Όταν η Audi πρωτοκυκλοφόρησε το πρώτο μοντέλο RS το 1994 όλοι εντυπωσιάστηκαν. Τότε το Audi RS 2 Avant εξέπληξε τους πάντες δείχνοντας ένα διαφορετικό μοντέλο από αυτά που είχαμε συνηθίσει με ταχύτητα, δύναμη και ασφάλεια. Από τότε η σειρά RS όχι μόνο εδραιώθηκε, αλλά πλέον μπορεί να προσελκύσει τον καθένα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Audi Sport GmbH, Oliver Hoffmann, δήλωσε “Στην Audi η ονομασία RS αντιπροσωπεύει μια φιλοσοφία που οδηγείται από την αναζήτηση για κορυφαία απόδοση. Κάθε μοντέλο RS εκφράζει το πάθος που έχουμε για την εξέλιξη αυτοκινήτων υψηλής απόδοσης. Επί 25 χρόνια, οι πελάτες μας έχουν βιώσει τα μοντέλα RS ως άριστους συντρόφους στην καθημερινότητά τους προσφέροντας έντονα συναισθήματα και απολαυστική οδήγηση”.
Το 1994, το Audi RS 2 Avant ερχόταν με τον 5κύλινδρο κινητήρα τεσσάρων βαλβίδων χωρητικότητας 2,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 326 ίππους. Για να βγει το επόμενο RS πέρασαν 6 χρόνια και το 2000 η Audi παρουσίασε το RS 4 Avant, με το V6 BiTurbo κινητήρα χωρητικότητας 2,7 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 380 ίππους. Δύο χρόνια αργότερα εμφανίστηκαν τα Audi RS 6 Sedan και RS 6 Avant, με το V8 κινητήρα χωρητικότητας 4,2 λίτρων και τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 450 ίππους.
Το 2004 η Audi φέρνει στην αγορά αυτοκινήτου το RS 6 Plus με τον ίδιο κινητήρα, όμως με την απόδοση να ανεβαίνει στους 480 ίππους και να κυκλοφορεί σε μόλις 999 μονάδες. Το 2005 εμφανίζεται το RS 4 Sedan με το V8 κινητήρα χωρητικότητας 4,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 420 ίππους. Ένα χρόνο αργότερα ακολούθησαν τα RS 4 Avant και RS 4 Cabriolet, με τον ίδιο κινητήρα και την ίδια απόδοση.
Το 2008 κυκλοφόρησαν τα Audi RS 6 Sedan και RS 6 Avant, με το φοβερό V10 BiTurbo κινητήρα χωρητικότητας 5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 580 ίππους. Το 2009 είχαμε ένα μικρό Downsize για τα Audi TT RS Coupe και TT RS Roadster, που φορούσαν τον 5κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 360 ίππους. Ένα χρόνο αργότερα βλέπαμε τα Audi RS 5 Coupe και RS 5 Cabriolet, με τον κινητήρα χωρητικότητας 4,2 λίτρων και τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 450 ίππους.
Το 2011 το μικρό Audi RS 3 Sportback είχε και αυτό τον 5κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 340 ίππους. Το 2012 το Audi RS 4 Avant ερχόταν με τον ίδιο κινητήρα που φορούσαν τα RS 5 Coupe και RS 5 Cabriolet δύο χρόνια νωρίτερα. Ένα νέο Downsize έγινε με το Audi Q3 RS το 2013, που τροφοδοτούνταν από τον κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 310 ίππους. Το 2014 το ίδιο μοντέλο ανέβηκε με βελτίωση στους 340 ίππους και το 2016 στους 367.
Το 2013 επίσης είχαμε και τα Audi RS 6 Avant και RS 7 Sportback που εφοδιαζόντουσαν με το V8 BiTurbo κινητήρα χωρητικότητας 4 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 560 ίππους. Το 2015 τα ίδια μοντέλα βελτιώθηκαν αγγίζοντας τους 605 ίππους και ταυτόχρονα γινόντουσαν τα πιο γρήγορα RS στην ιστορία της Audi. Επιπλέον, την ίδια χρονιά εμφανίστηκε και το Audi RS 3 Sportback, με τον κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 367 ίππους.
Το 2016 βγήκαν από την παραγωγή τα Audi TT RS Coupe και Audi TT RS Roadster, με τον κινητήρα χωρητικότητας 2,5 λίτρων και τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 400 ίππους, ενώ το 2016 ήρθε με τον ίδιο κινητήρα το RS 3 Sedan. Τέλος, από το 2017 τα RS 5 Coupe και RS 4 Avant εφοδιάζονται με το V6 Bi-Turbo κινητήρα χωρητικότητας 2,9 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 450 ίππους, όπως και το 2018 το RS 5 Sportback.
Από όποια πλευρά ή όποια χρονιά και να τα δει κανείς τα μοντέλα RS της γερμανικής φίρμας μόνο έντονες συγκινήσεις μπορούν να προσφέρουν, αφού το πλεονέκτημα τους είναι η ταχύτητα και η ασφάλεια. Εμείς ευχόμαστε στα γερμανικά μοντέλα RS να τα εκατοστίσουν.