Η σειρά N είναι ότι πιο ισχυρό έχει να παρουσιάσει η Hyundai στο υποψήφιο αγοραστικό κοινό. Όπως γνωρίζουμε τα θερμικά N της κορεάτικης εταιρείας είναι ότι πιο δυνατό, όσον αφορά στα μοντέλα της, ενώ όπως βλέπουμε τη σκυτάλη θα πάρουν τα αμιγώς ηλεκτρικά N. Το Ioniq 5 N είναι η απόδειξη πως η συγκεκριμένη σειρά μπορεί να γίνει ακόμη πιο ισχυρή από αυτά που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα. Το νέο μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα E-GMP και έχει μήκος 4,71 μέτρα, πλάτος 1,94 μέτρα και ύψος 1,58 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο του φτάνει τα 3,00 μέτρα. Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 5 χρώματα που είναι τα Performance Blue Matte, Abyss Black Pearl, Ecotronic Gray Matte, Atlas White και Soultronic Orange Pearl.

Στο μπροστινό μέρος, υπάρχει η επανασχεδιασμένη μάσκα με λειτουργικό πλέγμα και το λογότυπο N, ενώ διαθέτει μια αεροκουρτίνα και ενεργά πτερύγια αέρα για επιπλέον ψύξη. Τα LED φωτιστικά σώματα μαζί με τα φώτα ημέρας δένουν αρμονικά με την εμπρόσθια όψη. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν και εδώ τα LED φωτιστικά σώματα, η αεροτομή N στο τελείωμα της οροφής και ο διαχύτης. Οι πλαϊνές ποδιές δίνουν την αίσθηση ότι το Ioniq 5 N είναι έτοιμο για την πίστα. Το αμάξωμα ολοκληρώνεται με τις ζάντες αλουμινίου μεγέθους 21”, οι οποίες συνδυάζονται με τα ελαστικά Pirelli P-Zero διαστάσεων 275/35.

Στο εσωτερικό δεσπόζουν τα δερμάτινα θερμαινόμενα και αεριζόμενα bucket καθίσματα N από Alcantara. Το δερμάτινο τριάκτινο θερμαινόμενο τιμόνι με τα χειριστήρια και τα πεντάλ αλουμινίου ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας. Οι δύο ψηφιακές οθόνες μια για τον πίνακα οργάνων και μια αφής, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Οι αλλαγές ταχυτήτων του αυτόματου κιβωτίου γίνονται από ένα μοχλό που βρίσκεται στο τιμόνι, ενώ υπάρχουν και τα paddle shift για πιο γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων. Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 480 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 1.540 λίτρα.

Το Ioniq 5 N είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο που λαμβάνει το ενημερωμένο σύστημα πλοήγησης CCnC, το οποίο διαθέτει ταχύτερη επεξεργασία, νέα γραφικά, ενώ μπορεί να κάνει καταγραφή δεδομένων. Επιπλέον, το Ioniq 5 N είναι επίσης το πρώτο μοντέλο που διαθέτει ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto. Παράλληλα, προσφέρει την οθόνη head-up display για να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.

Μηχανικά το νέο Ioniq 5 N τροφοδοτείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 641 ίππους και τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 75,4 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε μόλις 3,4”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 260 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Η μπαταρία ιόντων λιθίου των 84 kWh, με τον Wall Box φορτιστή των 7 kW θέλει 11:30’ για μια πλήρη φόρτιση. Ο χρόνος αυτός μειώνεται στις 07:35’, με τον φορτιστή των 10,5 kW, ενώ με τον ταχυφορτιστή των 350 kW η μπαταρία για να φτάσει από το 10% στο 80% χρειάζεται μόλις 18’.

Το νέο Hyundai Ioniq 5 N διαθέτει τα N Pedal, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N e-shift, N Active Sound+, N Race, φρένα N-tuned και την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) που προσαρμόζει την ακαμψία της ανάρτησης σύμφωνα με τον τρόπο οδήγησης για να βελτιώσει την απόσβεση και την ανάρτηση των πίσω τροχών, εξασφαλίζοντας ευέλικτη και άμεση απόκριση.

