Μπορεί η Διεθνής Έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης να είχε όλα τα νέα Super Car, όμως η αντίστοιχη έκθεση της Νέας Υόρκης είχε κάτι που αγαπάμε όλοι. Μιλάμε για το νέο Subaru Impreza, το οποίο αισίως μπαίνει στην 5η γενιά του, με τους Ιάπωνες να το παρουσιάζουν στην Αμερική σε Sedan και σε 5θυρη Hatchback μορφή. Το ιαπωνικό μοντέλο φαίνεται να αλλάζει λίγο, κρατώντας όμως την κλασική Sedan μορφή του, αλλά επαναφέροντας τη Hatchback μορφή, η οποία φαίνεται να είναι και η διαφορετικότητα της υπόθεσης.

subaru impreza 2Το συνολικό μήκος του Sedan μοντέλου φτάνει τα 4,62 μέτρα, το πλάτος τα 1,77 και το ύψος τα 1,45 μέτρα. Αντίθετα το Hatchback μοντέλο, αλλάζει στο μήκος, φτάνοντας τα 4,46 μέτρα, κρατώντας όμως το ίδιο πλάτος και το ίδιο ύψος. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2,67 μέτρα μεγαλώνοντας τους χώρος στο εσωτερικό για να είναι πιο άνετα οι επιβάτες.

Η νέα πλατφόρμα που χρησιμοποιείται ενισχύει σημαντικά την ασφάλεια, την οδηγική άνεση και φυσικά την ευκινησία, αυξάνοντας δραματικά την ακαμψία σε όλο το σώμα και το σασί (70% έως 100% αύξηση έναντι των σημερινών μοντέλων). Επιπλέον, ενσωματώνει σημαντικές βελτιώσεις στο σύστημα της ανάρτησης, επιτυγχάνοντας χαμηλότερο κέντρο βάρους, κάνοντας πιο άμεση την απόκριση του τιμονιού, επιτρέποντας στον οδηγό να ελέγχει το όχημα ακριβώς όπως θέλει.

subaru impreza 3Το μόνο ίσως που παραμένει αρνητικό είναι ότι οι μηχανικοί της Subaru επιλέγουν να παραμένουν στο διαχρονικό δίλιτρο Boxer κινητήρα. Φυσικά το συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης παραμένει, αλλά έχει βελτιωθεί. Το νέο Impreza είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που ενσωματώσει πλήρως στο δυναμικό της εταιρείας τη νέα φιλοσοφία σχεδιασμού. Διαθέτει επίσης αναβαθμισμένο εσωτερικό και εξωτερικό φινίρισμα, το οποίο ξεπερνά κατά πολύ την κατηγορία του.

Εξωτερικά η σπορ μορφή εμφανίζεται με την τρισδιάστατη δομή που εκτείνεται από την εξάγωνη μάσκα και τους προβολείς σε σχήμα γερακιού. Η μεγάλη μάσκα εκτίνεται στο καπό, ενώ πηγαίνοντας στο πίσω μέρος ξεχωρίζει κανείς τα νέα φωτιστικά σώματα και την αεροτομή που κάνει το νέο μοντέλο πιο εντυπωσιακό. Η αεροδυναμική είναι και αυτή βελτιωμένη, αφού αυτό που νοιάζει τους Ιάπωνες είναι οι επιδόσεις. Η εξωτερικής εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου τριών διατάσεων 205/55/16, 205/50/17, και 225/40/18, με την τελευταία να είναι προαιρετική, αφού χρεώνεται επιπλέον.

subaru impreza 6Ο σπορ χαρακτήρας φαίνεται πλέον και στο εσωτερικό με τη νέα μεγάλη οθόνη μεγέθους 8”, χωρίς όμως να φεύγει η παλιά με τις χαρακτηριστικές ενδείξεις. Φυσικά τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto, μπορεί να συνδεθεί οποιοδήποτε Smartphone χωρίς να απασχολεί τον οδηγό παίρνοντας το βλέμμα του από το δρόμο. Οι λεπτομερείς ραφές στο ταμπλό και στα δερμάτινα καθίσματα, συμπληρώνουν την αίσθηση της ποιότητας.

