Με νικητές τους Λευτέρη Αλυγιζάκη-Μιχάλη Αλυγιζάκη ολοκληρώθηκε το συναρπαστικό και απρόβλεπτο όπως αποδείχθηκε 44ο Rally Κρήτης που έριξε την αυλαία του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Rally Ασφάλτου. Την Οργάνωση του καταληκτικού γύρου του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Rally Ασφάλτου έχει αναλάβει ο ΑΟΚ-Αθλητικός Όμιλος Κρήτης και χορηγός του αγώνα είναι η Η&Κ ΑΕΒΕ, αποκλειστικός έμπορος και εξουσιοδοτημένος επισκευαστής αυτοκινήτων Hyundai-Kia για το νομό Ηρακλείου.

Το πλήρωμα του Skoda Fabia R5, πήρε από τη αρχή την πρωτοπορία και παρέμεινε στην κορυφή ως το τέλος του, αφού κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στις 5 από τις 8 Ειδικές Διαδρομές, μεταξύ αυτών και τις Powerstage, και ολοκλήρωσε τον αγώνα συγκεντρώνοντας το απόλυτο των βαθμών. Το Ρεθυμνιώτικο πλήρωμα έκοψε πρώτο το νήμα του τερματισμού και με αυτό το τρόπο έφτασε στη δεύτερη νίκη του σε Rally Κρήτης, έπειτα από την επικράτηση του και το 2016.

Οι Γιώργος Περουλάκης-Λευτέρης Σαρρής με Mitsubishi Lancer Evo VIII τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, δίνοντας συνέχεια στις εξαιρετικές τους εμφανίσεις στην άσφαλτο, τη φετινή χρονιά. Χιτσκοκικό, γκρανγκινιολικό φινάλε επιφύλασσε ο φετινός αγώνας για τον πολυνίκη του Rally Κρήτης Γιώργο Αναπολιοτάκη και τον συνοδηγό του, Θανάση Τσιούκα. Το πλήρωμα του Ford Fiesta R5, αντιμετώπισε ηλεκτρολογικό πρόβλημα στην εκκίνηση της δεύτερης ημέρας που είχε ως αποτέλεσμα να δεχθούν ποινή και να υποχωρήσουν στη γενική κατάταξη φτάνοντας ως και τη 10η θέση.

Παρόλα αυτά, πίεσαν, σημείωσαν το ταχύτερο χρόνο σε τρεις Ειδικές Διαδρομές, ανέβηκαν θέσεις στη κατάταξη κατά τη διάρκεια του αγώνα και το αποτέλεσμα τους δικαίωσε. Ολοκλήρωσαν τον αγώνα στη τρίτη θέση και κατάφεραν να φτάσουν στη κατάκτηση του φετινού ασφάλτινου πανελληνίου πρωταθλήματος. Πέμπτο διαδοχικό πρωτάθλημα, και 6ος συνεχόμενος τίτλος για το πλήρωμα, που διατηρεί τα σκήπτρα της ασφάλτου από το 2017.

Οι Δημήτρης Κτιστάκης-Μάνος Κτιστάκης, ολοκλήρωσαν τον αγώνα στη τέταρτη θέση της γενικής κατάταξης και κατέκτησαν τη νίκη στη δικίνητη κατηγορία της F2 καθώς και τη κλάση C3 όπου συμμετείχαν. Μια νίκη που εξασφάλισε το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Rally Ασφάλτου F2 και της κλάσης C3, για το πλήρωμα του Peugeot 306 το οποίο διατήρησε το τίτλο της δικίνητης κατηγορίας F2, για τέταρτη σερί χρονιά. Το βάθρο της F2 συμπλήρωσαν οι 5οι γενικής, και δεύτεροι στη C3, Τίτος Τιτάκης-Αλέξανδρος Χαλκιαδάκης με Citroen DS3 R3T καθώς και οι νικητές της κλάσης C5 Γιάννης Νικολιδάκης-Μάνος Πετούσης με Peugeot 106 που ολοκλήρωσαν στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης.

Στην 7η θέση, συμπληρώνοντας το βάθρο της κλάσης C3, τερμάτισαν οι Ημαθιώτες Γιάννης Κωνσταντινίδης-Δημήτρης Κυπαρισσάς με Citroen DS3 R3T στη πρώτη τους εμφάνιση σε αγώνα του νησιού. Οι Δημήτρης Καζάνας-Θοδωρής Μακράκης με Mitsubishi Lancer Evo IX ήταν οι νικητές της Ομάδας Ν, τερματίζοντας στην 8η θέση της γενικής κατάταξης. Τη 10άδα συμπλήρωσαν, οι Χανιώτες Δημήτρης Φραντζεσκάκης-Φραγκίσκος Κλαριδόπουλος με Ford Fiesta ST και οι Γιάννης Καφετζάκης-Βαγγέλης Προβιδάκης με Peugeot 106, που τερμάτισαν στην 9η και 10η θέση, αντίστοιχα.

