Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης έχει τελειώσει και πλέον κινηθήκαμε σε ρυθμούς Νέας Υόρκης, αφού και αυτή τελείωσε πριν λίγο καιρό. Έτσι συμβαίνει με το χρόνο, το παρόν γίνεται παρελθόν και εμείς συνεχίζουμε προς το μέλλον. Προοδευτική προσπάθεια λοιπόν αποτελεί η επίλυση των μελλοντικών προβλημάτων σήμερα και σε αυτή την πορεία κινείται η Nissan μέσω του Nissan Future Labs και του Project Micromobility.

nissan micromobility 1Με αφορμή τη διεξαγωγή της Έκθεσης Αυτοκινήτου στην Νέα Υόρκη, οι άνθρωποι του Nissan Future Labs, έφεραν στην πόλη που δεν κοιμάται ποτέ, δέκα μοντέλα που υπάγονται στη σειρά Nissan New Mobility Concepts (NNMC), με σκοπό την διεξαγωγή διάφορων εκδηλώσεων που θα φέρουν πιο κοντά στους καταναλωτές σε τέτοιου είδους οχήματα. Τα διθέσια αυτά επιβατικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με τους ανθρώπους της Nissan Future Labs, καλούνται να ικανοποιήσουν τις μελλοντικές ανάγκες των ανθρώπων για την μετακίνησή τους μέσα στις μεγαλουπόλεις, αποτέλεσμα που προκύπτει από τις μελέτες που έχουν διεξαχθεί.

Τα ΝΝΜC, βασίζονται στο γνωστό μοντέλο της Renault, το Twizy, χαρακτηριστικό του οποίου είναι το μικρό μέγεθος με τις αναλογίες του να είναι, 2,3 μέτρα μήκος, 1,23 πλάτος και 1,45 μέτρα ύψος, ενώ το μεταξόνιο του αγγίζει τα 1,7 μέτρα. Το αποτέλεσμα είναι ένα όχημα με εξαιρετικά χαμηλό βάρος, μόλις 475 κιλά, με μεγάλο μερίδιο ευθύνης για την διαμόρφωση αυτού του αριθμού να πέφτει στις μπαταρίες λιθίου των 64 kWh που τροφοδοτούν τον 17 ίππων ηλεκτροκινητήρα. Με αυτή την μονάδα ισχύος, προσφέρεται στους επιβάτες μία αυτονομία 65 περίπου χιλιομέτρων με τη μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να επιτευχθεί να είναι τα 40 χλμ/ώρα.

nissan micromobility 2Για να αποδώσει ωστόσο ο κινητήρας αυτή την αυτονομία θα πρέπει οι μπαταρίες να είναι πλήρως φορτισμένες, που σημαίνει 3,5 ώρες σύνδεση με μία παροχή ηλεκτρικού ρεύματος. Σίγουρα, όλοι θα σκέφτονται ότι ένα τέτοιο όχημα τέτοιων αναλογιών δε θα προσφέρει την απαραίτητη ασφάλεια στους επιβαίνοντες. Ο οδηγός όμως έχει στη διάθεση του μία ζώνη τεσσάρων σημείων καθώς και έναν αερόσακο, ενώ ο συνοδηγός που βρίσκεται πίσω από τον οδηγό διαθέτει μία ζώνη τριών σημείων. Δεδομένου του ότι οι ταχύτητες δεν ξεπερνούν τα 40 χλμ/ώρα όπως αναφέραμε, τα συστήματα ασφαλείας αυτά προσφέρουν την απαραίτητη ασφάλεια στους επιβάτες.

Το Nissan Future Lab,  έχοντας ως έτος ίδρυσης το 2014, ήδη τρέχει πολλά Project, με τα NNMC να αποτελούν ένα από αυτά, αφού ένας στόλος 10 τέτοιων οχημάτων βρίσκεται από τον Οκτώβριο του περασμένου έτους στην πόλη του San Francisco και διατίθενται στο κοινό προς ενοικίαση. Χάρη σε αυτά τα οχήματα οι άνθρωποι του Nissan Future Lab μπορούν να δηλώσουν με σιγουριά ότι τα οχήματα αυτά έχουν τη δυναμική να μειώσουν εκτός από τα κυκλοφοριακά προβλήματα και την ρύπανση, ενώ ταυτόχρονα διαθέτουν και το μεγάλο ατού της εύκολης στάθμευσης, αφού και τρία τέτοια οχήματα καλύπτουν μόλις μία θέση στάθμευσης.

nissan micromobility 3Συνοψίζοντας, η χρήση των ηλεκτροκινητήρων ήδη διαδίδεται ως μία από τις πιο οικολογικές λύσεις, ενώ εάν τα λόγια του επικεφαλής του Nissan Future Lab, Κυρίου Rachel Nguyen βγουν αληθινά, θα έχουμε τριπλασιασμό των μεγαλουπόλεων στα επόμενα 20 χρόνια, γεγονός που θα κάνει τη χρήση μικρών και οικολογικών μοντέλων, επιτακτική. Είναι σίγουρο λοιπόν ότι οι διάφορες ενέργειες του Nissan Future Lab θα αποβούν εξαιρετικά χρήσιμες, ώστε στο μέλλον να έχουμε πιο καθαρά μεταφορικά μέσα.

Δημήτρης Τσιάρας