Αν και ακόμα είναι πολύ νωρίς για μιλάμε για τέλη κυκλοφορίας του 2017 τα σχέδια του Υπουργείου Οικονομικών έρχονται να βάλουν φωτιά στις τσέπες όσων έχουν ένα αυτοκίνητο. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες στο υπουργείο σκέφτονται σοβαρά τα τέλη να πληρωθούν με βάση τις εκπομπές ρύπων από όσα αυτοκίνητα έχουν ταξινομηθεί από τη 01/01/2007 και μετά.

teli kykloforias 2Ουσιαστικά τη νύφη θα τη πληρώσουν κατά μεγάλο ποσοστό οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που το αγόρασαν από 2007 έως και το 2011. Αν και το αρχικό σχέδιο ήταν να πληρωθούν με βάση τις εκπομπές ρύπων τα αυτοκίνητα από 01/01/2003 και μετά, τελικά φαίνεται πως θα πάμε σε αυτούς που αγόρασαν από την 01/01/2007. Δυστυχώς αυτοί που θα επιβαρυνθούν περισσότερο θα είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων 1.600, 1.800 και πάνω από 2.200 κ.εκ., με μια μικρή ελάφρυνση σε όσους έχουν αυτοκίνητα 2.000 κ.εκ.

Φυσικά αυτοί που θα χρειαστεί να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη θα είναι όσοι έχουν Turbo αυτοκίνητα, αφού οι εκπομπές ρύπων είναι πολύ περισσότερες από τα αντίστοιχα ατμοσφαιρικά μοντέλα. Στα μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα όσοι έχουν εκπομπές ρύπων πάνω από 160 γρ/χλμ είναι ίσως οι περισσότερο αδικημένοι του νέου συστήματος.

teli kykloforias 4Για παράδειγμά ένα Volkswagen Polo 1.200 κ.εκ. με βάση τους ρύπου όπου είναι 144 γρ/χλμ θα πληρώσει 266€ από 135€ που είναι σήμερα, ενώ ένα αντίστοιχο Opel Corsa από 135€ θα ανέβει στα 270€, αφού οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 146 γρ/χλμ. Το ίδιο θα συμβεί και με τα αυτοκίνητα μεσαίου κυβισμού. Το Mazda 3 και το Nissan Qashqai με τον κινητήρα των 1.600 κ.εκ. θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας 397€ από 280€ που είναι σήμερα, αφού οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 162 γρ/χλμ.

Αντίστοιχα θα είναι και τα Toyota Auris και Audi A3, με τα τέλη κυκλοφορίας να φτάνουν τα 407 και 414€ αντίστοιχα από 280€ που είναι σήμερα. Τα Skoda Octavia και Volkswagen Passat με κινητήρα 1.800 κ.εκ. θα ανέβουν στα 431 και 441€ αντίστοιχα από 300 που είναι σήμερα. Μικρές μειώσεις θα δουν σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα της κατηγορίας των 2.000 κ.εκ. ενώ αυτό που όπως φαίνεται θα επιβαρυνθεί περισσότερο θα είναι το SsangYong Rexton, με τον κινητήρα των 2,3 λίτρων, όπου τα τέλη κυκλοφορίας από 690€ θα ανέβουν στα 1.012€

teli kykloforias 1Σε αυτή την κατάσταση άλλοι θα βγουν κερδισμένοι και άλλοι χαμένοι. Η προσωπική μας άποψη είναι πως στα αυτοκίνητα που θα ανέβουν τόσο πολύ τα τέλη κυκλοφορίας ή θα μπει άμεσα πωλητήριο ή θα τεθούν σε καθεστώς ακινησίας, αφού όπως είναι αναμενόμενο οι ιδιοκτήτες τους δε θα μπορούν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Το τι θα γίνει θα το δούμε εν καιρώ, αλλά θα παρακολουθούμε το θέμα και θα σας ενημερώσουμε για ότι νεότερο υπάρχει. Μείνετε συντονισμένοι.