Πριν από λίγο καιρό η Citroen παρουσίασε ουσιαστικά τη νέα γενιά του C3, με το νέο αμιγώς ηλεκτρικό e-C3. Οι Γάλλοι θέλουν να προσφέρουν ένα προσιτό αυτοκίνητο, το οποίο να ανταποκρίνεται στις καθημερινές ανάγκες ενός ανθρώπου. Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε στις εγκαταστάσεις της Stellantis Automotive Design Network στο Velizy-Villacoublay, που βρίσκεται κοντά στο Παρίσι, ενώ η κατασκευή του θα γίνεται στην Trnava της Σλοβακίας.

Το συνολικό μήκος του φτάνει τα 4,01 μέτρα, το πλάτος τα 1,75 μέτρα και το ύψος τα 1,57 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο φτάνει τα 2,54 μέτρα. Όλα τα νέα e-C3 θα προσφέρονται σε 5 χρωματικές επιλογές που είναι οι Polar White, Montecarlo Blue, Elixir Red, Mercury Silver και Perla Nera Black. Παράλληλα, θα υπάρχει και η διχρωμία της Citroen με την οροφή και τους καθρέπτες να είναι σε άλλο χρώμα για να δημιουργείται αντίθεση.

Στο μπροστινό μέρος υπάρχει η πιο ψηλή και κάθετη μάσκα που ενσωματώνει το νέο οβάλ λογότυπο της Citroen. Τα νέα LED φωτιστικά σώματα φέρνουν αλλαγές με τα LED φώτα ημέρας να αποτελούνται από δύο οριζόντιες και μια κάθετη γραμμή. Στο πίσω μέρος και εδώ τα LED φωτιστικά σώματα σχηματίζουν τις ίδιες γραμμές, ενώ υπάρχει το νέο λογότυπο της γαλλικής φίρμας και η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής. Το αμάξωμα ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 16” ή 17”.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό διακρίνεται η οθόνη αφής, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, αλλά και η μικρότερη οθόνη με τις λεπτομέρειες που απαιτούνται πίσω από το τιμόνι. Παράλληλα, υπάρχει και η Head-up display οθόνη για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο. Το δερμάτινο τιμόνι των δύο ακτινών με τα χειριστήρια κάνει πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού, ενώ τα μαύρα καθίσματα συνδυάζονται με τις λευκές ραφές. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 310 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει πολύ περισσότερο.

Από μηχανικής πλευράς υπάρχει ο ηλεκτροκινητήρας, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 113 ίππους. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 11”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 135 χλμ/ώρα. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 44 kWh εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 320 χιλιομέτρων, ενώ με ένα ταχυφορτιστή 100 kW από το 20% στο 80% η φόρτιση διαρκεί μόλις 26’. Παράλληλα, η φόρτιση με το φορτιστή των 7 kW από το 20% έως το 80% διαρκεί 4:10’, ενώ με αυτόν των 11 kW χρειάζεται 2:50’.

Το e-C3 στο βασικό εξοπλισμό προσφέρει το καινοτόμο σύστημα ανάρτησης Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions. Το εν λόγω σύστημα προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά των αμορτισέρ, ένα για τη συμπίεση και ένα για την εκτόνωση. Αυτό κάνει την ανάρτηση να λειτουργεί σε δύο στάδια αποσβένοντας τους όποιους κραδασμούς μέσα στο χώρο του αυτοκινήτου. Η νέα εφαρμογή e-Routes δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προγραμματίζει τις διαδρομές του και να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κατάσταση φόρτισης και το επίπεδο της μπαταρίας του αυτοκινήτου.

Παράλληλα, το E-Remote προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα μέσω της εφαρμογής MyCitroen App να προγραμματίσει, πριν από την αναχώρησή του, τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, το χρονοδιάγραμμα της φόρτισης, αλλά και να βλέπει που έχει σταθμεύσει το αυτοκίνητο του.

Από πλευράς εξοπλισμού υπάρχουν δύο επιλογές που είναι η You και η Max. Στη You που είναι και η βασική προσφέρονται A/C, 6 αερόσακοι, Cruise Control, LED εμπρός φωτιστικά σώματα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέφτες, ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, Citroen Head-up display, My Citroen Play με Smartphone Station, αυτόματα φώτα, πίσω αισθητήρες στάθμευσης και πίσω σπόιλερ.

Στην έκδοση Max επιπλέον της You προσφέρονται αυτόματος κλιματισμός, καθίσματα Citroen Advanced Comfort, οροφή Bi–Ton, διακοσμητικές μπάρες οροφής, προστατευτικές ποδιές εμπρός και πίσω, έγχρωμη οθόνη αφής 10,25”, ασύρματη λειτουργία Mirror Screen, αυτόματη λειτουργία καθαριστήρων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι εξωτερικοί καθρέφτες, δερμάτινο τιμόνι, LED πίσω φωτιστικά σώματα, πίσω φιμέ τζάμια, πλοήγηση με 3D απεικόνιση, σύστημα ασύρματης φόρτισης smartphone, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτροχρωματικός εσωτερικός καθρέφτης, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και ζάντες αλουμινίου 17”.

Το νέο e-C3 ουσιαστικά είναι και ο προάγγελος του νέου C3, το οποίο θα φέρει ήπιο υβριδικό σύστημα, αλλά και κινητήρα βενζίνης δίνοντας όλες τις πιθανές επιλογές στους υποψήφιους αγοραστές. Τέλος, το νέο e-C3 για όσους ενδιαφέρονται αναμένεται να βρίσκεται στις αγορές το καλοκαίρι.