Η Citroen παρουσίασε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τα νέα C4 και C4 X. Η εμφάνιση και των δύο μοντέλων έχει μεταμορφωθεί, συνδυάζοντας την τόλμη της αρχικής ιδέας με αυξημένη απλότητα και συνοχή στο σχεδιασμό τους. Το νέο C4 γίνεται το πιο γαλήνιο και πιο κομψό από ποτέ, ενώ το νέο C4 X γίνεται πιο ευρύχωρο και πιο κομψό. Το νέο μπροστινό μέρος, πανομοιότυπο και στα δύο μοντέλα, υιοθετεί τη νέα ταυτότητα της μάρκας και αποπνέει νεωτερισμό και δύναμη. Στο ίδιο πνεύμα, το πίσω μέρος του νέου C4 έχει επανασχεδιαστεί για να δημιουργήσει μια πιο ρευστή και ισορροπημένη στάση.

Τα νέα C4 και C4 X υφίστανται σημαντικές αλλαγές, αποκτώντας ωριμότητα και χαρακτήρα, αξιοποιώντας τα ιστορικά πλεονεκτήματά τους, όπως η άνεση και η ευρυχωρία στο εσωτερικό. Διατηρούν τις μοναδικές τους ταυτότητες στα αντίστοιχα τμήματα τους, ενώ ταυτόχρονα αλλάζουν τη στάση τους με μεγαλύτερη ρευστότητα, ισορροπία και ομοιογένεια.

Εμπνευσμένο σε μεγάλο βαθμό από το Concept OLI του 2022, το μπροστινό μέρος ενσωματώνει το νέο λογότυπο της μάρκας, το οποίο βρίσκεται περήφανα στο κέντρο της επανασχεδιασμένης μάσκας, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια πιο δυναμική παρουσία στο δρόμο. Το καπό με τις νευρώσεις διατηρεί τις αρχικές του γραμμές, ενώ προσαρμόζεται για να τονίσει τα “γαλόνια”, τα οποία είναι φινιρισμένα σε ασημί χρώμιο, προσθέτοντας μια πινελιά κομψότητας και φινέτσας.

Οι λεπτοί, κομψοί εμπρός προβολείς LED διαθέτουν μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή χωρισμένη σε τρία διακριτά οριζόντια τμήματα, εξασφαλίζοντας άμεση αναγνώριση ακόμη και από απόσταση. Καθώς πλησιάζετε τα φώτα ημέρας, παρατηρείτε αμέσως την ακριβή διαμόρφωση των λεπίδων, κάτι που είναι καινούργιο τόσο στη διαδικασία σχεδιασμού, όσο και στην κατασκευή.

Ο μπροστινός προφυλακτήρας ενσωματώνει μια μοντέρνα γρίλια που δεσπόζει πάνω από μια πλάκα ολίσθησης εμπνευσμένη από SUV στο κάτω τμήμα, σε Mercury χρώμα στις εκδόσεις You και Plus και Silver χρώμα στην έκδοση Max. Τα έγχρωμα κλιπ σε καθαρό μαύρο ή χρυσό σατέν είναι τοποθετημένα κάθετα στη μάσκα του προφυλακτήρα, υπογραμμίζοντας τη νέα δομή και αυτοπεποίθηση του μπροστινού τμήματος, προσθέτοντας επίσης μια λεπτή πινελιά χρώματος.

Στα πλάγια, οι νέες ζάντες Amber μεγέθους 18” με φινίρισμα από δύο υλικά, σμιλεμένο με διαμάντι ακριβείας ενσωματώνουν έναν τέλειο συνδυασμό στυλ και λειτουργικότητας. Ο αεροδυναμικός σχεδιασμός τους δεν είναι μόνο εύκολος στο μάτι, αλλά συμβάλλει και στη βελτιωμένη κατανάλωση ενέργειας. Τα πλαϊνά προστατευτικά έχουν επανασχεδιαστεί για να δίνουν πιο ρευστή εμφάνιση. Αυτά βρίσκονται σε τέλεια αρμονία με τη μπροστινή μάσκα, προσθέτοντας μια εξατομικευμένη πινελιά που ενισχύει τον μοναδικό χαρακτήρα της σχεδίασης.

