Όταν ένα αυτοκίνητο έχει παραχθεί από τη Volvo ο καθένας θεωρεί δεδομένη την υψηλού επιπέδου ασφάλεια που προσφέρει. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια η σουηδική εταιρία προσπαθεί να μεταφέρει όλη την αγωνιστική τεχνογνωσία που διαθέτει από την συμμετοχή της σε διάφορους θεσμούς του μηχανοκίνητου αθλητισμού στους δρόμους. Συνεργάτης σε αυτή την προσπάθεια της Volvo είναι η Polestar, με το πρώτο δημιούργημα της συνεργασίας των δύο εταιριών, το οποίο είχε την δυνατότητα κυκλοφορίας σε δημόσιους δρόμους, να έρχεται το 2014 και να είναι το S60. Το συγκεκριμένο μοντέλο είχε εισαχθεί σε μόλις 13 αγορές παγκοσμίως, με την παραγωγή του να μη ξεπερνά τις 750 μονάδες.
Όλα τα παραπάνω πρόκειται να αλλάξουν με την εμφάνιση των νέων Volvo S60 και V60 Polestar, τα οποία θα κατέχουν τον τίτλο των ταχύτερων αυτοκινήτων που έχει παράξει ποτέ η εταιρία. Και τα δύο μοντέλα έχουν εφοδιαστεί με το βραβευμένο Drive – E μηχανικό σύνολο που χρησιμοποιεί έναν 4κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 2.000 κ.εκ., με έναν υπερσυμπιεστή και ένα Turbo. Μόνο που πλέον το Turbo και η εισαγωγή αέρα είναι μεγαλύτεροι, οι εκκεντροφόροι καινούργιοι, ενώ υπάρχει και η μεγαλύτερη χωρητικότητα στην τρόμπα βενζίνης για την καλύτερη παροχή καυσίμου στον κινητήρα.
Το αποτέλεσμα είναι η ισχύς να εκτοξεύεται στους 367 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή φτάνει τα 47 κιλά, δίνοντας τη δυνατότητα και στα μοντέλα να χρειάζονται για το 0 – 100 μόλις 4,7”, χρόνος που οφείλεται και στο σύστημα τετρακίνησης της BorgWarner, αλλά και στο βελτιωμένο από την Polestar κιβώτιο ταχυτήτων Geartronic των 8 σχέσεων. Την ίδια στιγμή η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.
Παρά την αυξημένη ισχύ όμως, η Volvo, μαζί με την Polestar κατόρθωσαν να διατηρήσουν την κατανάλωση στα χαμηλότερα για την κατηγορία επίπεδα, με την μέση τυποποιημένη τιμή της να είναι μόλις 7,8 λίτρα/100χλμ. Επιπλέον, σε κάθε χιλιόμετρο, από την εξάτμιση εκπέμπονται μόλις 179 γραμμάρια CO2, κάτι που δείχνει πως παρά τις επιδόσεις έχουν προσέξει οι μηχανικοί και τη μόλυνση του περιβάλλοντος.
Εκτός όμως από το μηχανικό σύνολο, σημαντικό είναι το έργο που έχει γίνει στον τομέα του βάρους, το οποίο έχει μειωθεί κατά 20 κιλά, ενώ η κατανομή του έχει γίνει καλύτερη με τον εμπρός άξονα να “κουβαλά” 24 κιλά λιγότερα, γεγονός που βελτιώνει και τις επιδόσεις στα κρατήματα των δύο μοντέλων. Σημαντική είναι σε αυτόν τον τομέα και η συμβολή του σασί, που είναι ίδιο με αυτό του αγωνιστικού Volvo S60 Polestar TC1 που αγωνίζεται στο WTCC.
Σύμφωνα με τους ανθρώπους των δύο εταιριών, τα δύο αυτά αυτοκίνητα είναι κάτι παραπάνω από γρήγορα μοντέλα, αφού αντικατοπτρίζουν τα 20 χρόνια εμπειρίας της Polestar και της τεχνολογικής και μηχανικής κληρονομιάς της Volvo. Αυτό φαίνεται και μέσα από την κοινή φιλοσοφία εξέλιξης με το αγωνιστικό μοντέλο του WTCC. Επειδή όμως πρόκειται για μοντέλα που θα συντροφεύουν τον ιδιοκτήτη σε καθημερινή βάση, όλες οι αλλαγές που έχουν υποστεί τα δύο οχήματα στοχεύουν στην καλύτερη απόδοση και στην βελτιωμένη ικανότητα χειρισμού τους.
Με το λανσάρισμα των Volvo S60 και V60 Polestar, οι δύο εταιρίες θα κάνουν ένα βήμα παραπέρα, αφού από τις 13 αγορές στις οποίες διατίθενται έως τώρα τα προηγούμενα Polestar μοντέλα της Volvo, ο αριθμός πρόκειται να αυξηθεί σε 47, διπλασιάζοντας το σύνολο των παραγόμενων μονάδων ετησίως, σε 1.500 από 750. Για όποιον λοιπόν ενδιαφέρεται για ένα γρήγορο Sedan ή Estate μοντέλο που μπορεί όμως να χρησιμοποιηθεί σε καθημερινή βάση, πλέον θα υπάρχει και η επιλογή των δύο Volvo που θα θέσει ψηλά τον πήχη στον ανταγωνισμό.
Δημήτρης Τσιάρας