Ο Gordon Murray για όσους δε γνωρίζουν είναι ο άνθρωπος που σχεδίασε τη θρυλική McLaren F1 το 1992. Από τότε φτάσαμε στο 2017 όπου ο Βρετανός σχεδιαστής (Γεννημένος στη Νότια Αφρική) δημιούργησε τη Gordon Murray Automotive, για να περάσουμε στο 2020 όπου και παρουσιάστηκε επίσημα το Super Car με την ονομασία T.50. Το συνολικό μήκος φτάνει τα 4,34 μέτρα, το πλάτος τα 1,85 μέτρα, το ύψος τα 1,15 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο είναι 2,70 μέτρα.
Η ονομασία του μοντέλου βγήκε από το σχέδιο του αυτοκινήτου, καθώς είναι το 50 σχέδιο που δημιούργησε ο ίδιος, ενώ γιορτάζει και τα 50 χρόνια στο χώρο του αυτοκινήτου και των αγώνων. Σύμφωνα με τον ίδιο το νέο μοντέλο σε καμία περίπτωση δεν είναι ο διάδοχος της McLaren F1, αλλά είναι η ίδια έμπνευση που είχε για τη δημιουργία του νέου T.50.
Πολλοί λένε πως το νέο GMA T.50 είναι μια μίξη της McLaren F1 με την Porsche 918 Spyder, με τα LED φωτιστικά σώματα να έρχονται μέσα από την εμπειρία της F1. Το T.50 διαθέτει διπλά τζάμια στις πόρτες, ενώ αυτές ανοίγουν προς τα πάνω και όχι όπως έχουν συνηθίσει στα πλαϊνά. Επιπλέον, το νέο μοντέλο διαθέτει αεραγωγό στην οροφή για να ψύχει τον κινητήρα του αυτοκινήτου, ενώ η εξάτμιση είναι κατασκευασμένη από Inconel και τιτάνιο. Το συνολικό βάρος του είναι μόλις 986 κιλά, κάτι που το κάνει ένα από τα πιο ελαφριά Super Car του κόσμου.
Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου μεγέθους 19” μπροστά και 20” πίσω, με τα ελαστικά Michelin Pilot Sport 4 S, διαστάσεων 235/35 εμπρός και 295/30 πίσω το κάνουν ακόμη πιο εντυπωσιακό. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει ο μεγάλος διαχύτης και τα τρισδιάστατα πίσω φωτιστικά σώματα, ενώ υπάρχει και ο ανεμιστήρας διαμέτρου 400 χιλιοστών που έρχεται από το μονοθέσιο της Brabham BT46B Fan Car, του Murray που είχε δημιουργηθεί για τη Formula 1.
Στο εσωτερικό υπάρχουν πολλά κοινά ανάμεσα στην F1 και το T.50. Εκτός από το κάθισμα του οδηγού υπάρχει το ένα κάθισμα για δύο συνεπιβάτες σε κάθε πλευρά, απουσιάζοντας η κλασική κεντρική κονσόλα που έχουμε συνηθίσει. Επιπλέον, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι από τιτάνιο, όπως και οι διακόπτες του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικό ταχύμετρο και δύο ψηφιακές οθόνες. Οι εξωτερικοί καθρέπτες έχουν γίνει εσωτερικές οθόνες, ενώ υπάρχει και το ηχοσύστημα με τα 10 ηχεία.
Μηχανικά το T.50 τροφοδοτείται από τον ατμοσφαιρικό V12 κινητήρα της Cosworth χωρητικότητας 4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 663 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 47,6 κιλά. Το 71% της ροπής είναι διαθέσιμο μόλις από τις 2.500 σ.α.λ. Σύμφωνα με τον Murray ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ο πιο ελαφρύς V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας που υπάρχει σε αυτοκίνητο δρόμου. Ο κινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με το Bespoke μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων της Xtrac, με την κίνηση να μεταφέρεται στους πίσω τροχούς.
Η αεροδυναμική του T.50 είναι εμπνευσμένη και αυτή από τη McLaren F1. Διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ροής αέρα, καθώς και έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ανεμιστήρα 400 χιλιοστών στο πίσω μέρος. Για το σύστημα αυτό υπάρχουν 6 λειτουργίες που είναι τα Auto, High Downforce, Streamline, Braking, Test και το V-Max Boost. Ο ανεμιστήρας μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση κατά 12,5%, ενώ προσθέτει 50 ίππους παραπάνω όταν έχει ρυθμιστεί στο V-Max Boost.
Τα φρένα είναι της Brembo και αποτελούνται από τους κεραμικούς δίσκους των 370 χιλιοστών με τις 6πίστονες δαγκάνες μπροστά και τις 4πίστονες δαγκάνες πίσω, με τους δίσκους των 340 χιλιοστών. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Gordon Murray όταν το Braking Mode είναι ενεργοποιημένο τότε ο ανεμιστήρας στο πίσω μέρος αυξάνει την κάθετη δύναμη κατά 100%, μειώνοντας την απόσταση ακινητοποίησης του φρεναρίσματος κατά 10 μέτρα, από τα 250 χλμ/ώρα.
Για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να γνωρίζουν πως το νέο GMA T.50 θα κατασκευάζεται στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ στο σύνολο θα παραχθούν μόλις 100 μονάδες, οι οποίες αναμένονται να γίνουν ανάρπαστες. Οι πρώτες παραδόσεις με βάση το χρονοδιάγραμμα θα γίνουν στις αρχές του 2022, με την τιμή της κάθε μονάδος να είναι 2.620.000€ χωρίς τους φόρους.