17 Αυγούστου 2016. Σημαδιακή ημερομηνία αφού συμπληρώνονται 50 ολόκληρα χρόνια από τότε που η σουηδική εταιρεία ξεκινούσε την παραγωγή του Volvo 144. Στις 17 Αυγούστου του 1966, το Volvo 144 πρωτοπαρουσιαζόταν και μέσα σε μια 8ετία ξεπέρασε το 1.000.000 οχήματα. Σχεδόν 400 δημοσιογράφοι ήταν παρόντες στις αίθουσες τους Lorensberg στο κέντρο του Γκέτεμποργκ για να δουν από κοντά το νέο όχημα της Volvo. Το 144 παρουσιάστηκε με πολύ προχωρημένο σκηνικό για την εποχή του με τρία μοντέλα να το περιστοιχίζουν.

volvo 142 2Τον Ιούνιο του 1960, η διοίκηση της Volvo μέσω του τότε Προέδρου της Gunnar Engellau ανακοίνωνε πως ο στόχος των Σουηδών είναι να ξεπεράσουν κάθε προσδοκία στην κατασκευή των αυτοκινήτων τους. Τα μοντέλα 140 και 142 ανέβασαν τον πήχη εκείνη την εποχή. Η μαζική παραγωγή του 144 ξεκίνησε δύο ημέρες μετά την παρουσίαση, στις 19 Αυγούστου 1966. Το 1967 εγκαινιάστηκε το δίπορτο 142, και το 1968 ξεκίνησε η παραγωγή του 145.

Ένα χρόνο αργότερα το 1969 το 164 με τη δημιουργία του μεγάλωνε και το αμάξωμα, αφού ήταν 10 εκατοστά μακρύτερο από το 140. Η σειρά του140 ήταν καλά προσαρμοσμένη στα ιδανικά της δεκαετίας του 1960, δίνοντας προβάδισμα στο ευρύχωρο εσωτερικό και τα μεγάλα παράθυρα. Το σκανδιναβικό ντιζάιν, με τις καθαρές και απλές γραμμές, έκανε το 140 να είναι το πιο δημοφιλή μοντέλο της εποχής. Τότε υπήρξαν σημαντικές εξελίξεις τόσο στην παθητική, όσο και στην ενεργητική ασφάλεια.

volvo 144 1Το σασί ήταν εξαιρετικά ανθεκτικό, ενώ υπήρχαν ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης στην περίπτωση ατυχήματος. Η ασφάλεια ήταν το μέγιστο για τους Σουηδούς από τότε και αν τα αυτοκίνητα τους δεν τηρούσαν τις προδιαγραφές που ήθελαν δεν έβγαιναν καν στην παραγωγή. Ο κινητήρας του 140 ήταν 4κύλινδρος παράγοντας 75 ίππους ή 96 αν επέλεγε κάποιος το διπλό καρμπυρατέρ. Το 1969 εμφανίστηκε ο δίλιτρος κινητήρας με την ιπποδύναμη να ανεβαίνει στους 82 και τους 100 ίππους αντίστοιχα. Το 1971 υπήρξε η έκδοση με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό καυσίμου, ανεβάζοντας τη μέγιστη ισχύ στους 120 ίππους. 

Όταν η παραγωγή του 142, του 144 και του 145 έφτασε στο τέλος της το καλοκαίρι του 1974, είχαν πουληθεί 1.251.371 αυτοκίνητα. Η κληρονομιά της σειράς του 140 έφτασε μέχρι το 1993, αφού είχαν γίνει ανάρπαστα σε πωλήσεις. Η αντικατάσταση του 140 ήρθε από το 240, το οποίο όμως ήδη είχε πολλά στοιχεία από το απερχόμενο μοντέλο. Η σειρά 240 πήρε τα ινία των πωλήσεων, αφού σε 19 χρόνια παραγωγής έφτασε τα 2.800.000 αυτοκίνητα.

volvo 145 1Σαφώς η σειρά 140 της Volvo μπορεί να κάνει πολλούς να το νοσταλγήσουν αν έμαθαν να οδηγούν με αυτό ή αν είχαν κάνει τα πρώτα ταξίδια τους. Όπως και να έχει η Volvo πάντα βρίσκει λόγους να δημιουργεί αναμνήσεις με τα παλαιότερα μοντέλα της, μεγαλώνοντας την κληρονομιά της στα νέα αυτοκίνητα που δημιουργεί, χωρίς όμως να απορρίπτει τα παλιά.