Η Mazda πριν λίγο καιρό παρουσίασε το πρώτο Plug-in υβριδικό μοντέλο, το οποίο δεν είναι άλλο από το CX-60. Το ιαπωνικό SUV μπαίνει σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία με πάρα πολλές επιλογές, με τους ιθύνοντες όμως της εταιρείας να αισιοδοξούν για το καλύτερο. Το μήκος φτάνει τα 4,74 μέτρα, το πλάτος τα 1,89 μέτρα, το ύψος τα 1,67 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,87 μέτρα.
Όπως ήταν αναμενόμενο ο σχεδιασμός Kodo συνεχίζεται και σε αυτό το μοντέλο, με τη μεγάλη μαύρη μάσκα με το λογότυπο να δεσπόζει στη μέση και τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα. Οι νευρώσεις στο καπό θέλουν να το κάνουν να φαίνεται πιο άγριο, ενώ στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν και εδώ τα LED φωτιστικά σώματα, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής και η τετραπλή απόληξη της εξάτμισης.
Εσωτερικά υπάρχουν δύο νέες επενδύσεις που είναι το Kaichou με το ξύλο σφενδάμου και το δέρμα Nappa, καθώς και το Musubu που είναι για τις ραφές στα καθίσματα και στο ταμπλό. Τα λευκά δερμάτινα καθίσματα, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας. Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από την ψηφιακή οθόνη μεγέθους 12,3”, ενώ η οθόνη αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας κάνει ακόμα πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 570 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 1.726 λίτρα.
Μηχανικά το νέο Mazda CX-60 τροφοδοτείται από τον Skyactiv-G κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 192 ίππους και την μέγιστη ροπή να είναι 26,6 κιλά, καθώς και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς και των δύο κινητήρων φτάνει τους 327 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 50,9 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 5,8”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 200 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς.
Μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί να διανυθεί μια απόσταση από 63 έως 68 χιλιόμετρα. Οι Ιάπωνες λένε πως μέσα στη χρονιά θα υπάρξει και το σύστημα πετρελαίου e-Skyactiv D, με τον κινητήρα χωρητικότητας 3,3 λίτρων και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Παράλληλα από το 2023 θα υπάρχει και το αντίστοιχο ήπιο υβριδικό σύστημα που θα συνδυάζεται με τον e-Skyactiv X κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 3 λίτρων.
Η εμπρόσθια ανάρτηση είναι κατασκευασμένη από διπλά ψαλίδια, ενώ πίσω υπάρχουν πολλαπλοί σύνδεσμοι. Επιπλέον, υπάρχει και το σύστημα Kinematic Posture Control, το οποίο δίνει μεγαλύτερη σταθερότητα στο αυτοκίνητο, αφού στον πίσω άξονα στην είσοδο της στροφής, φρενάρει ανεπαίσθητα τον πίσω εσωτερικό τροχό χωρίς ο οδηγός να το καταλάβει. Για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να κάνουν λίγο υπομονή, αφού σύμφωνα με το σχεδιάγραμμα το νέο Mazda CX-60 αναμένεται στην ελληνική αγορά το φθινόπωρο του 2022.