Το Opel GT 50άρισε

Το Opel GT 50άρισε

Το Opel GT από τότε που κυκλοφόρησε στην αγορά αυτοκίνητου έγινε ένα από τα αγαπημένα σπορ αυτοκίνητα. Από τότε πέρασαν 50 χρόνια και η Opel δημιουργεί μια σειρά εκδηλώσεων για γιορτάσει το GT. Η αρχή θα γίνει το Μάιο στην έκθεση κλασσικών αυτοκινήτων “Bodensee – Klassik”, ενώ μέσα στο έτος που διανύουμε θα ακολουθήσουν και άλλες εκδηλώσεις.

Το πρώτο GT εμφανίστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1965 και από τότε η ανοδική πορεία του έδειξε πως η Opel είχε έναν πολύ καλό άσσο στο μανίκι. Το διθέσιο σπορ μοντέλο με το αεροδυναμικό αμάξωμα, το χαμηλό εμπρός τμήμα με τους αναδιπλούμενους προβολείς και τους φουσκωμένους θόλους των τροχών ήταν πιο εξελιγμένο παρουσιάστηκε εκείνη την εποχή.

Τρία χρόνια μετά το πρωτότυπο μοντέλο μπαίνει στη γραμμή παραγωγής ενθουσιάζοντας ιθύνοντες και κοινό. Από μηχανικής πλευράς το Opel GT διέθετε δύο τετρακύλινδρους κινητήρες χωρητικότητας 1,1 και 1,9 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 60 και 90 ίππους αντίστοιχα. Το 0 – 100 ολοκληρωνόταν σε 11,5”, ενώ η τελική ταχύτητα έφτανε τα 185 χλμ/ώρα. Η κίνηση μεταφερόταν στους πίσω τροχούς μέσω ενός 4τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, ενώ υπήρχε η δυνατότητα για ένα αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων.

Στο εσωτερικό το GT είχε bucket καθίσματα, τιμόνι τριών ακτίνων και στρογγυλά όργανα, ενώ εξοπλιζόταν με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και σύστημα προστασίας από ανατροπή και πλευρική σύγκρουση. Το 1969 παρουσιάστηκε το Aero GT Convertible με ηλεκτρικό αναδιπλούμενο πίσω παρμπρίζ και αφαιρούμενη οροφή, χωρίς όμως το αυτοκίνητο να περάσει στην παραγωγή.

Το GT παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1973, με τις συνολικές πωλήσεις σε 5 χρόνια να αγγίζουν τις 103.463 μονάδες. Σίγουρα ήταν η επανάσταση των Γερμανών, αφού η Opel εκείνη την εποχή κινούταν στις κλασσικές γραμμές του Kadett και του Record, με το GT να δίνει μια τελείως διαφορετική όψη και δυναμική στα μοντέλα της Opel.