Στην Έκθεση Αυτοκινήτου που άνοιξε τις πύλες της στο Los Angeles, η Mazda αποκάλυψε το νέο ολοκληρωμένο CX – 5, με ανανεωμένη σχεδίαση και την προσθήκη νέων τεχνολογιών. Οι πιο εμφανείς διαφορές μεταξύ του νέου από το απερχόμενο μοντέλο είναι η έντονη διαφοροποίηση σε ό,τι αφορά στην εξωτερική εμφάνιση. Όπως ήταν αναμενόμενο, λαμβάνει αρκετά χαρακτηριστικά από το μικρότερο CX – 3 και το μεγαλύτερο CX – 9 με τους ιθύνοντες της Mazda να ισχυρίζονται ότι ήθελαν να δημιουργήσουν ένα όχημα στο οποίο να ταιριάζει η φράση “εκλεπτυσμένη σκληρότητα”.
Ως εκ τούτου, το μπροστινό μέρος του νέου CX – 5 είναι 10 χιλιοστά φαρδύτερο από το προηγούμενο, γεγονός που το βοηθά να είναι πιο γρήγορο. Επιπλέον, οι κολόνες Α έχουν ωθηθεί προς τα πίσω κατά περίπου 35 χιλιοστά, ενώ έχει υιοθετηθεί νέα μάσκα. Άλλες βασικές αναβαθμίσεις στο κομμάτι του σχεδιασμού περιλαμβάνουν λεπτότερους προβολείς και πίσω φώτα, μια συνολική πιο σπορ εμφάνιση, με τη βοήθεια κυρίως της επανασχεδιασμένης γραμμής στην οροφή, καθώς και των αιχμηρών κολόνων C.
Στο εσωτερικό του νέου CX – 5, έγιναν ανάλογες ανανεώσεις, αφού ενσωματώθηκαν το νέο τριάκτινο τιμόνι, το κουμπί εκκίνησης και μια έγχρωμη οθόνη μεγέθους 4,6” που βρίσκεται στο ταμπλό. Επίσης, μια οθόνη 7” πλέον δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό, κάτι ανάλογο των όσων συναντάμε πλέον στα περισσότερα μοντέλα της Mercedes – Benz. Όπως προαναφέρθηκε οι νέες τεχνολογίες έχουν ενσωματωθεί στο νέο μοντέλο, με το Bose ηχοσύστημα 10 ηχείων να συνδέεται μέσω του συστήματος Mazda Connect με όλα τα smartphones.
Ένα ακόμα εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του νέου μοντέλου είναι το ενισχυμένο σασί, το οποίο έχει ως αποτέλεσμα μια αύξηση κατά 15,5% στην στρεπτική ακαμψία, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, γεγονός που οφείλεται στην αυξημένη χρήση, υπερυψηλούς αντοχής χάλυβα στις κολόνες Α και Β. Η βελτιωμένη αεροδυναμική του νέου μοντέλου έχει επιφέρει και μείωση του θορύβου στην κίνηση κατά περίπου 1,3 dB και μάλιστα πάνω σε τραχείς δρόμους.
Ενώ οι κινητήρες διαφέρουν μεταξύ των μοντέλων που κυκλοφορούν, οι άνθρωποι της Mazda ισχυρίζονται ότι το νέο CX – 5 θα λάβει έναν καθαρό SKYACTIV – D πετρελαιοκινητήρα χωρητικότητας 2,2 λίτρων, καθώς και δυο βενζινοκινητήρες άμεσου ψεκασμού SKYACTIV – G 2 και 2,5 λίτρων αντίστοιχα. Όλα τα μοντέλα θα συνδυάζονται με ένα 6τάχυτο αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο. Στο βασικό εξοπλισμό ανάλογα την έκδοση θα είναι η κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς, αλλά και στους τέσσερις με το σύστημα All – Wheel – Drive της ιαπωνικής εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά σε θέματα τεχνολογίας και ασφάλειας, το CX – 5 περιλαμβάνει τα Mazda Radar Cruise Control και Traffic Sign Recognition, τα οποία είναι σε θέση να αναγνωρίσουν το όριο ταχύτητας και άλλες οδικές πινακίδες και να τις εμφανίσουν στην οθόνη. Τέλος, το νέο μοντέλο περιλαμβάνει ένα σύστημα διανυσματοποίησης ροπής, που μπορεί να αλλάξει τα επίπεδα ροπής, βάση των εισροών στο τιμόνι, με απώτερο στόχο τόσο τη βελτίωση της οδηγικής άνεσης, όσο και την εκμετάλλευση όλων των ικανοτήτων χειρισμού.
Το νέο Mazda CX – 5 είναι σύμφωνα με τους Ιάπωνες το μοντέλο που θα ανεβάσει και πάλι την αίγλη της εταιρείας. Βέβαια στη χώρα μας δεν περιμένουμε να το δούμε προς το παρόν αφού δεν υπάρχει αντιπροσωπεία όπως είναι γνωστό. Όσο για τις τιμές και τη διάθεση του μοντέλου, αναμένεται εκ νέου ενημέρωση από τη Mazda αν και πιθανολογείται πως θα το δούμε να κυκλοφορεί μέσα στο επόμενο έτος.




