Η Renault αποκάλυψε το νέο ARKANA, το οποίο είναι ένα σπορ SUV και δείχνει να ολοκληρώνει για την ώρα τη γκάμα μετά τα Clio, Megane, Captur, Kadjar και Scenic. Το νέο μοντέλο εγγυάται μια πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία, ειδικά με την έκδοση R.S. Line, ενώ υπόσχεται χαμηλές καταναλώσεις χάρη στα ήπια υβριδικά συστήματα και τον E-TECH Hybrid κινητήρα.

Το νέο Renault ARKANA βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B, η οποία κατασκευάζει ήδη τα Clio και Captur. Το ύψος από το έδαφος είναι στα 20 εκατοστά, ενώ όπως φαίνεται είναι αρκετά στιβαρό και φαρδύ. Το μήκος φτάνει τα 4,56 μέτρα, το πλάτος τα 1,82 μέτρα, το ύψος τα 1,57 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο είναι 2,72 μέτρα. Η μεγάλη μάσκα με το σήμα της γαλλικής φίρμας και τη λεπτομέρεια χρωμίου του δίνουν μια άλλη αίσθηση. Τα LED φωτιστικά σώματα, μαζί με τα LED φώτα ημέρας αναλαμβάνουν να φωτίζουν παντού, αφού απουσιάζουν οι προβολείς ομίχλης.

Ο διαχύτης, τα ανοίγματα για την καλύτερη ροή του αέρα και την ψύξη του κινητήρα, αλλά και οι νευρώσεις στο καπό του δίνουν μια πιο άγρια μορφή. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η πολύ λεπτή αεροτομή, ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Τα LED φωτιστικά σώματα θυμίζουν κάτι από το Megane, αφού εξέχει μια κόκκινη λεπτή λωρίδα, η οποία χωρίζεται από το σήμα της Renault.

Η εξωτερική εμφάνιση ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17” ή 18”. Επιπλέον, ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 7 χρώματα που είναι τα Opaque White, Pearl White, Metal Black, Metallic Grey, Zanzibar Blue, Fire Red και Valencia Orange. Το τελευταίο είναι αποκλειστικά και μόνο για την έκδοση R.S. Line.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι δύο ψηφιακές οθόνες μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από την έγχρωμη οθόνη μεγέθους 4,2” ή 7” ή 10,2”, ενώ για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας υπάρχουν δύο επιλογές των 7” ή των 9,3”. Επιπλέον, υπάρχει και ο ασύρματος φορτιστής για τα smartphone και τέσσερις θύρες USB δύο μπροστά και δύο πίσω. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 513 λίτρα, ενώ στην έκδοση E-TECH Hybrid μειώνεται στα 480 λίτρα.

Από μηχανικής πλευράς το νέο Renault ARKANA τροφοδοτείται από ένα ήπιο υβριδικό συστήματα με δύο εκδόσεις και από ένα υβριδικό σύστημα. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τον TCe βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1,3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 140 και τους 160 ίππους, ο οποίος συνεργάζεται με το ήπιο υβριδικό σύστημα των 12 Volt. Επιπλέον, υπάρχει και το υβριδικό σύστημα με τον E-TECH Hybrid κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 145 ίππους.

Με τη μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2 kWh που χρησιμοποιείται στην εκκίνηση, ο υβριδικός κινητήρας εξασφαλίζει σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών ρύπων. Με αυτόν τον τρόπο η μέση κατανάλωση με βάση τον κατασκευαστή είναι 4,9 λίτρα/100χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται σε 111 γρ/χλμ. Όπως και με ένα ηλεκτρικό όχημα, η μπαταρία αναγεννάται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα. Μπορεί επίσης να επαναφορτιστεί μέσω του κινητήρα εσωτερικής καύσης χρησιμοποιώντας την επιπλέον θερμική ισχύ που δε χρησιμοποιείται για την οδήγηση του αυτοκινήτου.

Όπως ήταν αναμενόμενο το νέο Renault ARKANA διαθέτει πληθώρα συστημάτων ασφαλείας. Μερικά από αυτά είναι τα Cruise Control με Stop & Go, Highway και Traffic Jam Companion, ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας με προειδοποίηση υπερβολικής ταχύτητας, προειδοποίηση αναχώρησης λωρίδας, Κάμερα 360ο, αισθητήρες στάθμευσης μπροστά, πίσω και πλευρικά και Easy Park Assist.

Για όσους ενδιαφέρονται για το νέο Renault ARKANA θα πρέπει να γνωρίζουν πως οι παραγγελίες είναι ήδη ανοιχτές, ενώ σε μερικές χώρες βρίσκεται ήδη στις αντιπροσωπείες και σε κάποιες άλλες αναμένεται μέχρι και το τέλος της άνοιξης. Τέλος, η κατασκευή του ARKANA θα γίνεται στο εργοστάσιο της γαλλικής εταιρείας στην πόλη Busan της Νότιας Κορέας.