Το Nissan X-Trail βρίσκεται 22 χρόνια στην αγορά αυτοκινήτου, με τους Ιάπωνες να μας συστήνουν την τέταρτη γενιά του. Το νέο μοντέλο βασίζεται και αυτό όπως και το Qashqai στην CMF-C πλατφόρμα και θα είναι είτε 5θέσιο, είτε 7θέσιο. Το μεγάλο SUV της Nissan μετρά ήδη πάνω από 6.000.000 πωλήσεις και με το νέο μοντέλο που θα διαθέτει το σύστημα e-Power, το οποίο έχει τοποθετηθεί και στο Qashqai αναμένεται να έχει μεγαλύτερη ζήτηση.
Όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες το νέο X-Trail διαθέτει τη νέα μάσκα της εταιρείας V-motion, ενώ τα LED φωτιστικά σώματα είναι ξεχωριστά από τα φώτα ημέρας. Στο πίσω μέρος και εδώ ξεχωρίζουν τα LED φωτιστικά σώματα, αλλά και η αεροτομή που βρίσκεται στο τελείωμα της οροφής. Οι Ιάπωνες έχουν δώσει μεγαλύτερη προσοχή στην αεροδυναμική, όπου υπάρχει καλύτερη διαχείριση του αέρα κυρίως κάτω από το όχημα.
Στο εσωτερικό δεσπόζουν τα δίχρωμα δερμάτινα καθίσματα, καθώς και οι δύο ψηφιακές οθόνες μεγέθους 12,3”, μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επιπλέον, υπάρχει και μια head-up display οθόνη μεγέθους 10,8”. Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και ο στρογγυλός επιλογέας ταχυτήτων ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας. Παράλληλα υπάρχουν δύο ποτηροθήκες και μια ασύρματη βάση φόρτισης 15 Watt για smartphone. Τα συστήματα Android Auto και Apple CarPlay κάνουν τη ζωή του οδηγού παιχνίδι. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 585 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων μεγαλώνει αρκετά ο χώρος αποσκευών.
Από μηχανικής πλευράς το νέο Nissan X–Trail διαθέτει δύο υβριδικά συστήματα και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Φυσικά αυτό που ξεχωρίζει είναι το σύστημα e–Power το οποίο υπάρχει και στο Nissan Qashqai. Έτσι κάτω από το καπό υπάρχει ο κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων και ένας ηλεκτροκινητήρας 150 kW. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 204 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 33,6 κιλά. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διαθέτει και το e-Pedal που αλλάζει τη λειτουργία στο γκάζι, αλλά και στο φρενάρισμα.
Επιπλέον, υπάρχει και το σύστημα e-4orce, το οποίο ουσιαστικά είναι το e-Power με έναν ηλεκτροκινητήρα περισσότερο, ο οποίος αποδίδει 94 kW και είναι τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Έτσι η μέγιστη ισχύ φτάνει τους 213 ίππους, ενώ το 0-100 επιτυγχάνεται σε 7”, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς, με το 100% ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης.
Τέλος, θα υπάρχει και μια έκδοση με το ήπιο υβριδικό σύστημα, το οποίο αποτελείται και αυτό από τον κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων, καθώς και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 12 Volt, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 163 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 30,5 κιλά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το M-CVT κιβώτιο, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς.
Το σύστημα ProPILOT έχει αναβαθμιστεί στην επόμενη γενιά προσφέροντας μεγαλύτερη υποστήριξη και διαθέτοντας περισσότερα συστήματα. Το ProPILOT με Navi-link μπορεί να επιταχύνει, αλλά και να φρενάρει το όχημα σε μία λωρίδα σε αυτοκινητόδρομο. Παράλληλα μπορεί να επιταχύνει το όχημα με καθορισμένη ταχύτητα και να φρενάρει έως την πλήρη στάση, σε συνθήκες βεβαρυμμένης κυκλοφορίας. Επιπλέον, μπορεί με τα ραντάρ τυφλών σημείων (Blind Spot), να αποτρέψει έναν ελιγμό αλλαγής λωρίδας, εάν υπάρχει όχημα στη ζώνη του τυφλού σημείου.
Όλα τα παραπάνω δημιουργούν το νέο το Nissan X-Trail, το οποίο σίγουρα είναι διαφορετικό από τις άλλες γενιές. Άλλωστε η τεχνολογία προχωράει συνεχώς μπροστά, ενώ η ηλεκτροκίνηση έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας, μην αφήνοντας τις εταιρείες πλέον να εξελίσσουν μόνο θερμικούς κινητήρες. Το νέο X-Train είναι το καταλληλότερο εργαλείο για έναν οικογενειάρχη, αλλά και για αυτόν που θέλει να οδηγήσει σε δύσκολες συνθήκες εκτός δρόμου.