Τα μικρά αυτοκίνητα είναι αυτά που κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις μεγαλουπόλεις, αφού είναι γρήγορα, ευέλικτα, ασφαλή και οικονομικά. Φυσικά, όταν μιλάμε για πιο γρήγορα μοντέλα τότε τα πράγματα αλλάζουν προς το καλύτερο. Ένα από αυτά είναι και το νέο Fiesta ST, το οποίο αποτελεί τη δύναμη της Ford στη συγκεκριμένη κατηγορία.

Το μικρό “Διαολάκι” των Αμερικάνων υπόσχεται αδρεναλίνη στο έπακρο, αφού οι 200 ίπποι είναι υπερ αρκετοί για να μονομαχήσουν με κάθε αντίπαλο της κατηγορίας του. Φυσικά, η ευθύνη είναι της Ford Performance, αφού έχει βάλει το χέρι της όχι μόνο στο μηχανικό κομμάτι, αλλά και στην κατασκευή του αμαξώματος. Τα νέα Matrix LED φωτιστικά σώματα δένουν αρμονικά, με τη μεγάλη μαύρη μάσκα με το λογότυπο “ST”, αλλά και τις νευρώσεις στο καπό.

Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν και εδώ τα LED φωτιστικά σώματα, η αεροτομή στο τελείωμα της οροφής, ο διαχύτης και η διπλή απόληξη της εξάτμισης. Το αμάξωμα ολοκληρώνεται με τις σκούρες ζάντες αλουμινίου Magnetite μεγέθους 17” ή προαιρετικά αυτές των 18”. Παράλληλα υπάρχει και το νέο Mean Green χρώμα, το οποίο είναι αποκλειστικά για το νέο Fiesta ST.

Στο εσωτερικό δεσπόζουν τα σπορ καθίσματα με την επένδυση Sensico και τις κόκκινες ραφές, τα οποία παρέχουν καλύτερη στήριξη στον οδηγό. Το προσκέφαλο μπορεί να ρυθμιστεί σε 14 διαφορετικές κατευθύνσεις, έτσι ώστε το κεφάλι ανάλογα το σωματότυπο να βρίσκεται στην τέλεια θέση. Το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με το λογότυπο “ST” και τα χειριστήρια, ο δερμάτινος επιλογέας ταχυτήτων και τα πεντάλ αλουμινίου ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας.

Οι δύο ψηφιακές οθόνες κάνουν τη χρήση του παιχνίδι. Πρόκειται για την οθόνη μεγέθους 12,3” του πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής μεγέθους 8”, με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Sync 3. Επιπλέον, περιλαμβάνεται το σύστημα πλοήγησης, τα συστήματα Apple CarPlay και Android Auto, η ασύρματη βάση φόρτισης για τα smartphones και το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen με τα 10 ηχεία συνολικής ισχύς 575 Watt.

Κάτω από το καπό κρύβεται ο 3κύλινδρος EcoBoost κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ όπως αναφέραμε να φτάνει τους 200 ίππους και τη μέγιστη ροπή να είναι 32,6 κιλά. Το 0-100 επιτυγχάνεται σε 6,5”, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 230 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρόσθιους τροχούς.

Το νέο Ford Fiesta ST διαθέτει τα πατενταρισμένα ελατήρια κατανομής φορτίων της Ford που κατασκευάζονται μέσω ψυχρής μορφοποίησης και συνδυάζονται με τα αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Tenneco, τα οποία διασφαλίζουν ταχύτατες εισόδους στις στροφές και άριστο έλεγχο των κλίσεων του αμαξώματος. Επιπλέον, το μηχανικό μπλοκέ διαφορικό της Quaife, προσφέρει αυξημένη πρόσφυση και ευελιξία στις στροφές.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προφίλ οδήγησης που είναι τα Normal, Sport και Track. Το τελευταίο παίρνει τη θέση του Eco που υπάρχει στο απλό Fiesta. Με την επιλογή Track απενεργοποιείται το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης και ρυθμίζεται το ESC για μεγαλύτερα γλιστρήματα για οδήγηση στην πίστα. Στα συστήματα ασφαλείας περιλαμβάνονται τα Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition, Active Park, Blind Spot Information System (BLIS) με Cross Traffic Alert και Active Braking, Lane-Keeping Aid και Pre-Collision Assist με Active Braking.

Όλα τα παραπάνω συνθέτουν το νέο Ford Fiesta ST. Το αμερικάνικο μοντέλο είναι ότι ακριβώς χρειάζεται για έναν άνθρωπο που θέλει ευελιξία, επιδόσεις, δύναμη και ασφάλεια. Σίγουρα, στη νεολαία μπορεί να έχει μεγαλύτερη απήχηση, αλλά πιστεύουμε πως σε όποιου τα χέρια και να βρεθεί θα το ευχαριστηθεί με το παραπάνω. Όσο για τις τιμές στη χώρα μας; Η έκδοση ST2 στο 3θυρο αμάξωμα κοστίζει 23.367€, ενώ στο 5θυρο 23.967€. Επιπλέον, υπάρχει και η ST3 έκδοση όπου στο 3θυρο αμάξωμα ανεβαίνει στα 26.909€, ενώ στο 5θυρο ορίστηκε στα 28.011€.