
To Premium Crossover της Infiniti
Το νέο Infiniti QX30, το οποίο έχει κάνει την πρώτη του εμφάνιση εδώ και λίγο καιρό, αποτελεί τη νέα πρόταση της Infiniti για όσους επιθυμούν ένα Premium Crossover μοντέλο με δραστήριο χαρακτήρα, γεγονός που κάνει την εταιρία να στραφεί σε ένα Target Group, ηλικιακά μικρότερο από τα συνηθισμένα. Εκτός όμως από αυτή την κίνησή της, η Infiniti, με το νέο αυτό μοντέλο περνά και στην επόμενη φάση του πλάνου της για την παγκόσμια ανάπτυξη της, με στόχο την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων, αφού και το 2015 ήταν μία από τις καλύτερες χρονιές, με την αύξηση των πωλήσεων να φτάνει το 16% και τους αριθμούς των πωληθέντων μονάδων να αγγίζουν σε κάποιες αγορές, όπως η αμερικάνικη, τα επίπεδα του 2005.
Η ερώτηση όμως είναι. Ποια είναι η ταχύτερη αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκινήτων αυτή τη στιγμή παγκοσμίως. Σαφώς, τα Crossover. Η Infiniti λοιπόν έρχεται να γεφυρώσει το κενό που υπάρχει ανάμεσα στα Compact και τα εξαιρετικά μεγάλα Crossover μοντέλα του ανταγωνισμού, δημιουργώντας ένα ευέλικτο, άνετο, βολικό, σχεδιαστικά μοναδικό και έξυπνο μοντέλο, χωρίς την ίδια στιγμή να χάνεται ο γνωστός Premium χαρακτήρα της ιαπωνικής εταιρίας.
Εξωτερικά διατηρεί πολλά στοιχεία από το τολμηρό concept μοντέλο που είχε παρουσιαστεί στην Γενεύη το 2015, όπως οι ανάγλυφες γραμμές που ακολουθούν μια εξαιρετική ροή αγκαλιάζοντας τα εμπρός φτερά καταλήγοντας στα πίσω φωτιστικά σώματα. Στο εμπρός μέρος η χαρακτηριστική γρίλια πλαισιώνεται από τα φώτα, ενώ κάτω από αυτή έχει λάβει τη θέση του ο νέος προφυλακτήρας. Το καπό χάρη στις καμπυλωτές γραμμές που περιγράψαμε διαθέτει μια μυώδη εμφάνιση, η οποία μεταφέρεται και στο πίσω μέρος μέσα από τον ιδιαίτερο σχεδιασμό του πίσω παραθύρου, τους φουσκωμένους θόλους των τροχών και το νέο προφυλακτήρα.
Σημαντικό ρόλο στην άνεση κατά τη διαδρομή και στη ξεκούραστη οδήγηση θα παίξουν και τα νέα καθίσματα, τα οποία διαθέτουν την εξελιγμένη τεχνολογία “Spinal Support”. Τί σημαίνει αυτό; Προσεκτικός σχεδιασμός των καθισμάτων, ώστε να λάβουν κλίσεις παρόμοιες με την ανθρώπινη σπονδυλική στήλη στοχεύοντας στην καλή στάση του σώματος και την ελάχιστη πίεση των μυών. Τέλος, αξιοσημείωτη είναι και η δουλειά που έχει γίνει για την μείωση των θορύβων ώστε στο εσωτερικό του QX30 να επικρατεί η απαραίτητη ησυχία και ηρεμία που δεν επηρεάζει και δεν κουράζει κατά κύριο λόγο τον οδηγό. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη στη χρήση εξαιρετικών υλικών που μειώνουν το θόρυβο του αέρα και του δρόμου, αλλά και μέσα από την ακαμψία του πλαισίου που μειώνει τις δονήσεις και τους θορύβους που προκαλούνται από τους κακής ποιότητας δρόμους.
Το σύστημα της τετρακίνησης στο οποίο αναφερθήκαμε, χαρακτηρίζεται ως ευφυές, προσφέροντας τη δυνατότητα αποστολής έως και 50% της ισχύος στον πίσω άξονα, με αποτέλεσμα το QX30 να επιτυγχάνει εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης ακόμη και σε δρόμους με χαμηλούς συντελεστές τριβής που οφείλονται σε οποιοδήποτε παράγοντα. Επίσης, σε περίπτωση όπου ένας τροχός σπινάρει, το σύστημα μόνο του το φρενάρει μεταφέροντας την ισχύ στους τροχούς με πλήρη πρόσφυση. Έτσι το QX30 μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όποια επιφάνεια επιθυμεί ο οδηγός, κινούμενο με σιγουριά και ασφάλεια ακόμη και σε μεγάλες ταχύτητες. Στις μεγάλες ταχύτητες βέβαια παρών δηλώνει και το σύστημα της ανάρτησης, το οποίο διαθέτει πιο σφιχτές ρυθμίσεις, στοχεύοντας σε μία πιο ομαλή και χωρίς κλίσεις πορεία, η οποία προσφέρει μεγαλύτερη άνεση στους επιβάτες.
Οι πωλήσεις του QX30 αναμένονται να ξεκινήσουν στα μέσα του 2016 και ειδικά για την Ευρώπη το συγκεκριμένο μοντέλο είναι πολύ σημαντικό, αφού θα αποτελέσει το πρώτο αυτοκίνητο της Infiniti, το οποίο θα παράγεται επί ευρωπαϊκού εδάφους και πιο συγκεκριμένα στις νέες εγκαταστάσεις συνολικής επιφάνειας 25.000 τ.μ. της εταιρίας στην πόλη Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου. Η συνολική επένδυση για τις εγκαταστάσεις ξεπέρασαν τα 1.700.000.000€, ενώ ταυτόχρονα άνοιξαν 300 νέες θέσεις εργασίας και 4.000 ήδη εργαζόμενοι, έλαβαν ειδική εκπαίδευση για την υποστήριξη του εγχειρήματος.
Δημήτρης Τσιάρας