Πιο δυνατό το ανανεωμένο Toyota GR Yaris

Η Toyota μαζί με την Gazoo Racing προχώρησαν στην ανανέωση του GR Yaris, δίνοντας του εκτός τις αισθητικές αναβαθμίσεις και περισσότερη ιπποδύναμη, αλλά και νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το μικρό Hot Hatch μοντέλο έχει ήδη ξεπεράσει τις 18.000 πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά και όσο περνάει ο καιρός η ζήτηση γίνεται όλο και μεγαλύτερη.

Η πρώτη σημαντική αλλαγή έρχεται στον προφυλακτήρα, από όπου απουσιάζουν οι προβολείς ομίχλης, όπου στη θέση τους υπάρχουν οι αεραγωγοί για καλύτερη ροή αέρα και ψύξη του κινητήρα. Τα LED φωτιστικά σώματα έχουν μια μικρή ανανέωση τόσο μπροστά, όσο και πίσω, ενώ η πίσω αεροτομή φαίνεται να έχει σηκωθεί κάποια χιλιοστά πιο ψηλά από ότι ήταν. Παράλληλα, το τρίτο φως των φρένων μετακινήθηκε από την αεροτομή πάνω από τα φωτιστικά σώματα κάτι που το κάνει πιο εύκολα αντιληπτό.

Αλλαγές υπάρχουν και στο εσωτερικό. Πιο συγκεκριμένα ο διακόπτης για την απενεργοποίηση του συστήματος ευστάθειας και το κουμπί των αλάρμ έχουν μετακινηθεί πιο κοντά στον οδηγό, ενώ η Toyota έχει προβλέψει και χώρο για επιπλέον τοποθέτηση οργάνων. Τα δερμάτινα bucket καθίσματα με τις κόκκινες ραφές, το δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι με τα χειριστήρια και το λογότυπο GR, ο επιλογέας ταχυτήτων και τα πεντάλ αλουμινίου ανεβάζουν τον πήχη της πολυτέλειας. Παράλληλα, υπάρχει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων μεγέθους 12,3”, ενώ η οθόνη αφής με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας είναι πιο κοντά στον οδηγό.

Μηχανικά το GR Yaris βελτιώθηκε. Πιο συγκεκριμένα κάτω από το καπό βρίσκεται ο 3κύλινδρος Turbo κινητήρας χωρητικότητας 1,6 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 280 ίππους, ενώ η μέγιστη ροπή είναι 39,7 κιλά. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Gazoo Racing Direct, με την κίνηση να μεταφέρεται και στους τέσσερις τροχούς. Για να επιτευχθεί η αύξηση της ιπποδύναμης υπάρχει το ενισχυμένο σύστημα βαλβίδων, το νέο υλικό για τις βαλβίδες εξαγωγής και η υψηλότερη πίεση στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου. Παράλληλα, υπάρχουν τα νέα ελαφριά έμβολα με πιο ανθεκτικούς δακτυλίους, ενώ προστέθηκε και ένας νέος αισθητήρας πίεσης εισαγωγής.

Τροποποιήσεις έχουν γίνει στην εισαγωγή αέρα, αλλά και στον ψεκασμό του Intercooler, ενώ έχει αναβαθμιστεί τόσο το πλαίσιο, όσο και η ανάρτηση, με τις αλλαγές στα αμορτισέρ και τις νέες ρυθμίσεις στα ελατήρια. Ο οδηγός που θα βρεθεί μπροστά από το τιμόνι μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία προγράμματα που είναι τα Sport, Normal και Eco. Τα προγράμματα αυτά όταν χρησιμοποιούνται αλλάζουν την ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού, την απόκριση στο γκάζι, τη λειτουργία του κλιματισμού, καθώς και την απεικόνιση στον πίνακα οργάνων. Παράλληλα, σε όσα είναι με το αυτόματο κιβώτιο μπορεί να ρυθμιστεί και η αίσθηση της αλλαγής ταχυτήτων με τα paddle shift.

Αυτό που παρέμεινε ίδιο στο ανανεωμένο GR Yaris είναι η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη μόνιμη τετρακίνηση GR-Four, η οποία συνδυάζεται με το μπλοκέ διαφορικό τύπου Torsen εμπρός και πίσω. Για όσους ενδιαφέρονται θα πρέπει να γνωρίζουν πως η τιμή του είναι πολύ πιθανό να αυξηθεί. Στην ελληνική αγορά το απερχόμενο μοντέλο ξεκινούσε από 49.470€. Τέλος, η Toyota θα παρουσιάσει και δύο ειδικές εκδόσεις του ανανεωμένου GR Yaris στο Rally Monte Carlo που είναι η Sebastien Ogier Special Edition και Kalle Rovanpera Special Edition.