• Home »
  • Audi »
  • Το μέλλον της Audi βρίσκεται στο Aicon Concept
Το μέλλον της Audi βρίσκεται στο Aicon Concept

Το μέλλον της Audi βρίσκεται στο Aicon Concept

Η Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ξεκίνησε να παρουσιάζει τα μοντέλα αρχικά στους δημοσιογράφους και από τις 14 του μήνα θα ανοίξει τις πύλες του για το κοινό. Εκεί η Audi παρουσίασε ένα νέο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο, το οποίο όπως φαίνεται θα είναι το μέλλον της γερμανικής φίρμας, όσον αφορά στη σχεδίαση των αυτοκινήτων της.

Το νέο μοντέλο ονομάζεται Aicon Concept και ξεχωρίζει αμέσως, αφού δεν έχει ούτε τιμόνι ούτε πεντάλ. Η σχεδιαστική φιλοσοφία της Audi συνεχίζεται με τις 2+2 θέσεις στο εσωτερικό, αλλά και την επιθετική μαζί με τη φουτουριστική εμφάνιση του. Νέες τεχνολογίες εμπλουτίζουν το Aicon, οι οποίες είναι σχετικές με το σύστημα μετάδοσης κίνησης, αλλά αυτό που εντυπωσιάζει είναι ότι με τον ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει μπορεί να διανύσει μια απόσταση περίπου 800 χιλιομέτρων με μια μόνο φόρτιση.

Το Audi Aicon Concept είναι τεράστιο, αφού το συνολικό μήκος φτάνει τα 5,44 μέτρα, το πλάτος τα 2,1 μέτρα, ενώ το ύψος είναι 1,50 μέτρα. Το μεταξόνιο φαίνεται να είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, αφού ξεπερνά και αυτό του A8 φτάνοντας τα 3,47 μέτρα. Αυτό που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο είναι η καμπίνα του αυτοκινήτου με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες στο μπροστινό και το πίσω μέρος, καθώς και τα κυρτά πλευρικά παράθυρα που μεγαλώνουν τη φωτεινότητα του χώρου.

Οι υπερμεγέθεις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 26” δείχνουν ξεκάθαρα το quattro DNA της Audi, τονίζοντας παράλληλα την εντυπωσιακή παρουσία του αυτοκινήτου. Ο σχεδιαστής μείωσε τα μπροστινά και τα πίσω άκρα επικεντρώνοντας στις μεγάλες επιφάνειες. Όπως και με το Audi e – tron Sportback, το εμπρός τμήμα του Aicon διαθέτει το ανεστραμμένο εξαγωνικό σχήμα, το οποίο όπως φαίνεται θα είναι το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της επερχόμενης γενιάς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Audi.

Τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED αποτελούνται από μια λεπτή δεσμίδα, η οποία περιλαμβάνει εκατοντάδες τμήματα τριγωνικών εικονοστοιχείων. Οι οριζόντιες λωρίδες φωτός κινούνται από κάτω προς τα πάνω όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει και κατά την αντίθετη κατεύθυνση κατά τη διάρκεια της πέδησης. Η ταχύτητά τους αυξάνεται ή μειώνεται σε συγχρονισμό με αυτή του αυτοκινήτου.

Οι μεγάλες επιφάνειες και ο υψηλός αριθμός pixel επιτρέπουν ευέλικτα γραφικά, κινούμενα σχέδια και οπτικοποιήσεις πληροφοριών σε οποιοδήποτε χρώμα. Επομένως, το Audi Aicon Concept δεν είναι πλέον υποχρεωμένο να διαθέτει φώτα ημέρας, αφού μπορεί να προσαρμοστεί στην κατάσταση οδήγησης ή ακόμη και στους επιβάτες του. Το Audi Aicon Concept διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα που εντοπίζει και προειδοποιεί τους πεζούς ή τους ποδηλάτες σε επικίνδυνες καταστάσεις. Η οδήγηση μπορεί να προσαρμοστεί ανάλογα τις συνθήκες, έτσι ώστε να αποφεύγονται τα ατυχήματα.

Το Audi Aicon Concept διαθέτει αντίθετες πόρτες που ανοίγουν μπροστά και πίσω. Ολόκληρο το πλάτος του εσωτερικού είναι ελεύθερο για τους επιβάτες καθώς εισέρχονται στο αυτοκίνητο. Στο εσωτερικό, οι γραμμές των διακοσμητικών επιφανειών και των λειτουργικών στοιχείων είναι αισθητές. Η ευρυχωρία ενισχύεται με την έλλειψη του τιμονιού και του κλασικού ταμπλό, ενώ οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και η διάφανη οροφή μεγαλώνουν ακόμη περισσότερο τους χώρους.

