Το Fiat Punto περνάει στην ιστορία

Το Fiat Punto περνάει στην ιστορία

Το 1993 η Fiat παρουσίαζε το Punto. Ήταν ένα μεσαίο μοντέλο για εκείνη την εποχή με δίθυρο, τρίθυρο και πεντάθυρο αμάξωμα. Πλέον μετά από 25 χρόνια και τρεις γενιές η ιταλική φίρμα ανακοίνωσε πως βγήκαν και τα τελευταία αυτοκίνητα της παραγωγής από το εργοστάσιο της Fiat στην Ιταλία και πως το μοντέλο θα σταματήσει χωρίς να αντικατασταθεί.

Η πρώτη γενιά ήταν με κινητήρες 1.100, 1.200 και 1.400 Turbo, ενώ υπήρχε και ένας ακόμα ατμοσφαιρικός 1.600 κ.εκ. Φυσικά, υπήρχε και ο 1,7 Diesel για όσους δεν ήθελαν βενζίνη. Η ιπποδύναμη κυμαινόταν από 54 έως 136 ίππους ανάλογα την έκδοση, ικανοποιώντας όλα τα γούστα.

Η δεύτερη γενιά εμφανίστηκε το 1999 αλλάζοντας το μοντέλο με τα πίσω φανάρια να παραμένουν ψηλά αριστερά και δεξιά του αμαξώματος, όπως είχε γίνει και στην πρώτη γενιά. Πλέον οι κινητήρες βενζίνης ήταν 1.200, 1.400 και 1.800 κ.εκ., με την ιπποδύναμη να φτάνει τους 60, 80, 95 και 131 ίππους. Από πλευράς πετρελαίου εμφανίστηκε ο επαναστατικός MultiJet χωρητικότητας 1,3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 69 ίππους. Επιπλέον, υπήρχε και αυτός των 1.900 κ.εκ., με τη μέγιστη ισχύ να είναι 60, 80, 86 και 101 ίππους.

Η τρίτη γενιά που άλλαξε οριστικά το μοντέλο ήταν το 2005 όταν παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης ως Grande Punto. Εξωτερικά και εσωτερικά το αμάξωμα έδειχνε πως μπορεί να κρατηθεί στην αγορά, όμως η επιλογή της Fiat να μην αναβαθμίσει τους κινητήρες ίσως το έστειλε πρόωρα στο τέλος του, αφού μετά από 13 χρόνια δεν έκανε και ιδιαίτερες αλλαγές ανακοινώνοντας το οριστικό τέλος.

Σίγουρα το Punto ήταν ένα από τα αυτοκίνητα που ήθελαν να αλλάξουν τη Fiat από τα αυτοκίνητα που ξέραμε πως κατασκευάζει, αφού ο σχεδιασμός ήταν αλλιώτικος, όμως τελικά η φθορά του χρόνου και οι αλλαγές στην αυτοκίνηση ανάγκασαν την ιταλική φίρμα να το αποσύρει οριστικά. Με περισσότερες από 9.000.000 μονάδες μας λέει αντίο.