Η Toyota παρουσίασε το νέο Aygo X, το οποίο πλέον αλλάζει σχήμα, αφού μεταφέρεται στην κατηγορία των Crossover, αλλά πλέον θα έχει και το γράμμα X στην ονομασία. Το ιαπωνικό μοντέλο με την αλλαγή του θέλει μεγαλύτερο μερίδιο από την αγορά, όμως η αλλαγή κατηγορίας είναι άγνωστο αν θα το φέρει αυτό στους Ιάπωνες.

Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα GA-B, όπου κατασκευάζονται τα Yaris και Yaris Cross και έχει μήκος 3,70 μέτρα, πλάτος 1,74 μέτρα, ύψος 1,52 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,43 μέτρα. Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 11 χιλιοστά, ενώ ο κύκλος περιστροφής είναι 4,7 μέτρα. όλα αυτά πλέον δίνουν ένα εντελώς διαφορετικό Aygo.

Η μαύρη μάσκα έχει τα απαραίτητα ανοίγματα για την ψύξη του κινητήρα, ενώ το σήμα της Toyota βρίσκεται ακριβώς από πάνω. Τα LED φωτιστικά σώματα με τα LED φώτα ημέρας προσφέρουν καλύτερο φωτισμό, ενώ υπάρχουν και οι προβολείς ομίχλης. Στο πίσω μέρος τα LED φωτιστικά σώματα εκτείνονται κάθετα, με τα φώτα των φρένων να κάνουν μια μικρή καμπύλη ανάμεσα από το φως της όπισθεν, ενώ υπάρχει και αεροτομή το τελείωμα της οροφής.  

Για να γίνει πιο ελκυστικό το νέο Aygo X διαθέτει τέσσερα χρώματα σε συνδυασμό με μαύρη οροφή, που είναι τα Cardamom, Chilli, Ginger και Juniper. Επιπλέον, για όσους θέλουν το Aygo X θα προσφέρεται και με ηλεκτρικά αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή, που θα έχει μεγαλύτερο άνοιγμα κατά 40 χιλιοστά.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό και εδώ θα συνεχίζεται η εξωτερική διχρωμία. Η οθόνη αφής HD μεγέθους 9”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Smart Connect κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού, ενώ στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια πιο μικρή ψηφιακή οθόνη με τα απολύτως απαραίτητα στοιχεία. Επιπλέον, υπάρχει σύστημα πλοήγησης, ενώ θα μπορεί να γίνει αναβάθμιση του συστήματος μέσω των over-the-air αναβαθμίσεων. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 231 λίτρα, ενώ ανεβαίνει με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Μηχανικά το νέο Crossover θα τροφοδοτείται από τον 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 72 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 9,4 κιλά. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 158 χλμ/ώρα, ενώ ο κινητήρας συνδυάζεται με το 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο CVT. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή η μέση κατανάλωση είναι 4,7 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 107 γρ/χλμ.

Όπως ήταν αναμενόμενο τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας θα βρίσκονται πάνω στο Aygo X. Το Toyota Safety Sense, το οποίο διαθέτει αισθητήρες καμερών θα έχει τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης με εντοπισμό οχημάτων ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες, ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών, Collision Mitigation Support, ενεργό Cruise Control, και το σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας.

Το νέο μοντέλο σύμφωνα με την Toyota αναμένεται να μπει στην παραγωγή μέσα στο 2022. Όλα τα παραπάνω συναρμολογούν το παζλ του νέου Aygo X, στο οποίο η Toyota πιστεύει πως μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις της εταιρείας. Σίγουρα, είναι ένα πολύ ενδιαφέρον αυτοκίνητο, όμως ο ατμοσφαιρικός κινητήρας ίσως να κάνει πολλούς να κοιτάξουν σε κάποιο άλλο μοντέλο. Βέβαια η τελική επιλογή είναι δική σας.