Το Opel Astra είναι ένα από τα αυτοκίνητα που εδώ και δεκαετίες γεμίζει τους δρόμους ανά τον κόσμο. Οι Γερμανοί από τότε που η Opel εισήχθη στον όμιλο της Peugeot έχει ήδη αρχίζει και παίρνει άλλη μορφή, με τα αυτοκίνητα της να έχουν μια διαφορετική φιλοσοφία. Έτσι και το νέο Astra ακολουθεί και αυτό τη νέα φιλοσοφία που το κάνει διαφορετικό σε σχέση με αυτά που γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

Η 6η γενιά του γερμανικού μοντέλου βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 και έχει μήκος 4,37 μέτρα, πλάτος 1,86 μέτρα, ύψος 1,47 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,67 μέτρα. Σχεδιαστικά είναι ξεκάθαρο πως ακολουθεί τα Mokka, Grandland και Crossland, με το Opel Vizor, το οποίο ουσιαστικά είναι η ενιαία μάσκα με τον κεραυνό να βρίσκεται στη μέση. Τα Intelli-Lux LED φωτιστικά σώματα με τα φώτα ημέρας και οι προβολείς ομίχλης προσφέρουν τέλειο φωτισμό. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν και εδώ τα LED φωτιστικά σώματα, καθώς και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό τα πάντα είναι διαφορετικά από αυτά που γνωρίζαμε. Οι δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 10”, μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αλλάζουν όλη την εμφάνιση. Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια διαθέτει στην τρίτη ακτίνα μια λεπτή λωρίδα αλουμινίου, ενώ η απουσία του μηχανικού κιβωτίου δεν περνάει απαρατήρητη. Ο χώρος αποσκευών είναι 422 λίτρα (50 λίτρα μεγαλύτερο από τον προκάτοχο του), ενώ μεγαλώνει αρκετά με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Μηχανικά το νέο Opel Astra για πρώτη φορά θα διαθέτει και ηλεκτροκίνηση, αφού θα προσφέρεται με δύο Plug-in υβριδικές εκδόσεις. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τον βενζινοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. με τους 150 και τους 180 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 109 ίππους. Συνδυαστικά και οι δύο εκδόσεις θα φτάνουν τους 180 και τους 225 ίππους. Ο κινητήρας θα συνδυάζεται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς.

Ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με τη μπαταρία ιόντων λιθίου μεγέθους 12,4 kWh, με τη μέγιστη αυτονομία μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα να φτάνει τα 50 χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα θα υπάρχει και ο γνωστός 3κύλινδρος PureTech βενζινοκινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 110 ή τους 130 ίππους. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή με το αυτόματο των 8 σχέσεων. Τέλος, θα υπάρχει και μια έκδοση πετρελαίου με τον BlueHdi κινητήρα χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 130 ίππους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες είναι πολύ πιθανό να υπάρξει και έκδοση GSi (Πιθανή αντικατάσταση του OPC), με ένα Plug-in υβριδικό σύστημα που θα φτάνει τους 300 ίππους.

Φυσικά, όπως αναμενόταν το νέο Astra θα διαθέτει όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας. Πιο συγκεκριμένα θα βρίσκεται μια κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, ενώ θα υπάρχουν τέσσερις κάμερες (μία μπροστά, μία πίσω και μία σε κάθε πλευρά) περιμετρικά του αυτοκινήτου, 5 αισθητήρες ραντάρ και αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω. Επιπλέον, υπάρχει και το Intelli-Drive 2.0, που επιτρέπει να προσαρμόζει την ταχύτητα στις στροφές, να κάνει υποδείξεις ταχύτητας και να εκτελεί ημιαυτόνομες αλλαγές λωρίδων.

Η λειτουργία Hands-Off διασφαλίζει τη συνεχή προσοχή του οδηγού, ενώ υπάρχουν και τα συστήματα Rear Cross-Traffic Alert, αναγνώριση τυφλού σημείου, Active Lane Positioning, Adaptive Cruise Control, Stop & Go, καθώς και η οθόνη head-up display, η οποία δεν αφήνει να αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.

Το νέο Opel Astra θα ξεκινήσει την παραγωγή του μέσα στους επόμενους μήνες, με τις πρώτες παραδόσεις να είναι προγραμματισμένες για τις αρχές του 2022. Κάπου εκεί αναμένεται να βρεθεί και στη χώρα μας όπου θα μάθουμε και την τιμολογιακή πολιτική. Μέχρι τότε λίγη υπομονή.