Στο πίσω μέρος του νέου Citroen C4, η απλότητα και η σαφήνεια έχουν γίνει τα σύνθημα για το νέο στυλ, το οποίο εξαλείφει κάθε περιττή πολυπλοκότητα αφήνοντας μόνο τα απαραίτητα. Η σύνδεση μεταξύ του κάτω μέρους της κολόνας C και των πίσω φώτων έχει γίνει πιο κομψή και σφιχτή, συμβάλλοντας στη συνολική αεροδυναμική απόδοση του C4. Τα πίσω φώτα, έχουν σχεδιαστεί για να ταιριάζουν απόλυτα με το αμάξωμα, ενώ διευρύνουν οπτικά το πίσω μέρος του οχήματος και ενισχύουν τη θέση του στο δρόμο. Η μαύρη γραμμή που συνδέει τα πίσω φώτα, σε γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα, προσθέτει γοητεία και χρησιμεύει ως φόντο στο εμβληματικό λογότυπο της Citroen.

Το νέο C4 X δεν απαιτούσε σημαντικές αλλαγές στο πίσω μέρος. Το πορτμπαγκάζ, με το κάθετο τμήμα του να έχει κλίση προς τα εμπρός, τονίζει τον δυναμισμό του αυτοκινήτου. Τα πίσω LED φώτα είναι σε αρμονία με τον μπροστινό φωτισμό, πλαισιώνουν το άνοιγμα του πορτμπαγκάζ και η εισαγωγή του νέου λογότυπου υπογραμμίζει το συνολικό αποτέλεσμα.

Τα νέα C4 και C4 X συνοδεύεται από δύο νέα χρώματα που προστέθηκαν στα ήδη υπάρχοντα. Πρόκειται για το Manhattan Green και το Mercury Grey. Παράλληλα, υπάρχουν τα Eclipse Blue, Elixir Red, Okenite White και Perla Nera Black. Επιπλέον, η επιλογή διχρωμίας με μαύρη οροφή, προσθέτοντας μια πινελιά διακριτικότητας και αποκλειστικότητας, παραμένει διαθέσιμη. Αυτό το φινίρισμα ενισχύει τις δυναμικές γραμμές αυτών των μοντέλων και προσφέρει μια πιο αριστοκρατική εμφάνιση.

Εσωτερικά τα καθίσματα Advanced Comfort έχουν επανασχεδιαστεί για να βελτιώσουν την άνεση. Η άνεση των καθισμάτων ενισχύεται από αφρό με πάχος 15 χιλιοστά παρέχοντας ένα απαλό καλωσόρισμα από τη στιγμή που μπαίνουν στο όχημα. Η δυναμική άνεση ενισχύεται από τον ανάγλυφο αφρό και το στρώμα υψηλής πυκνότητας στην καρδιά του καθίσματος, παρέχοντας μια πιο ευχάριστη οδηγική εμπειρία, ακόμη και σε μεγάλες αποστάσεις. Η άνεση της στάσης είναι επίσης ενισχυμένη, με βελτιωμένη στήριξη, καθώς και ρύθμιση ύψους και οσφυϊκής μοίρας για τον οδηγό.

Σε συνδυασμό με την ανάρτηση Advanced Comfort, αυτά τα καθίσματα προσφέρουν απόλυτη άνεση, μετατρέποντας κάθε ταξίδι σε μια απαλή, χαλαρωτική εμπειρία μέσα σε ένα πραγματικό κουκούλι. Αυτή η τεχνολογία χρησιμοποιεί προοδευτικά υδραυλικά μαξιλάρια, τα οποία απορροφούν τις ατέλειες του δρόμου για να προσφέρουν μια αίσθηση ιπτάμενου χαλιού. Είναι μια σημαντική πρόοδος στα παραδοσιακά συστήματα ανάρτησης, προσφέροντας μια πιο ήρεμη οδηγική εμπειρία και απλοποιώντας τη ζωή μέσα στο αυτοκίνητο.

Το ταμπλό δεν έχει μείνει πίσω, με την εισαγωγή ενός ολοκαίνουργιου ψηφιακού πίνακα οργάνων μεγέθους 7” υψηλής ευκρίνειας που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Συνδέεται με τη συνδεδεμένη 3D πλοήγηση, μια επιλογή στην έκδοση Plus και στάνταρ στην έκδοση Max. Αυτή η νέα δυνατότητα βελτιώνει την αντιληπτή ποιότητα στα C4 και C4 X, με μια σύγχρονη γραφική διεπαφή που συμπληρώνει την οθόνη αφής μεγέθους 10”. Αυτός ο ψηφιακός πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί για βέλτιστη ευκρίνεια και διαισθητική απεικόνιση πληροφοριών. Συμπληρώνεται από μια έγχρωμη οθόνη Head-up display που δείχνει βασικές πληροφορίες, μειώνοντας την καταπόνηση των ματιών και βελτιώνοντας την ασφάλεια. Το τιμόνι διαθέτει το νέο λογότυπο της μάρκας.

