Το 2016 έφυγε και το 2017 έκανε πριν λίγες ώρες την εμφάνιση του. Η αυτοκινητοβιομηχανία φαίνεται πως είναι σε μια σχετική κρίση, όμως οι εξελίξεις τρέχουν. Τα EV και η αυτόνομη τεχνολογία είναι κάποια σημαντικά βήματα για το έτος που έφυγε, ενώ τα νέα μοντέλα δημιουργούνται σωρηδόν για να ικανοποιήσουν τους πάντες.

Όλες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, από τη Ford μέχρι τη Volkswagen, ανέλαβαν την πρωτοβουλία να αυξήσουν το χαρτοφυλάκιο των πράσινων αυτοκίνητων τους και όπως η Tesla και η BMW, έκαναν μερικά εντυπωσιακά άλματα αναφορικά με τις αυτοματοποιημένες ενισχύσεις που διατίθενται στους οδηγούς. Εν τω μεταξύ, χάρη στις Porsche, Lotus και Aston Martin, ακόμα και οι πιο κλασσικές στις αντιλήψεις αυτοκινητοβιομηχανίες, δεν έμειναν ανεπηρέαστες.

Έτσι, δημιουργήθηκε μια λίστα με τα 10 αυτοκίνητα που φάνηκε να ενθουσιάζουν περισσότερο τους λάτρεις της αυτοκίνησης τη χρονιά που έφυγε. Όλα τα αυτοκίνητα που έχουν περιληφθεί στη λίστα έχουν κάνει το επίσημο ντεμπούτο τους φέτος, ακόμη και αν οι παραδόσεις τους πρόκειται να ξεκινήσουν το επόμενο έτος.

Porsche 911 R

Τι είναι; Μια ειδική έκδοση της 911 που χτίστηκε από μέρη των 991.1 GT3 μοντέλων.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα; Είναι μια από τις τελευταίες 911 που έχουν λάβει έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα με ένα stick – shift, με την παραγωγή να έχει περιοριστεί σε μόλις 991 μονάδες.

Χαρακτηριστικά: Η 911 R παίρνει τον ίδιο 6κύλινδρο κινητήρα 4 λίτρων των GT3 RS, που παράγουν 500 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, υπάρχει ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, αντί του PDK. Επιπλέον, η 911 R δε διαθέτει το εμπορικό σήμα GT3 στην πίσω πτέρυγα και ζυγίζει 50 κιλά λιγότερο από τις GT3 RS.

Επιπλέον: Όπως ήταν αναμενόμενο, η 911 R βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Ένα από τα πρώτα μοντέλα δημοπρατήθηκε πάνω από 500.000€ τον Οκτώβριο και σήμερα υπάρχουν δύο προς πώληση στην Καλιφόρνια, με την τιμή να είναι στα 665.000€ και 950.000€ αντίστοιχα.

Koenigsegg Regera

Τι είναι; Το τελευταίο Hyper Car του Christian von Koenigsegg, θυμίζει περισσότερο ένα GT παρά ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, όπως τα Agera και One:1.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα; Πρόκειται για ένα θαύμα της μηχανικής από μια εταιρεία που δε διαθέτει ιδιαίτερα οικονομικά, όπως η Bugatti και η Porsche, ούτε έχει ένα τεχνολογικό πρόγραμμα να δανειστεί από την F1, όπως οι Ferrari, McLaren και Mercedes.

Χαρακτηριστικά: Το Regera λαμβάνει ένα υβριδικό σύστημα κίνησης με έναν V8 Twin – Turbo κινητήρα 5 λίτρων και τρεις ηλεκτροκινητήρες για την συνολική παραγωγή 1.500 ίππων και 203,9 κιλών ροπής, με το 0 – 100 να επιτυγχάνεται από στάση σε μόλις 2.8”

Επιπλέον: Η μπαταρία για το Regera έχει παρασχεθεί από την κροατική Rimac, που βρέθηκε πρόσφατα στην επικαιρότητα μετά τη νίκη του Concept One EV απέναντι στην Porsche 918 Spyder σε έναν αγώνα drag.

Bugatti Chiron

Τι είναι; Η αντικατάσταση της Bugatti για τη Veyron, το γρηγορότερο αυτοκίνητο δρόμου παγκοσμίως από το 2005.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα; Το προσεχές 2018 η Bugatti θα προσπαθήσει να σπάσει το ρεκόρ ταχύτητας της Veyron με το διάδοχό του.

Χαρακτηριστικά: Ένας W16 Quad – Turbo κινητήρας 8 λίτρων της Chiron παράγει 1.500 ίππους και 163,1 κιλά ροπής. Η επιτάχυνση του 0 – 100 γίνεται σε μόλις 2.5”, ενώ με τη λειτουργία “Top Speed”, η οποία ενεργοποιείται με ένα ειδικό κλειδί, το αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει τα 420 χλμ/ώρα.