Το νέο Impreza ενσωματώνει μια σειρά από βελτιώσεις για να επιτευχθεί δυναμική αίσθηση με επιδόσεις, ασφάλεια και άνεση. Με βάση την πλήρη και ακριβή ανάλυση του συστήματος διεύθυνσης και την ανατροφοδότηση του πεντάλ, η συμπεριφορά του οχήματος, οι κραδασμούς και ο θόρυβος, μαζί με άλλα στοιχεία, κάνουν πιο δυνατές τις αισθήσεις του οδηγού.

subaru impreza 4Μηχανικά ο Boxer κινητήρας χωρητικότητας δύο λίτρων έχει βελτιωθεί στο 80% των τμημάτων του. Ταυτόχρονα βελτιώνει ελάχιστα την μέγιστη ιπποδύναμη, όμως μεγαλώνει την οικονομία καυσίμου κάνοντας το πιο ελκυστικό. Έτσι ο κινητήρας αποδίδει πλέον 152 ίππους και συνδυάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Σημαντικό ρόλο για τους Ιάπωνες στο νέο μοντέλο έπαιξε η ενεργητική και η παθητική ασφάλεια. Χάρη στη νέα δομή του πλαισίου επιτρέπει την πιο αποτελεσματική απορρόφηση ενέργειας σε περίπτωση σύγκρουσης, ενισχύοντας τη δύναμη του σώματος, που προκύπτει από την αυξημένη χρήση των πλακών υψηλής αντοχής χάλυβα. Τα συστήματα Pre – Collision Braking Control, Adaptive Cruise Control και Lane Keep Assist Function, κάνουν τον οδηγό να αισθάνεται πιο άνετα. Το High Beam Assist και το σύστημα Eyesight με την κάμερα, προσδίδουν ακόμη μεγαλύτερη ασφάλεια στο νέο Impreza.

subaru impreza 5Οι νέοι προβολείς μετακινούνται ανάλογα με την πορεία του αυτοκινήτου, δίνοντας στις στροφές περισσότερο φωτισμό. Το νέο Impreza διαθέτει δύο χειριστήρια προβολέων για πρώτη φορά, βελτιώνοντας τη νυχτερινή ορατότητα, βοηθώντας τον οδηγό σε δύσκολες συνθήκες οδήγησης. Το νέο μοντέλο έχει υιοθετήσει ένα αυτόματο σύστημα πέδησης για την αναστροφή και την όπισθεν. Όταν το όχημα οπισθοδρομεί, ένας αισθητήρας στο εσωτερικό του πίσω προφυλακτήρα εντοπίζει τα εμπόδια και προειδοποιεί τον οδηγό για πιθανές συγκρούσεις. Αν ο οδηγός αποτύχει να δράσει, το σύστημα χρησιμοποιεί το σύστημα αυτόματης πέδησης για να αποφευχθεί η σύγκρουση ή τη μείωση των ζημιών.

Το νέο Subaru Impreza ήρθε για να κρατήσει την παράδοση του μοντέλου σε υψηλά επίπεδα, τόσο στην άνεση, όσο στην ασφάλεια και τις επιδόσεις. Σύμφωνα με τους Ιάπωνες η παραγωγή θα ξεκινήσει στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, με τις πωλήσεις να ξεκινούν από την Αμερική και μετά να έρχεται και στην ευρωπαϊκή αγορά. Φυσικά όλοι περιμένουμε το WRX STI, το οποίο όπως φαίνεται θα καθυστερήσει, αφού οι Γιαπωνέζοι περιμένουν τις αντιδράσεις για το νέο σχέδιο. Εμείς το μόνο που έχουμε να πούμε είναι πως το Subaru Impreza παραμένει ένα διαχρονικό μοντέλο που μας μεγάλωσε και όσο και να αλλάζει παραμένει πάντα μια μορφή στην ιστορία της αυτοκίνησης.