Τα C4 και C4 X προσφέρουν ένα σύστημα Infotainment τελευταίας γενιάς με 3D πλοήγηση που είναι ρευστή, γρήγορη και εργονομική. Αυτή η εξαιρετικά διαισθητική διεπαφή χρησιμοποιεί οθόνη HD 10” και μπορεί να προσαρμοστεί πλήρως από τους πελάτες χάρη στο σύστημα “Widget” της. Τα γραφικά στοιχεία προσφέρουν ένα γρήγορο τρόπο συμβουλευτικής σε εφαρμογές και περιεχόμενο στην οθόνη αφής του οχήματος. Η διεπαφή διαθέτει επίσης φυσική αναγνώριση φωνής και ψηφιακό βοηθό που μπορεί να ενεργοποιηθεί από τους επιβάτες του οχήματος με την εντολή “Hello Citroen”, κατανοώντας τι λένε, απαντώντας στις ερωτήσεις τους και εκτελώντας φωνητικές εντολές, ενώ δεν υπάρχουν άλλα καλώδια γύρω από την καμπίνα, χάρη στην ασύρματη αναπαραγωγή του smartphone, στην οθόνη HD των 10”. Αυτό το σύστημα μπορεί εύκολα να αναβαθμιστεί με ενημερώσεις “over-the-air”.

Επιπλέον, τα C4 και C4 X προσφέρουν ChatGPT, που αναπτύχθηκε από την OpenAI, ενσωματωμένο απευθείας στο σύστημα Infotainment χάρη στο σύστημα αναγνώρισης φωνής και ήχου του SoundHound που διατίθεται μέσω του πακέτου “Connect Plus”. Με το ChatGPT, η Citroen εισάγει ένα νέο εργαλείο παραγωγής τεχνητής νοημοσύνης που κάνει τη φωνητική αναγνώριση ακόμα πιο ρευστή και φυσική. Η άνεση του οχήματος ενισχύεται, χάρη σε έναν ψηφιακό βοηθό που προωθεί έναν έξυπνο και διαδραστικό χώρο διαβίωσης, κάνοντας την καθημερινή ζωή πιο εύκολη.

Από μηχανικής πλευράς υπάρχει ο Pure Tech κινητήρας χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 130 ίππους, καθώς και οι δύο ήπιες υβριδικές εκδόσεις με τον PureTech κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων, με τους 100 και τους 136 ίππους. Για όσους θέλουν θα υπάρχουν και δύο αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 135 και τους 156 ίππους. Η αυτονομία των δύο αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι για την έκδοση με τους 135 ίππους 360 χιλιόμετρα, ενώ για αυτή με τους 156 ίππους φτάνει 425 χιλιόμετρα αντίστοιχα.

Στην έκδοση Hybrid 136, ο 3κύλινδρος κινητήρας των 1.199 κ.εκ., αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σ.α.λ., και 23,4 κιλά ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει στροβυλοσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και αλυσίδα χρονισμού, ενισχύοντας την απόδοση και την αξιοπιστία του. Συμμορφώνεται με το πρότυπο Euro 6.4 και λειτουργεί με τον κύκλο Miller, επωφελείται από τη βελτιστοποιημένη θερμική απόδοση, μειώνοντας τις εκπομπές CO2.

Ταυτόχρονα, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 28 ίππους και 5,6 κιλά ροπής, διαχειριζόμενος τις ενεργειακές ανάγκες σε χαμηλή ζήτηση ροπής και χαμηλή ταχύτητα. Βοηθά επίσης στην εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης και επαναφορτίζει την μπαταρία κατά το φρενάρισμα, ελαχιστοποιώντας τη φθορά στα φρένα. Το σύστημα συμπληρώνεται από έναν ιμάντα εκκίνησης 48 Volt για γρήγορη εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων e-DCS6 και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα, διατηρώντας το εσωτερικό χώρο και όγκο εκκίνησης.