Το πλήρωμα του γαλλικού αγωνιστικού, κατάφερε παράλληλα να ανέβει και στη δεύτερη θέση του βάθρου της κλάσης C5, όπου τους ακολούθησαν και οι Μιχάλης Πόλιας-Στέλλα Ρουσσάκη με Citroen Saxo που ολοκλήρωσαν το βάθρο της κλάσης. Σπουδαία μάχη δόθηκε στη κλάση C4, με τρία πληρώματα να δίνουν το καλύτερο τους εαυτό για την επικράτηση όλο το διήμερο. Νικητές αναδείχθηκαν οι φετινοί Πανελλήνιοι Κυπελλούχοι Rally στη κλάση C4, Ανδρέας Περάκης-Κώστας Κουρουγκιαούρης με Peugeot 206 Kit Car, που κατέλαβαν και την 11η θέση της γενικής κατάταξης. Πίσω από τους νικητές της κλάσης, στη δεύτερη θέση ολοκλήρωσαν οι 12οι γενικής, Ανδρέας Μαραγκάκης-Βαγγέλης Αργυρός με ακόμα ένα Peugeot 206 Kit Car στη παρθενική τους εμφάνιση με το νέο τους αγωνιστικό.

Άτυχη στάθηκε η τρίτη συμμετοχή της  C4, Γιάννης Δαμιανάκης-Μάριος Χρονάκης με Peugeot 205, οι οποίοι εγκατέλειψαν στην 6η ειδική διαδρομή ενώ βρίσκονταν στη μάχη για την επικράτηση της κλάσης. Στη κλάση C6, νικητές αναδείχθηκαν οι Στράτος Σταματάκης-Φίλιππος Φακουρέλλης. Το πλήρωμα του ανανεωμένου Peugeot 106 XSi  ξεπέρασε τα προβλήματα νεότητας του αγωνιστικού του και τέθηκε επικεφαλής της κλάσης του από την εναρκτήρια Ειδική Διαδρομή του αγώνα όπου και παρέμεινε ως τον τερματισμό παρά την αντεπίθεση του ανταγωνισμού.

Δεύτερη νίκη στο Rally Κρήτης στην κλάση C6, για τον μοναδικό ΑΜΕΑ οδηγό Rally της χώρας μας, που επιστρέφει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου έπειτα από το 2018. Στη δεύτερη θέση του βάθρου της C6 ανέβηκαν οι Μιχάλης Πουλάκης-Γιώργος Πουλάκης με Toyota Yaris ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσαν οι Νίκος Μανούσκος-Σπύρος Μπόγδανος με Citroen Saxo στη πρώτη εμφάνιση στον αγώνα. Το πλήρωμα του γαλλικού αγωνιστικού, τερμάτισε παράλληλα στη δεύτερη θέση του βάθρου της κατηγορίας Ν.

Έπειτα από την εγκατάλειψη των διεκδικητών της κλάσης C6, Αλέξανδρου Αβραμίδη-Ράνιας Κυρλαγκίτση στην τρίτη Ειδική Διαδρομή οι Βαγγέλης Μασιάλας-Ανδρέας Μασιάλας, με Citroen Saxo VTS χρειάζονταν μονάχα τον τερματισμό για να φτάσει ο οδηγός στην κατάκτηση του κυπέλλου της C6. Και τα κατάφερε, αφού ολοκλήρωσε στη τέταρτη θέση της κλάσης C6, συμπληρώνοντας το βάθρο της Ομάδας Ν όπου συμμετείχε.

Από τα 29 πληρώματα που εκκίνησαν, μόλις 7 δεν κατάφεραν να δουν τη ράμπα του τερματισμού:

  • Νηστικάκης-Νηστικάκης (Citroen Saxo)
  • Παρθενιάδης-Χατζάκης (Citroen Saxo)
  • Αβραμίδης-Κυρλαγκίτση (Citroen Saxo)
  • Ζερβάκης-Λιοδάκης (Citroen Saxo)
  • Κοροβέζος-Φιλίκας (Citroen Saxo)
  • Ποθητός-Κρασαδάκης (Volkswagen Polo)
  • Δαμιανάκης-Χρονάκης (Peugeot 205)

O Α.Ο.Κ.-Αθλητικός Όμιλος Κρήτης θέλει να ευχαριστήσει όλους τους συμμετέχοντες του φετινού αγώνα, και να ανανεώσει το ραντεβού του, για το 2024 και την 45η έκδοση του Rally Κρήτης.

Τα αποτελέσματα του 44ου Η&Κ ΑΕΒΕ Rally Κρήτης

44o rally kritis apotelesmata