Το Skoda Kodiaq μπαίνει αισίως στη δεύτερη γενιά του και εκτός από τις οπτικές αλλαγές τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά θα διαθέτει μια ήπια υβριδική έκδοση, αλλά και μια Plug-in Hybrid έκδοση. Το τσέχικο μοντέλο θέλει να αλλάξει λίγο τα δεδομένα που γνωρίζαμε και αυτό φαίνεται από τις με την πρώτη ματιά, με τις αλλαγές να είναι έντονες. Το νέο μοντέλο διατίθενται σε 5θέσιο ή 7θέσιο και έχει μήκος 4,75 μέτρα, πλάτος 1,86 μέτρα και ύψος 1,65 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο του φτάνει τα 2,79 μέτρα.
Εξωτερικά υπάρχουν τα νέα Full LED Matrix φωτιστικά σώματα, ενώ η μάσκα έχει μεγαλώσει διαθέτοντας τις 13 οριζόντιες γραμμές. Το λογότυπο της Skoda βρίσκεται στο καπό, ενώ οι νευρώσεις θέλουν να του δώσουν μια πιο επιθετική μορφή. Στο πίσω μέρος υπάρχουν τα LED φωτιστικά σώματα και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Συνολικά, υπάρχουν 7 χρώματα μαζί με το νέο Bronx Gold Metallic, ενώ το αμάξωμα ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 17”, 18”, 19” και 20”.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περισσότερες από ότι εξωτερικά. Τα πορτοκαλί δερμάτινα κλιματιζόμενα καθίσματα, με τις πορτοκαλί ραφές δείχνουν αμέσως ότι η πολυτέλεια περισσεύει, ενώ το δερμάτινο τιμόνι με τις δύο ακτίνες και τα χειριστήρια συνεχίζει να προσφέρει την πολυτέλεια που θα ήθελε ο καθένας μας σε ένα αυτοκίνητο. Παράλληλα, υπάρχουν οι δύο ψηφιακές οθόνες, μια μεγέθους 10,25” για τον πίνακα οργάνων και μια αφής μεγέθους 13”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας.
Επιπλέον, υπάρχει και η head-up display οθόνη για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Τα χειριστήρια για τον κλιματισμό είναι στρογγυλά, ενώ υπάρχει η μικρή οθόνη μεγέθους 1,25”, όπου απεικονίζονται οι θερμοκρασίες, αλλά και η ένταση του κλιματισμού. Παράλληλα, υπάρχει θύρα USB-C, καθώς και ποτηροθήκες για του πίσω επιβάτες. Τεράστιος είναι ο χώρος αποσκευών, αφού στο 5θέσιο φτάνει τα 910 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 2.105 λίτρα. Στο 7θέσιο μοντέλο ο χώρος αποσκευών είναι 340 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της τρίτης σειράς καθισμάτων ανεβαίνει στα 845 λίτρα. Με την αναδίπλωση των δύο σειρών τότε φτάνει στα 2.035 λίτρα.
Από μηχανικής πλευράς υπάρχουν 6 επιλογές που είναι δύο βενζίνης, δύο πετρελαίου, μια ήπια υβριδική έκδοση και μια Plug-in Hybrid. Η βασική έκδοση βενζίνης αποτελείται από τον κινητήρα TSI κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 ίππους. Παράλληλα υπάρχει και ο TSI χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 204 ίππους. Από πλευράς πετρελαίου υπάρχει ο TDI χωρητικότητας 2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 και τους 193 ίππους.
Η ήπια υβριδική έκδοση τροφοδοτείται από τον TSI mHEV κινητήρα χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 ίππους. Για όσους δεν αρκούνται ή δε θέλουν τους παραπάνω κινητήρες υπάρχει και η Plug-in Hybrid έκδοση, με τον κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,5 λίτρων και έναν ηλεκτροκινητήρα. Η συνδυαστική ισχύς και των δύο κινητήρων φτάνει τους 204 ίππους, ενώ η μέγιστη αυτονομία μόνο με τη χρήση του ηλεκτροκινητήρα είναι 100 χιλιόμετρα.
Όλα τα συστήματα συνδυάζονται με το DSG αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με την κίνηση να μεταφέρεται στους δύο ή και στους τέσσερις τροχούς. Στα συστήματα ασφαλείας όπως αναμενόταν υπάρχουν τα νέα Turn Assist και Remote Park Assist που έρχονται να συμπληρώσουν τους 9 αερόσακους, Side Assist, Travel Assist, Collision Avoidance Assist, Crossroad Assist, Exit Warning, Emergency Braking, Automated Emergency Assist, Intelligent Park Assist και Crew Protect Assist.
Εκτός όμως από τις απλές εκδόσεις θα υπάρχει και η έκδοση Sportline, η οποία δεν είναι άλλη από την πιο σπορ εκδοχή. Στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχουν μαύρες ράγες οροφής και μαύροι εξωτερικοί καθρέπτες. Παράλληλα, προσφέρονται τα TOP LED Matrix φωτιστικά σώματα, μπροστινές, πίσω και πλαϊνές ποδιές, φιμέ τζάμια, ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ, και ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19”, με ανθρακί φινίρισμα. Επιπλέον, τα λογότυπα της Skoda είναι μαύρα για να δημιουργείται αντίθεση, ενώ για όσους θέλουν υπάρχουν προαιρετικά οι ζάντες αλουμινίου μεγέθους 20”, με μαύρα ματ καλύμματα Aero.
Στο εσωτερικό υπάρχουν τα μαύρα σπορ καθίσματα με τις γκρι ραφές, ενώ το κάθισμα του οδηγού είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο και διαθέτει λειτουργία μνήμης. Το Kodiaq Sportline διαθέτει το τριάκτινο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με μαύρες ραφές, ενώ έχει και το λογότυπο Sportline. Παράλληλα, υπάρχουν οι δύο ψηφιακές οθόνες, μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, ενώ προσφέρεται και το βελτιωμένο DCC Plus Dynamic Chassis Control
Το νέο Skoda Kodiaq θέλει να παραμείνει αυτό που δημιούργησε στην πρώτη γενιά του, ένα στιβαρό, ασφαλές και γρήγορο SUV. Αν προσθέσει κανείς και τα δύο νέα υβριδικά συστήματα, τότε μπορεί να πει πως θα πετύχει πολλά περισσότερα από το απερχόμενο μοντέλο. Πάντως το σίγουρο είναι πως οι τιμές του θα αυξηθούν σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο κάτι που μπορεί να ανακόψει και την πορεία των πωλήσεων, αφού η αγορά των SUV έχουν τη μεγαλύτερη πληθώρα από όλες τις άλλες κατηγορίες.