• Home »
  • BMW »
  • Τί επιφυλάσσει το μέλλον για τις BMW M;
Τί επιφυλάσσει το μέλλον για τις BMW M;

Τί επιφυλάσσει το μέλλον για τις BMW M;

Το 2016, η BMW πούλησε σχεδόν 68.000 M Μοντέλα, 37.500 της σειράς Μ και περίπου 30.400 M αυτοκίνητα επιδόσεων, όπως η M235i και η X6 M 50d. Ο αριθμός είναι αρκετά μικρότερος από τις 99.235 μονάδες που πωλούνται από την αντίπαλο Mercedes – AMG, ωστόσο αντιπροσωπεύει μια αύξηση της τάξεως του 9% από το 2015 και αποτελεί την καλύτερη εικόνα όλων των εποχών.

Με τις νέες αφίξεις και τη βελτιωμένη μηχανική, οι πωλήσεις αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω τα επόμενα χρόνια και εμείς επιλέξαμε να δούμε τί επιφυλάσσει το μέλλον, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μεσοπρόθεσμα για την M GmbH. Η F90 M5 πρόκειται να παραδοθεί αργότερα μέσα στο έτος. Πέρα από αυτό, αναμένεται μια σειρά από σκληροπυρηνικά CS μοντέλα, ξεκινώντας από τα M4 CS και M2 CS. Εν τω μεταξύ, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης μιλάνε για ένα X3 M, M8 και X7 Μ και άλλες ειδικές εκδόσεις, παρόμοιες με το M4 GTS που θα μπορούσαν να λανσαριστούν.

Ωστόσο, σε αντίθεση με τη Mercedes, η BMW δε θα κατασκευάσει πάρα πολλά μοντέλα της σειράς Μ, γεγονός που σημαίνει ότι δεν είναι εύκολο να εντοπιστούν ποια αυτοκίνητα δε θα λάβουν την παραλλαγή Μ. Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποκλείσει την παραγωγή μιας Μ3 Touring, καθώς δεν υπάρχει ζήτηση για τέτοιου είδους αυτοκίνητα εκτός Ευρώπης, καθώς και της M7, αφού θα είναι αρκετά ακραίο κάτι τέτοιο για το συγκεκριμένο πελατολόγιο.  

Ενώ ένα ηλεκτρικό μοντέλο είναι αναπόφευκτο για την BMW M, θα πρέπει να υπάρξει πρόοδος στα συστήματα μετάδοσης κίνησης, προκειμένου να μπορέσουν να υιοθετήσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν κάποιες προκλήσεις. Για παράδειγμα, στην περίπτωση των υβριδικών αυτοκινήτων, το τρέχον σετ μπαταριών και συναφών εξαρτημάτων προσθέτει πάρα πολύ βάρος στο αυτοκίνητο, επηρεάζοντας αρνητικά την αναλογία ισχύος – βάρους και κατά συνέπεια, το χειρισμό.

Από την άλλη πλευρά, ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW M, Frank van Meel, δήλωσε τον Ιούνιο του 2016 ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό set – up δε μπορεί να αποδώσει περισσότερο από 5’ εξαιτίας θεμάτων θερμοκρασίας. Τα M αυτοκίνητα θα λάβουν αυτοματοποιημένες λειτουργίες, καθώς η BMW πιστεύει ότι θα είναι χρήσιμο για τους οδηγούς να μην αισθάνονται σα να οδηγούν, όπως για παράδειγμα σε περίπτωση κίνησης.

Ενδεχομένως στους λάτρεις να μην αρέσει κάτι τέτοιο, αλλά η αυτόνομη τεχνολογία είναι ένας τομέας που εστιάζει η BMW, ενδεχομένως περισσότερο και από το e – mobility. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει κανένας λόγος για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία να μην το παρέχει ως ένα από τα σημαντικότερα και υψηλότερα σε σύνολο δαπανών των πελατών της. Το εάν θα το χρησιμοποιούν ή όχι θα είναι δική τους απόφαση.

Σύμφωνα με τον εμπειρογνώμονα της BMW, Sven Arens, τα 71,3 κιλά ροπής είναι το μέγιστο ποσό που μπορεί να δοθεί σε ένα RWD αυτοκίνητο. “Για ένα λογικό saloon car, το όριο είναι 71,3 κιλά ροπής στους δύο κινητήριους τροχούς. Αν το ενισχύσουμε μέχρι 600 ίππους, κάτι που σημαίνει ότι πρόκειται να πάει πάνω από 71,3 κιλά ροπής, μόνο αν χρησιμοποιηθεί ένα σετ ελαστικών Michelin Pilot Sport Cup 2 θα είναι σε θέση να κρατηθεί στο έδαφος. Αλλά αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης θα χρειάζεται νέα ελαστικά κάθε 5.000 χιλιόμετρα”.

Έτσι, ξεκινώντας με τη νέα M5, η οποία θα έχει περίπου 600 ίππους, μαζί με τα SUV μοντέλα, κάθε Μ που παράγει 600 ίππους και 71,3 κιλά ροπής όπως όλα δείχνουν δε θα μπορεί να είναι τίποτα περισσότερο από τετρακίνητο. Ωστόσο ελπίζουμε, όπως ακριβώς και στην M5, οι οδηγοί να μπορούν να στραφούν σε RWD με το πάτημα ενός κουμπιού.

Η F90 M5 και η διάδοχος της M6 θα λάβουν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτή η απόφαση ελήφθη μετά το γεγονός ότι η ζήτηση για αυτόματο κιβώτιο στα δύο αυτοκίνητα έπεσε σχεδόν στο μηδέν. Έτσι, βάση εκτιμήσεων, τόσο οι M2, M3 και M4, όσο και οι επόμενες γενιές αυτών θα συνεχίσουν να διαθέτουν μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στο άμεσο μέλλον, θεωρώντας ότι αυτό έχει επιλεχθεί από το 15 με 20% των σημερινών ιδιοκτητών.