Στο Βρετανικό GP το προηγούμενο Σαββατοκύριακο είδαμε στην πίστα, στις ελεύθερες δοκιμές, τη Ferrari να δοκιμάζει το νέο σύστημα ασφαλείας του μονοθεσίου, Halo. Μετά το πέρας του Grand Prix, οι ομάδες παρέμειναν στην πίστα του Silverstone για τις δοκιμές εξέλιξης. Η δεύτερη ομάδα που δοκίμασε το Halo Cockpit ήταν η Red Bull Racing.

f1 halo cockpit 3Από ότι φαίνεται οι απόψεις στην αυστριακή ομάδα δεν ήταν θετικές. Ο Christian Horner ανέφερε “Προσωπικά δεν είμαι οπαδός του Halo, νομίζω ότι είναι μια άκομψη λύση στο πρόβλημα της ασφάλειας των οδηγών, το οποίο και προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε. Θα προτιμούσα να είχαμε περισσότερο χρόνο για να ερευνήσουμε τί θα είναι αυτό που θα προσφέρει μεγαλύτερη ασφάλεια στους πιλότους και όχι να βάλουμε κάτι εντελώς βιαστικό, που μέσα από αυτό μπορεί να υπάρχουν και άλλες συνέπειες. Σίγουρα αυτή τη στιγμή δε θα ψηφίζαμε υπέρ της χρήσης του”.

Εκτός όμως από τους Αυστριακούς, αντίθετη στο νέο σύστημα τάσσεται και η Force India. Ο Bob Fernley δήλωσε στο Sky Sports “Πιστεύω ότι είναι μια αρκετά βιαστική κίνηση. Πρέπει να κάνουμε πολύ περισσότερη δουλειά επάνω στο Halo για να είμαστε σίγουροι ότι δε θα επιφέρει άλλα προβλήματα. Νομίζω ότι πρέπει να υπάρξει περισσότερος χρόνος για να βρούμε τη σωστή λύση”.

f1 halo cockpit 1Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου έχει στα σχέδιά της να εισαγάγει το Halo Cockpit από το επόμενο έτος, κάτι όμως που θα πρέπει να συμφωνηθεί από όλες τις ομάδες. Έτσι, το όλο project, κατά πώς φαίνεται, προχωράει για το 2018. Η Ferrari δοκίμασε το νέο σύστημα ασφάλειας με τον Sebastian Vettel, ο οποίος έκανε ένα γύρο με αυτό, όμως παραπονέθηκε ότι σε ορισμένα σημεία της πίστας δεν είχε καθόλου καλή ορατότητα. Η συσκευή αυτή έχει τροποποιηθεί σε σχέση με το πρώτο στάδιο, μειώνοντας τον κίνδυνο, σε περίπτωση πρόσκρουσης, για το κεφάλι του οδηγού.

Ο Bernie Ecclestone είναι υπέρ αυτού του συστήματος, έχοντας ως υποστηρικτές κατά κύριο λόγο τη Ferrari και τη Mercedes. Η Red Bull Racing έχει προτείνει το δικό της σύστημα με την ονομασία “Aeroscreen”. Όπως δείχνουν τα πράγματα, ίσως να προκύψει διαμάχη σχετικά με την επιλογή του καταλληλότερου συστήματος ασφαλείας. Σίγουρα το Halo Cockpit θέλει αν όχι μεγάλες αλλαγές, διορθώσεις, αφού αυτό επεσήμανε και ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Ferrari. Το τί θα γίνει θα φανεί με το χρόνο, ελπίζοντας ότι οι ιθύνοντες θα ακούσουν όλες τις απόψεις των πιλότων, εφόσον ουσιαστικά είναι οι άμεσα εμπλεκόμενοι.