Η έκδοση Hybrid 100 έχει σχεδιαστεί στην ίδια τεχνική βάση, αλλά με ισχύ 100 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και ροπή 20,9 κιλά στις 1.750 σ.α.λ. Επιπλέον για όσους θέλουν θα είναι διαθέσιμη μια έκδοση με τον κινητήρα 130 EAT8 Turbo PureTech χωρητικότητας 1,2 λίτρων. Με 130 ίππους και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, προσφέρει μια δυναμική και ρευστή οδηγική εμπειρία.

Στις δύο εκδόσεις με τον ηλεκτροκινητήρα, η γρήγορη επαναφόρτιση σε μεγάλα ταξίδια είναι απαραίτητη και τα νέα e-C4 και e-C4 X καλύπτουν αυτήν την ανάγκη με την επιλογή χρήσης ταχέων φορτιστών 100 kW. Το όχημα ανακτά περίπου 10 χιλιόμετρα αυτονομίας ανά λεπτό και μπορεί να ανακτήσει το 80% της φόρτισής του σε λιγότερο από 30’. Αυτή η ευελιξία διασφαλίζει ότι, όπου κι αν βρίσκεστε, το e-C4 ή e-C4 X σας θα είναι έτοιμο για το επόμενο ταξίδι σας.

Τα νέα C4 και C4 X διαθέτουν έως και 20 προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού (ADAS), τα οποία χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες τεχνολογίες όπως αισθητήρες και κάμερες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Active Safety Brake: Αυτό το σύστημα επεμβαίνει όταν ανιχνεύεται κίνδυνος σύγκρουσης, φρενάροντας αυτόματα το όχημα για την αποφυγή ατυχήματος. Λειτουργεί μέρα και νύχτα και αναγνωρίζει διάφορα εμπόδια, συμπεριλαμβανομένων των πεζών και των ποδηλατών.

Ειδοποίηση κινδύνου σύγκρουσης: Σε ταχύτητες 30 χλμ/ώρα και άνω, αυτή η λειτουργία ειδοποιεί τον οδηγό για τον πιθανό κίνδυνο σύγκρουσης με το όχημα που βρίσκεται μπροστά του, δίνοντάς του τη δυνατότητα να αντιδράσει γρήγορα.

Highway Driver Assist: Συνδυάζοντας το προσαρμοζόμενο Cruise Control και την προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα, αυτό το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 επιτρέπει μερική ανάθεση της οδήγησης, διατηρώντας παράλληλα την επαγρύπνηση και τον έλεγχο του οδηγού.

Adaptive Cruise Control με Stop & Go: Αυτή η τεχνολογία προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με το προπορευόμενο όχημα, διατηρώντας απόσταση ασφαλείας και ακόμη και σταματώντας και επανεκκινώντας το όχημα χωρίς την παρέμβαση του οδηγού.

Έγχρωμη οθόνη Head-up display: Έγχρωμη προβολή βασικών δεδομένων οδήγησης απευθείας στο οπτικό πεδίο του οδηγού για αδιάλειπτη προσοχή στο δρόμο.

Κάμερα οπισθοπορείας με Top Rear Vision: Ενεργοποιείται κατά την όπισθεν για εμφάνιση οπίσθιας όψης 180ο στην οθόνη αφής, με έγχρωμες ενδείξεις που προειδοποιούν για κοντινά εμπόδια.

Επιπλέον, τα νέα C4 και C4X προσφέρουν επίσης παρακολούθηση τυφλού σημείου, προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, ειδοποίηση προσοχής οδηγού, ειδοποίηση κόπωσης του οδηγού, αυτόματη μεγάλη σκάλα, εκτεταμένη αναγνώριση σημάτων ταχύτητας και σήματα κυκλοφορίας.

Τα νέα Citroen C4 και C4 X θέλουν να αλλάξουν αυτά που γνωρίζαμε για το εν λόγω μοντέλο έως σήμερα. Σίγουρα, η ασφάλεια είναι ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια των Γάλλων, αλλά όσο τα αυτοκίνητα διαθέτουν όλο και περισσότερα συστήματα ασφαλείας, τόσο θα αυξάνονται και οι τιμές. Μπορεί οι τιμές να ανεβαίνουν και να μην είναι εύκολη πλέον η απόκτηση ενός αυτοκινήτου, αλλά η ασφάλεια που προσφέρουν είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο και όσο περνάει ο καιρός συνεχώς βελτιώνονται κάνοντας τα όλο και πιο ασφαλή.