Επιπλέον: Η τιμή της Chiron ξεκινά από 2.400.000€, με 220 μονάδες να έχουν ήδη παραγγελθεί μέχρι τώρα. Το πρώτο αυτοκίνητο, μαζί με το ένα και μοναδικό Vision Gran Turismo Concept Car έχει αγοραστεί από Σαουδάραβα πρίγκιπα, Badr bin Saud.

NIO EP9

Τι είναι; Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής από τη NextEV, μια start – up κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, που τρέχει επίσης με μια ομάδα στη Formula E. Πρόκειται για ένα Halo Car, που έχει ως στόχο να συγκεντρώσει κάποια δημοσιότητα για την εταιρεία πριν από τη μαζική παραγωγή του ως EV, μόνο στην Κίνα, το επόμενο έτος.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα; Είναι το ταχύτερο EV στο Nurburgring με ένα χρόνο στο γύρο των 7:05”, 17” δηλαδή λιγότερα από το προηγούμενο ρεκόρ της Toyota TMG P002.

Χαρακτηριστικά: Το EP9 διαθέτει δύο ηλεκτρικές μπαταρίες και τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, ο καθένας με το δικό του κιβώτιο ταχυτήτων. Μια έξοδος ισχύος 1.341 ίππων βοηθά να επιτευχθεί το 0 – 200 χλμ/ώρα σε 7,1”, με τη McLaren P1 να χρειάζεται 6,8”, και την τελική στα 313 χλμ/ώρα. Οι μπαταρίες χρειάζονται 45 λεπτά για να φορτίσουν πλήρως και διαθέτουν αυτονομία 427 χιλιομέτρων.

Επιπλέον: Η NIO ισχυρίζεται ότι το EP9 δε χρησιμοποίησε περισσότερο από το 90% της μέγιστης ισχύος του σε οποιοδήποτε σημείο, κατά τη διάρκεια του γύρου στο Nurburgring, λόγω της υπερθέρμανσης της μπαταρίας, υποδεικνύοντας ότι το EV είναι σε θέση να χτυπήσει το ρεκόρ της Porsche 918 στα 6:57”.

Mercedes – AMG GT R

Τι είναι; Η παραλλαγή ενός range – topping της AMG GT, με παρόμοιο στυλ με το αγωνιστικό όχημα και τις επιδόσεις της AMG GT3, η Mercedes ισχυρίζεται ότι είναι αρκετά καλή για να ταιριάζει με την 911 GT3 RS.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα; Έγινε το γρηγορότερο πισωκίνητο αυτοκίνητο στο Nurburgring, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, Sport Auto, κάνοντας την πίστα των 20,8 χιλιομέτρων σε 7:10”. Όταν το ίδιο περιοδικό έκανε το αντίστοιχο με την 918 Spyder στο Nordschleife, ο χρόνος ήταν 7:13”.

Χαρακτηριστικά: Κάτω από το καπό του GT R βρίσκεται ο ίδιος V8 Bi – Turbo κινητήρας 4 λίτρων των μικρότερων GT μοντέλων. Η ισχύς είναι στους 585 ίππους στις 6.250 σ.α.λ., με τη ροπή να φτάνει τα 71,3 κιλά από τις 1.900 έως τις 5.500 σ.α.λ.

Επιπλέον: Η “Green Magno Hell” βαφή του αυτοκινήτου είναι μια επιλογή που κοστολογείται περίπου στα 9.000€.

Lamborghini Aventador S

Τι είναι; Η νέα Aventador με ένα βελτιωμένο αεροδυναμικό πακέτο και πιο ισχυρό κινητήρα, αναθεωρήθηκε στα ηλεκτρονικά και μηχανικά εξαρτήματα.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα; Έχει λάβει τους μαγνητικούς αποσβεστήρες που έσωσαν την Aventador SV κατά 20” καθοδόν προς το Ring time των 6:59”, καθώς και το σύστημα διεύθυνσης στους τέσσερις τροχούς της Centenario.

Χαρακτηριστικά: Στο επίκεντρο είναι ο ίδιος V12 χωρητικότητας 6,5 λίτρων, αλλά με τη μέγιστη ισχύ να αυξάνεται από 700 έως 740 ίππους στις 8.400 σ.α.λ., αν και η ροπή παραμένει ίδια στα 70,3 κιλά στις 5.500 σ.α.λ. Επιπλέον, εκτός από τις αναβαθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης και στις αναρτήσεις, υπάρχει μια νέα λειτουργία “EGO”, η οποία επιτρέπει στους οδηγούς να ρυθμίσουν την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και πρόσφυσης.

Επιπλέον: Ένα ενημερωμένο σύστημα infotainment με συμβατότητα της Apple CarPlay επιτρέπει στους οδηγούς της Aventador να κάνουν streaming μέσω Bluetooth.

Aston Martin Vantage GT8

Τι είναι; Μια περιορισμένη έκδοση της V8 Vantage εμπνευσμένη από το GTE Competition Car.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα; Είναι ένα ασυμβίβαστο αυτοκίνητο δρόμου, το οποίο έχει εστιάσει στην εξοικονόμηση βάρους, στην αεροδυναμική, αλλά και στη συνολική οδηγική εμπειρία και όχι στο να κερδίζει απλά τις εντυπώσεις σε συμμετοχές, σε ταινίες ή σε πίστες.