Τα καθίσματα εφάπτονται σε μια πλατφόρμα εξαφανίζοντας τις ράγες που έχουμε συνηθίσει στα αυτοκίνητα μας σχετικά με την μετακίνηση των καθισμάτων. Το ύψος της πλατφόρμας είναι μεταβλητό, έτσι ώστε να μπορεί να μετακινηθεί ανάλογα το πώς θέλει κάθε επιβάτης. Οι πλευρικοί ενισχυτές της πλάτης του καθίσματος είναι λεπτές παρέχοντας επαρκή στήριξη στις στροφές. Στο πίσω μέρος ο λεγόμενος χώρος αποσκευών φτάνει τα 660 λίτρα, ενώ υπάρχουν πάρα πολλοί αποθηκευτικοί χώροι.

Ένα εντελώς νέο στοιχείο είναι ότι ο επιβάτης που είναι και οδηγός αναγνωρίζεται από το κινητό του τηλέφωνο ενεργοποιώντας όλες τις προσωπικές ρυθμίσεις που έχει επιλέξει ο ίδιο για τις μετακινήσεις του. Υπάρχουν προσαρμοσμένες ρυθμίσεις για τον κλιματισμό, τη θέση καθίσματος, το χρώμα του εσωτερικού φωτισμού, αλλά και τη διάταξη του συστήματος πληροφοριών ψυχαγωγίας. Το σύστημα πλοήγησης περιμένει απλά την επιλογή του δρόμου αναλαμβάνοντας όλα τα υπόλοιπα μόνο του. Φυσικά όλοι οι υπόλοιποι επιβάτες μπορούν να χαλαρώσουν και να παρακολουθήσουν μια ταινία ή να περιηγηθούν στο διαδίκτυο.

Από μηχανικής πλευράς συνολικά τέσσερις ηλεκτροκινητήρες είναι υπεύθυνοι για τις μετακινήσεις του οχήματος. Η μέγιστη ισχύ είναι συνολικά 260 kW και η μέγιστη ροπή φτάνει τα 56 κιλά. Κάθε σύστημα κινεί έναν τροχό, επιτρέποντας την ηλεκτρονική ρύθμιση, αλλά και τη μεταβλητή κίνηση τετρακίνησης quattro. Η μπαταρίες ιόντων λιθίου μπορούν να κινήσουν το αυτοκίνητο για μια απόσταση περίπου 800 χιλιομέτρων κάνοντας έτσι άνετο ακόμα και τα πιο μακρινά ταξίδια.

Η φόρτιση έχει μειωθεί στο ελάχιστο. Χάρη σε ένα σύστημα υψηλής τάσης 800 Volt, η μπαταρία του Aicon μπορεί να φορτιστεί στο 80% της χωρητικότητας σε λιγότερο από 30 λεπτά. Το αυτοκίνητο είναι επίσης εξοπλισμένο με μια μονάδα ασύρματης, φόρτισης. Και τα δύο μπορούν να γίνουν χωρίς την επίβλεψη του οδηγού. Το Aicon Concept με το σύστημα που διαθέτει μπορεί να τραβήξει μόνος του έναν σταθμό φόρτισης και να φορτίσει την μπαταρία χωρίς καμία βοήθεια.

Η ανάρτηση έχει σχεδιαστεί για μέγιστη άνεση. Οι πνευματικές μονάδες ελατηρίων και αποσβεστήρες εξομαλύνουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι ηλεκτρικοί ενεργοποιητές και στους τέσσερις τροχούς αντισταθμίζουν τα πάντα έτσι ώστε το αμάξωμα να μένει σταθερό κατά τη στροφή, την επιτάχυνση ή το φρενάρισμα.

Όλα τα χαρακτηριστικά του Audi Aicon Concept ακούγονται εντυπωσιακά, αφού όπως δείχνουν το μέλλον κινείται προς τα αυτόνομα οχήματα που δε θα χρειάζονται τον οδηγό τουλάχιστον με τη μορφή που γνωρίζουμε σήμερα. Όμως το ζήτημα είναι κατά πόσο αυτά τα αυτοκίνητα μπορούν να ενεργήσουν μόνα τους χωρίς τη βοήθεια κανενός. Όπως και να έχει το αποτέλεσμα είναι εκπληκτικό.