Η Lotus αποκάλυψε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV, μπαίνοντας σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία με πάρα πολλές επιλογές. Το νέο Eletre όπως ονομάζεται βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Electric Premium Architecture και έχει μήκος 5,10 μέτρα, πλάτος 2,13 μέτρα, ύψος 1,63 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο ξεπερνά τα 3 μέτρα.
Η νέα Lotus Eletre σχεδιάστηκε στο Lotus Technology Creative Centre στο Coventry της Μεγάλης Βρετανίας, το οποίο απασχολεί 120 εργαζόμενους. Το εμπρόσθιο μέρος είναι αρκετά επιθετικό, με τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα και την ιδιαίτερη σχεδίαση του καπό. Στο πίσω μέρος υπάρχουν τα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία ενώνονται από τη μια άκρη στην άλλη με μια λεπτή κόκκινη γραμμή, ενώ υπάρχει και μια διαιρούμενη αεροτομή.
Η συνολική σχεδίαση δείχνει ένα πολύ μοντέρνο αυτοκίνητο, το οποίο ολοκληρώνεται με τις μεγάλες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 22” ή 23”. Η Lotus Eletre διαθέτει πτυσσόμενους αισθητήρες lidar, οι οποίοι υποστηρίζουν τα χαρακτηριστικά της αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 και εκτείνονται από την κορυφή του παρμπρίζ και τους θόλους των τροχών, ενώ υπάρχουν και οι τρεις Electric Reverse Mirrors, που αντικαθιστούν τους παραδοσιακούς καθρέπτες εντός και εκτός.
Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν τα σπορ καθίσματα, το δερμάτινο τιμόνι δύο ακτινών με τα χειριστήρια, καθώς και η τεράστια οθόνη αφής μεγέθους 15,1”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας κάνοντας τη ζωή του οδηγού παιχνίδι. Παράλληλα πίσω από τιμόνι και στη θέση του συνοδηγού υπάρχουν δύο μικρές ψηφιακές οθόνες που δίνουν διάφορες άλλες πληροφορίες.
Μηχανικά το νέο βρετανικό μοντέλο τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 600 ίππους. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε λιγότερο από 3”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ/ώρα. Η μέγιστη αυτονομία θα φτάνει τα 600 χιλιόμετρα με μια πλήρη φόρτιση, ενώ με τον ταχυφορτιστή θα μπορεί να ανακτήσει ενέργεια 400 χιλιομέτρων σε μόλις 20’.
Η νέα Lotus Eletre διαθέτει αερανάρτηση, αεροδυναμικά βοηθήματα και ενεργό σύστημα ρύθμισης του ύψους από το έδαφος. Παράλληλα η κίνηση θα μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, ενώ θα υπάρχει και το Torque Vectoring, το οποίο συνδυάζεται με το ηλεκτρικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό. Οι Βρετανοί ανέφεραν πως αργότερα θα υπάρξει και μια πιο ισχυρή έκδοση που θα αγγίζει τους 900 ίππους.
Η νέα Lotus Eletre θα παράγεται αποκλειστικά στην Κίνα, στην πόλη Wuhan, με την ετήσια παραγωγή να υπολογίζεται στις 50.000 μονάδες. Για όσους ενδιαφέρονται το νέο μοντέλο αναμένεται να βρεθεί στις αγορές ανά τον κόσμο μέσα στο 2023. Σίγουρα, είναι μια κίνηση που αλλάζει τα δεδομένα της Lotus, αφού τα SUV είναι μια από τις κατηγορίες που έχουν πληθώρα αυτοκινήτων. Τώρα αν υπολογίσει κανείς και ότι είναι αμιγώς ηλεκτρική φαίνεται πως η Lotus μπαίνει σε νέα και πολύ δύσκολα μονοπάτια.