Μετά από μια σκληρή και κάπως απογοητευτική επιστροφή στο απαιτητικό Rally Ντακάρ το 2015, η Peugeot Sport επανέρχεται και δουλεύει στο Off – Road μοντέλο της. Νωρίτερα φέτος, έλαβε μέρος στον αγώνα αντοχής δύο εβδομάδων των Off – Road με τη 12η νίκη του Stephane Peterhansel. Για τον αγώνα της επόμενης χρονιάς, η Peugeot Sport έχει πάει πίσω στο σχεδιαστήριο και δημιούργησε ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Για το Ντακάρ του 2017 η Peugeot πλέον δε βασίζεται στο θορυβώδες Crossover του 2008, αφού χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο 3008, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στο επερχόμενο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού.

peugeot-3008-dkr-2Το νέο μοντέλο 3008 – y, ωστόσο, διαθέτει κάποια χαρακτηριστικά από το παλιό 2008 DKR, αφού βάση των κανονισμών, οι διαστάσεις του 3008 δεν έχουν αλλάξει σε σχέση με τον προκάτοχό του. Είναι αρκετά μακρύ και πιο ευρύ από την ασταθή πρώτη γενιά, αλλά γενικά δεν είναι πολύ διαφορετικό, κάτι που αναμένεται να αποδειχθεί μέσα στους δύσκολους δρόμους αντοχής του Dakar.

Αυτό που παρατηρείται, επίσης, είναι ότι είναι κάπως κοντό, προκειμένου να εξυπηρετεί τη μείωση του κέντρου βάρους, ενώ αρκετά βοηθητικό είναι το γεγονός ότι οι δύο ρεζέρβες είναι κρυμμένες στα πλαϊνά. Οι εμπρός και πίσω προβολείς είναι ανθεκτικοί στα δυνατά χτυπήματα, ενώ θα είναι σε θέση να ανιχνεύσουν το οτιδήποτε μπορεί να πέσει στα ελαστικά έτσι ώστε να αποφεύγονται τα ενδεχόμενα κλαταρίσματα.

peugeot-3008-dkr-3Προφανώς, οι κύριοι τομείς βελτίωσης σε σχέση με το παλιό μοντέλο είναι η αξιοπιστία και η οδική συμπεριφορά. Και τα δύο είναι κρίσιμα στοιχεία, δεδομένου ότι το ζήτημα στο Rally Dakar είναι να ολοκληρώσει το πλήρωμα τα 10.000 χιλιόμετρα, σε ό,τι καιρικές συνθήκες και επίπεδα μπορεί να συναντήσει κατά τη διάρκειά του.

Το 3008 εφοδιάζεται με το V6 Twin – Turbo Diesel κινητήρα χωρητικότητας 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει πλέον μεγαλύτερες ποσότητες ροπής στις χαμηλές στροφές. Αυτό δεν ήταν εύκολο να επιτευχθεί δεδομένου ότι έχει υπάρξει μια αλλαγή στον κανονισμό για την επιβολή μικρότερου περιοριστή στον κινητήρα (38 χιλιοστά, σε αντίθεση με 39 χιλιοστά που ήταν), κάτι που μειώνει τη συνολική ιπποδύναμη κατά περίπου 20 ίππους. Το τι τελικά θα κάνει η Peugeot με το νέο της αυτοκίνητο στο Dakar μένει μόνο να το δούμε.