Χαρακτηριστικά: Ο κινητήρας της Vantage GT8 είναι μια εξέλιξη του V8 του πρότυπου αυτοκινήτου χωρητικότητας 4,7 λίτρων, με τους 440 ίππους στις 7.300 σ.α.λ. και τα 50 κιλά ροπής στις 5.000 σ.α.λ. Η ισχύς διοχετεύεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου ή 7τάχυτου ημι – αυτόματου κιβωτίου.

Επιπλέον: Μόλις 150 μονάδες θα παραχθούν, με την κάθε μια να ξεκινάει από τα 192.000€, ενώ κανένα όχημα δεν πρόκειται να φτάσει στις Ηνωμένες Πολιτείες.

BMW M4 GTS

Τι είναι; Μια αδιάλλακτη, εστιασμένη στο αμάξωμα έκδοση της Μ4, που δημιουργήθηκε για να σηματοδοτήσει τα 30 χρόνια παραγωγής της Μ3.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα; Είναι ένα από τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησε η BMW πρόσφατα και έχουν διχάσει όσο λίγα. Οι ιδιοκτήτες το λατρεύουν, ο Jeremy Clarkson το μισεί και οι κριτές των βραβείων COTY EVO ήταν τόσο διχασμένοι με αυτό, που κάποιοι το ονόμασαν το καλύτερο αυτοκίνητο του 2016, ενώ κάποιοι από αυτούς τοποθετήθηκαν με τις απόψεις του Clarkson.

Χαρακτηριστικά: Έχει λάβει τον ίδιο Twin – Turbo κινητήρα 3 λίτρων της standard M4, αλλά η χρήση του συστήματος water – injection ωθεί τη δύναμη και τη ροπή στους 493 ίππους και τα 61,1 κιλά από 425 ίππους και τα 56 κιλά αντίστοιχα. Το 0 – 100 ολοκληρώνεται σε 3,8” και η μέγιστη ταχύτητα είναι στα 305 χλμ/ώρα.

Επιπλέον: Η BMW κατασκεύασε 803 αυτοκίνητα που προορίζονται για πελάτες της Μ4 GTS, 103 περισσότερα δηλαδή από αυτά που είχε αρχικά προγραμματιστεί.

Volkswagen Golf GTI Clubsport S

Τι είναι; Το 2016 σηματοδοτεί τα 40 χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το Golf GTI και το Clubsport S είναι ένα από τα δύο μοντέλα, με το οποίο η Volkswagen γιορτάζει αυτό το χρονικό σημείο – ορόσημο, λαμβάνοντας πολύ γρηγορότερο εξοπλισμό και μια γραμμή παραγωγής 400 μονάδων.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα; Μπορεί το Clubsport S να είναι από τα πιο αργά αυτοκίνητα στην κατηγορία με το χρόνο του 0 – 100 να είναι στα 5,8”, ωστόσο  είναι μια απειλή για τους αντιπάλους στην πίστα.

Χαρακτηριστικά: Έχει λάβει τον Turbo EA888 κινητήρα χωρητικότητας 2 λίτρων, αποδίδοντας 306 ίππους και 38,7 κιλά ροπής. Ένα 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς, ενώ το αεροδυναμικό κιτ μειώνει την άνωση και προσθέτει κάθετη δύναμη. Φυσικά υπάρχουν ακόμα κάποια πειράγματα που έχουν γίνει, προκειμένου να βελτιωθεί η διαχείριση.

Επιπλέον: Είναι το ταχύτερο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο στο Nurburgring.

McLaren MSO HS

Τι είναι; Μια 675LT με περισσότερη δύναμη, λιγότερο βάρος και “ακονισμένη” αεροδυναμική.

Γιατί βρίσκεται στη λίστα;  Είναι ένα από τα πιο εντυπωσιακά και υπέροχα Super Car που μπορεί να συναντήσει κανείς και με μια γραμμή μόλις 25 μονάδων, την κατατάσσουν σε πιο σπάνια ακόμα και από μια GTR P1.

Χαρακτηριστικά: Ο V8 Twin – Turbo κινητήρας της McLaren χωρητικότητας 3,8 λίτρων τώρα παράγει 679 ίππους, 13 περισσότερους από την 675LT, και 71,3 κιλά ροπής, η οποία μπορεί να επιτευχθεί από τις 3.000 έως 7.000 σ.α.λ. Το body kit παράγει περισσότερη κάθετη δύναμη, ενώ η χρήση ανθρακονημάτων μειώνει το βάρος.

Επιπλέον: Μια από τις MSO HS έχει αγοραστεί από τον Hussein Musallam, ο οποίος έχει επίσης στην κατοχή του ένα Koenigsegg Agera RS, μια Porsche 918, μια Veyron SuperSport, μια LaFerrari και ένα Carrera GT.