον ότι η ορατότητα στην ομίχλη μπορεί να περιοριστεί στα 100 μέτρα, ή και ακόμα λιγότερο, δημιουργώντας επικίνδυνες συνθήκες οδήγησης. Σε συνθήκες μειωμένης ορατότητας η ταχύτητα κίνησης πρέπει να μειωθεί σημαντικά, ανάλογα µε τις συνθήκες που επικρατούν, ακόμη και κάτω από τα 50 χλμ/ώρα.

Αξίζει επίσης να τονισθεί ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προειδοποιεί τους οδηγούς ότι σε συνθήκες οµίχλης θα πρέπει:

  • Να οδηγούν µε τα φώτα στη μεσαία σκάλα (φώτα διασταύρωσης). Τα φώτα της μεγάλης σκάλας (φώτα πορείας) αντανακλώνται από την οµίχλη και ουσιαστικά δυσχεραίνουν περαιτέρω την ορατότητα.
  • Να ανάβουν οπωσδήποτε το πίσω φως οµίχλης καθώς και τα εμπρός, εάν διαθέτει το όχημα.
  • Να μειώνουν ταχύτητα και να παρακολουθούν το ταχύμετρο. Σε συνθήκες οµίχλης δημιουργείται οπτική ψευδαίσθηση της αργής κίνησης, ενώ στην πραγματικότητα το όχημα μπορεί να κινείται µε μεγάλη ταχύτητα.
  • Να κρατούν επαρκή απόσταση από προπορευόμενα οχήματα ώστε, αν χρειαστεί, να υπάρχει επαρκής χρόνος για να φρενάρουν. Να μην πλησιάζουν το προπορευόμενο όχημα προσπαθώντας να βλέπουν συνεχώς τα πίσω φώτα του ως καθοδήγηση.
  • Να ανοίξουν λίγο το παράθυρο και να κλείσουν το ηχοσύστημα του οχήματος ώστε να ακούν τους ήχους της κυκλοφορίας των άλλων οχημάτων.
  • Να χρησιμοποιούν, αν απαιτείται, τους υαλοκαθαριστήρες για βελτίωση της ορατότητας.
  • Να χρησιμοποιούν ως «οδηγό» τη δεξιά οριογραμμή (συνεχόμενη λευκή η κίτρινη γραμμή) της οδού.
  • Να παραμένουν υπομονετικοί και να αποφεύγουν τις προσπεράσεις άλλων οχημάτων.
  • Να μην οδηγούν στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) και επίσης, σε συνθήκες οµίχλης και να μην σταματούν το όχημα τους στη ΛΕΑ.

Σε περίπτωση αναγκαστικής ακινητοποίησης του οχήματος λόγω βλάβης, να σβήνουν όλα τα φώτα του οχήματος και να ανάβουν τα alarm, τοποθετώντας το τρίγωνο ασφαλείας τουλάχιστον 100 μέτρα, πίσω από το όχημα και να περιμένουν εκτός οχήματος, οδηγός και επιβάτες, σε ασφαλή θέση, έξω από τα στηθαία ασφαλείας της οδού.