Το N Pedal είναι μια έξυπνη λειτουργία λογισμικού σχεδιασμένη να ανταποκρίνεται άμεσα έχοντας βελτιωμένη ευαισθησία στο γκάζι. Βασιζόμενο σε παρόμοια τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο σύστημα πέδησης ανάκτησης i-Pedal του Ioniq 5, το N Pedal δίνει προτεραιότητα στις γρήγορες στροφές έναντι της ενεργειακής απόδοσης. Χρησιμοποιώντας επιβραδυντική δύναμη, δημιουργείται μια επιθετική μεταφορά βάρους, με αποτέλεσμα την πιο έντονη είσοδο στις στροφές.

Το N Drift Optimizer βοηθά στη διατήρηση των γωνιών μετατόπισης εξισορροπώντας πολλαπλά χειριστήρια οχήματος που ανταποκρίνονται σε πραγματικό χρόνο. Η ενσωματωμένη λειτουργία Torque Kick Drift επιτρέπει στον οδηγό να προσομοιώνει την κίνηση του συμπλέκτη των οχημάτων ICE με κίνηση στους πίσω τροχούς για πιο άμεση λειτουργία του drift.

Το N Torque Distribution είναι μια πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής εμπρός και πίσω που μπορεί να ρυθμιστεί σε 11 επίπεδα. Το e-LSD (ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης) στον πίσω άξονα βελτιστοποιεί την απόδοση και τον έλεγχο στις στροφές. Οι πρόσθετοι αισθητήρες στους τροχούς έχουν μεγαλύτερη ικανότητα απόσβεσης με αυξημένο μέγεθος στον αποσβεστήρα, ενώ διευρύνουν το εύρος απόδοσης της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης.

Το N e-shift προσομοιώνει το 8τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των αυτοκινήτων N με κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσομοιώνοντας τις αλλαγές ταχυτήτων ελέγχοντας την έξοδο ροπής του κινητήρα, παρέχοντας μια ακριβή, διαδραστική εμπειρία οδήγησης που μοιάζει πιο κοντά στα ICE από τα προηγούμενα EV. Το N e-shift επιτρέπει στον οδηγό να ελέγχει τις προσομοιωμένες αλλαγές ταχυτήτων με τα paddle shift που χρησιμοποιούνται συνήθως για τον έλεγχο της πέδησης με ανάκτηση.

Το N Active Sound+ συνδυάζεται με το N e-shift για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία των EV δημιουργώντας μια πιο συναρπαστική και εκπληκτική εμπειρία για τον οδηγό. Ενσωματώνει σύστημα 10 ηχείων (8 εσωτερικά, δύο εξωτερικά) που προσφέρει τρία διαφορετικά θέματα ήχου. Το θέμα “Ignition” προσομοιώνει τον ήχο των κινητήρων 2.0 Turbo του i30 N και του KONA N και το “Evolution” παρέχει έναν χαρακτηριστικό ήχο υψηλής απόδοσης εμπνευσμένο από το RN22e, την ιδέα του Rolling Lab που βασίζεται στο E-GMP.

Το θέμα “Supersonic” είναι ένα μοναδικό Concept εμπνευσμένο από δικινητήρια μαχητικά αεροσκάφη, με μεταβλητή ένταση κατά τις στροφές. Ο στόχος του N Active Sound+ είναι να παρέχει στους οδηγούς μια ακουστική αναφορά για τη μέτρηση της ισχύος που χρησιμοποιείται. Το Ioniq 5 N διαθέτει επίσης αρκετές τεχνικές βελτιώσεις σε σχέση με το απλό Ioniq 5, με το βελτιωμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης για απόδοση τόσο στην ισχύ, όσο και στην ψύξη της μπαταρίας και στο φρενάρισμα.

Οι ηλεκτροκινητήρες του Ioniq 5 N περιστρέφονται έως και 21.000 στροφές παρέχοντας έως και 609 ίππους σε κανονικές συνθήκες ή 641 ίππους όταν είναι ενεργοποιημένο το N Grin Boost (NGB), μεγιστοποιώντας την επιτάχυνση έως και 10”. Επιπλέον, για την χρήση σε πίστα το Ioniq 5 N διαθέτει το N Launch Control, με τρία διαφορετικά επίπεδα πρόσφυσης για την ταχύτερη δυνατή εκκίνηση.

Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει το N Battery Pre-Conditioning για να βελτιστοποιήσει τις κυψέλες της μπαταρίας στην πιο αποδοτική θερμοκρασία, επιλέγοντας μεταξύ της λειτουργίας “Drag” για σύντομη ριπή πλήρους ισχύος ή της λειτουργίας “Track” που βελτιστοποιεί τη χαμηλότερη δυνατή θερμοκρασία της μπαταρίας για περισσότερους γύρους μέσα στην πίστα. Το Track SOC (κατάσταση φόρτισης) υπολογίζει αυτόματα την κατανάλωση μπαταρίας ανά γύρο.

Η λειτουργία N Race του Ioniq 5 N βελτιστοποιεί περαιτέρω την αντοχή του EV στην πίστα, δίνοντας στους οδηγούς πιο άμεσο έλεγχο στη χρήση ενέργειας του αυτοκινήτου και δημιουργώντας ένα ιδανικό παράθυρο επιδόσεων για να επιτύχουν τους στόχους οδηγικής απόδοσης. Με το N Race, δίνεται στους οδηγούς η στρατηγική επιλογή να δώσουν προτεραιότητα στις λειτουργίες “Endurance” ή “Sprint”. Το “Endurance” μεγιστοποιεί την εμβέλεια στην πίστα περιορίζοντας την ισχύ αιχμής, γεγονός που οδηγεί σε πιο αργή συσσώρευση θερμοκρασίας της μπαταρίας, ενώ το “Sprint” δίνει προτεραιότητα στην ισχύ και παρέχει μικρότερες εκρήξεις πλήρους ενέργειας.

Το Ioniq 5 N διαθέτει φρένα N-tuned με τις κόκκινες δαγκάνες, τα οποία αντιπροσωπεύουν το πιο ισχυρό σύστημα πέδησης της Hyundai μέχρι σήμερα. Αποτελείται από αεριζόμενους μπροστινούς δίσκους διαμέτρου 400 χιλιοστών με μονομπλόκ δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και πίσω δίσκους 360 χιλιοστών. Αυτά τα φρένα είναι κατασκευασμένα με νέα ελαφριά υλικά και βελτιστοποιημένη ροή αέρα για βελτιωμένη απόδοση ψύξης. Επιπλέον, το αναγεννητικό σύστημα πέδησης που χρησιμοποιείται συνήθως για βελτιωμένη απόδοση έχει ερμηνευτεί εκ νέου στο Ioniq 5 N για τη βελτίωση της απόδοσης πέδησης. Χρησιμεύει ως η κύρια πηγή δύναμης πέδησης, ενώ τα μηχανικά φρένα συμπληρώνουν πρόσθετη δύναμη πέδησης όταν απαιτείται εξασφαλίζοντας βελτιωμένη αντοχή στην πίστα.

Σχεδιασμένοι για να αντιμετωπίζουν τις σκληρές απαιτήσεις πέδησης της οδήγησης στην πίστα, οι μηχανικοί της Hyundai N σχεδίασαν το N Brake Regen, ένα σύστημα πέδησης για τις εκδόσεις N. Προσφέρει έως και 0,6 G επιβραδυντική δύναμη, μόνο μέσω της N Brake Regen και παραμένει ενεργοποιημένη με το ABS με μέγιστο 0,2 G. Ο κίνδυνος εξασθένισης των φρένων λόγω του σχετικού βάρους του EV ελαχιστοποιείται με τη μεγιστοποίηση της ισχύος πέδησης του Regen, που έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερη δύναμη πέδησης που εφαρμόζεται στα μηχανικά φρένα, με αποτέλεσμα χαμηλότερες θερμοκρασίες πέδησης τριβής.

Το αμιγώς ηλεκτρικό Hyundai Ioniq 5 N είναι ένα πλήρες αυτοκίνητο που εκτός της καθημερινότητας μπορεί να λειτουργήσει άψογα και μέσα στην πίστα. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο επιδόσεων μπορεί να δείχνει πως δεν είναι για καθημερινή χρήση, όμως όποιος το αποκτήσει είμαστε σίγουροι πως δε θα μπορεί να αφήσει ημέρα που δε θα βρεθεί στο τιμόνι του απολαμβάνοντας την κάθε στιγμή. Τέλος, το νέο μοντέλο αναμένεται να βρεθεί στις εκθέσεις αυτοκινήτων το Μάρτιο του 2024. Όσο για το κόστος; Στη Μεγάλη Βρετανία υπολογίζεται στις 65.000£ (74.626€), ενώ στην χώρα μας πιθανότατα να είναι πιο ακριβό.