Το Δεκέμβριο του 1895, ο μηχανικός Vaclav Laurin και ο βιβλιοπώλης Vaclav Klement ίδρυσαν την εταιρεία που αργότερα ολοκληρώθηκε με την ονομασία Skoda Auto. Οι Laurin και Klement ξεκίνησαν την εταιρεία τους με κατασκευή και επισκευή ποδηλάτων, ενώ από το 1899 δημιουργούσαν μοτοσυκλέτες. Το 1905 ξεκίνησε η κατασκευή αυτοκινήτων, ενώ το 1925 οριστικοποιήθηκε η Skoda Auto.

Η ιστορία των Laurin και Klement ξεκινά από τα Χριστούγεννα του 1895 καθώς το πάθος που είχαν για την ποδηλασία τους ένωσε. Ήθελαν να προσφέρουν στους πελάτες τους ποδήλατα κατασκευασμένα από τα καλύτερα διαθέσιμα υλικά, αλλά να έχουν προσιτές τιμές. Στο μικρό εργαστήριο τους τρία άτομα απασχολούνταν για να φτιάξουν χειροποίητα ποδήλατα. Ένα χρόνο αργότερα, 21 εργαζόμενοι δημιουργούσαν 5 διαφορετικά μοντέλα ποδηλάτων, με το όνομα Slavia. Η γκάμα επεκτάθηκε σύντομα ώστε να περιλαμβάνει ποδήλατα για παιδιά, ποδήλατα παράλληλα, δίτροχα με αλυσίδα ή άξονα, και τρίκυκλα για τη μεταφορά αγαθών ή ατόμων.

Στις 18 Νοεμβρίου 1899, παρουσίασαν στο κοινό τις δύο πρώτες μοτοσικλέτες L&K, τα μοντέλα Slavia A και B. Για να κάνουν τις μοτοσυκλέτες πιο εύκολες στη λειτουργία και πιο σταθερές, ο κινητήρας εγκαταστάθηκε στην κάτω περιοχή του πλαισίου. Αυτή η τοποθέτηση έγινε αργότερα διεθνές πρότυπο και θεωρείται μεγάλο επίτευγμα του διαισθητικού μηχανικού Vaclav Laurin.

Η εταιρεία οφείλει την ταχεία ανάπτυξή της στο όραμα και το επιχειρηματικό ταλέντο του Vaclav Klement. Κατάφερε να κερδίσει μεγάλες παραγγελίες τόσο στην εγχώρια αγορά, όσο και σε βιομηχανικές χώρες όπως η Γερμανία και η Μεγάλη Βρετανία. Οι εξαιρετικές ιδιότητες των μηχανοκίνητων δίκυκλων από τη Mlada Boleslav επιβεβαιώθηκαν από την επιτυχία τους σε απαιτητικές αγωνιστικές διοργανώσεις.

Το ντεμπούτο στο αγωνιστικό κομμάτι έγινε στον αγώνα Παρισιού-Βερολίνου το 1901, όταν ο Narcis Podsednicek ήρθε πρώτος με μεγάλη διαφορά μετά από 1.196 χιλιόμετρα. Το αποκορύφωμα της εποχής της μοτοσικλέτας ήταν η νίκη ενός L&K CCR στο ανεπίσημο παγκόσμιο πρωτάθλημα μοτοσικλετών στο Dourdan κοντά στο Παρίσι στις 25 Ιουνίου 1905.

Στο τέλος του 1905, η εταιρεία από τη Mlada Boleslav παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο, το Laurin & Klement Voiturette A. Ο ελαφρύς και ευέλικτος σχεδιασμός είχε έναν 2κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1 λίτρου και τελική ταχύτητα 40 χλμ/ώρα. Σε Λιγότερο από ένα χρόνο μετά την είσοδό της στην αυτοκινητοβιομηχανία, η γκάμα περιλάμβανε μια ευρεία ποικιλία 2κύλινδρων και 4κύλινδρων μοντέλων. Η L&K ενίσχυσε το κύρος της με το πρώτο 8κύλινδρο όχημα που κατασκευάστηκε στην Ευρώπη, το Type FF του 1907.

Τρεις δεκαετίες μετά την ίδρυση της εταιρείας, η Laurin & Klement συγχωνεύτηκε με έναν ισχυρό στρατηγικό εταίρο το 1925, τον όμιλο μηχανικών Ilskoda με έδρα το Pilsen. Αυτή η αμοιβαία επωφελής συγχώνευση έθεσε τα θεμέλια για τη συνεχή επιτυχία της εταιρείας, με την ονομασία Skoda Auto. Από τότε, το φτερωτό βέλος στο λογότυπο της μάρκας έγινε σύμβολο ταχύτητας και προόδου. Η Skoda Auto μετέτρεψε σύντομα τις εγκαταστάσεις της στο Mlada Boleslav σε αποτελεσματική παραγωγή γραμμών συναρμολόγησης.

Η κυκλοφορία της νέας γενιάς οχημάτων θεωρείται ορόσημο. Η επιτυχία των μοντέλων Popular, Rapid, Favorit και Superb καθιέρωσε τη Skoda ως τον κορυφαίο κατασκευαστή αυτοκινήτων στην πατρίδα της από το 1936, μια θέση που κατέχει η μάρκα μέχρι και σήμερα. Εκείνη την εποχή, απαιτητικά ταξίδια μεγάλων αποστάσεων που διασχίζουν την Ευρώπη, την Ασία, την Αμερική και την Αφρική καταδεικνύουν επίσης την ανθεκτικότητα και την αξιοπιστία των οχημάτων από τη Mlada Boleslav.

Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο η Skoda συνέχισε την περήφανη παράδοσή της ακόμη και κάτω από τις δύσκολες συνθήκες κυρίως στην οικονομία. Η παραγωγική ικανότητα επεκτάθηκε στα εργοστάσια στο Kvasiny και το Vrchlabi και η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσει νέα μοντέλα. Η θρυλική πρώτη Octavia το 1959 και η έξυπνη Felicia έδειχναν τη νέα τάση στα οχήματα. Τα εγκαίνια ενός νέου εργοστασίου στη Mlada Boleslav τον Μάρτιο του 1964 διευκόλυναν την ταχεία αύξηση των ετήσιων όγκων παραγωγής.

Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε το πισωκίνητο Skoda 1000 MB, το οποίο σύντομα θα θεωρείται ως ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα 1 λίτρου στον κόσμο. Το εμβληματικό Sport Coupe Skoda 110 R από το 1970 αποτέλεσε ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο για την εξέλιξη της εταιρείας. Το Skoda 130 RS, το οποίο προήλθε από αυτό, έγινε ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα αγώνων Rally στην κατηγορία του από το 1975 και μετά και έλαβε το ψευδώνυμο “Porsche of the East”.

Η εταιρεία ξεκίνησε το έτος παγκόσμιας πολιτικής αναταραχής το 1989 με ένα βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, το Skoda Favorit, το οποίο είχε παρουσιαστεί το 1987. Το Hatchback μοντέλο σχεδιασμένο με καθαρές ιταλικές γραμμές, είχε σύγχρονη διάταξη με εγκάρσια τοποθετημένο μπροστινό κινητήρα και εμπρός κίνηση. Αυτό το σύγχρονο όχημα έδωσε στη Skoda μια ακόμη ευκαιρία. Στις 16 Απριλίου 1991, η Skoda έγινε η τέταρτη μάρκα που εντάχθηκε στον Όμιλο της Volkswagen.

Όπως και το 1925 η συμμετοχή ενός ισχυρού στρατηγικού εταίρου επέτρεψε την περαιτέρω δυναμική ανάπτυξη της τσεχικής εταιρείας. Χάρη στη συνεργασία με τον παγκόσμιο ενεργό γερμανικό όμιλο, το επίπεδο ποιότητας αυξήθηκε. Η Skoda επέκτεινε το χαρτοφυλάκιό της για να συμπεριλάβει μοντέλα υψηλότερης κατηγορίας και μακροπρόθεσμα κατέκτησε άλλα ελκυστικά τμήματα όπως τα SUV.

Το Σεπτέμβριο του 2017, η παραγωγή της Skoda ξεπέρασε τα 20.000.000 οχήματα. Με το Plug-in υβριδικό μοντέλο Superb iV και το ηλεκτρικό Citigoe iV, η Skoda εισήλθε στην εποχή της ηλεκτροκίνησης το 2019. Το 2020 τη βρήκε με το πρώτο μοντέλο Skoda Enyaq iV που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group σηματοδοτώντας ένα ακόμη ορόσημο σε αυτό το μονοπάτι. Το Enyaq iV είναι τώρα το 10ο μοντέλο στη γκάμα της τσέχικης εταιρείας.

Εκτός από τα τρία τσεχικά εργοστάσιά της, η Skoda Auto παράγει επίσης στην Κίνα, τη Ρωσία, την Ινδία, τη Σλοβακία και την Ουκρανία, ενώ δραστηριοποιείται σε περισσότερες από 100 αγορές παγκοσμίως. Μέσα στον Όμιλο Volkswagen, η Skoda διαχειρίζεται τις δραστηριότητες του Ομίλου και των εμπορικών σημάτων της στη Ρωσία, την Ινδία και τη Βόρεια Αφρική. Στο πλαίσιο της στρατηγικής της 2025, η Skoda Auto μετατρέπεται ενεργά από έναν κατασκευαστή αυτοκινήτων σε μια εταιρεία Simply Clever για τις καλύτερες λύσεις κινητικότητας. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία συνεχίζει το μάθημα που είχαν ορίσει οι οραματιστές της Laurin και Klement πριν από 125 χρόνια.