Το 1998 η Ford παρουσίαζε την πρώτη γενιά του Focus. Οι Αμερικάνοι δεν περίμεναν ότι το νέο μοντέλο θα σημείωνε τόσο μεγάλη επιτυχία. Μετά από 20 χρόνια και 16.000.000 πωλήσεις το νέο Focus είναι το πιο όμορφο και το πιο στιβαρό μοντέλο της 20ετής πορείας του. Το Hatchback μοντέλο έχει γίνει πιο άνετο από ποτέ, με το μήκος να φτάνει τα 4,37 μέτρα, το πλάτος τα 1,82 μέτρα και το ύψος τα 1,45 μέτρα.

Το μεταξόνιο του έχει αυξηθεί κατά 53 χιλιοστά, ενώ το βάρος του μειώθηκε κατά 88 κιλά, με τη στρεπτική ακαμψία να έχει αυξηθεί κατά 20%. Το πιο σημαντικό όμως στο νέο Focus είναι το νέο απομονωμένο υποπλαίσιο μικρού μήκους βραχίονα (SLA), το οποίο λειτουργεί για την ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά, αλλά και την άνεση του αυτοκινήτου.

Η εξωτερική εμφάνιση είναι σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, με τη μάσκα της Ford να κυριαρχεί στην μπροστινή όψη. Τα νέα LED φωτιστικά σώματα και οι νευρώσεις στο καπό το κάνουν ακόμα πιο εντυπωσιακό, ενώ στο πίσω μέρος διακρίνεται το λογότυπο της Ford και του μοντέλου, μαζί με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα.

Στο εσωτερικό το νέο Focus έχει πολλά ίδια στοιχεία με το Fiesta. Το ταμπλό φαίνεται πιο μαζεμένο, ενώ την παράσταση κλέβει η οθόνη αφής μεγέθους 8”. Τα μαλακά υλικά δίνουν μια πιο ποιοτική αίσθηση, ενώ στις εκδόσεις Vignale και ST – Line επικρατούν στοιχεία όπως το ξύλο και δέρμα στη μία και τα περισσότερο αγωνιστικά στοιχεία, με τις κόκκινες ραφές στη δεύτερη.

Το νέο Focus έχει μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες για μεγαλύτερη άνεση, αφού το μήκος στο εσωτερικό είναι αυξημένο κατά 50 χιλιοστά και για τους ώμους κατά 60 χιλιοστά. Η ευρυχωρία μεγαλώνει και με το άνοιγμα της πίσω πόρτας, έτσι ώστε οι επιβάτες να εισέρχονται πιο άνετα στο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει και αυτός και μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.650 λίτρα, με την αναδίπλωση των καθισμάτων.

Το νέο Focus περιλαμβάνει και νέο ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ενώ ενισχύεται με την τεχνολογία των ελατηρίων του Fiesta ST. Φυσικά, το νέο μοντέλο θα διαθέτει 5θυρο, 4θυρο Sedan και το Station Wagon, χωρίς όμως να εμφανίζεται σε 3θυρο κάτι που ίσως απογοητεύει τους νέους οδηγούς, παρά τους οικογενειάρχες που σίγουρα θα προτιμήσουν μια 4θυρη ή 5θυρη έκδοση. Αν υπολογίσει κανείς και τις 6 διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού Active, Ambiente, ST – Line, Titanium, Trend και Vignale, το νέο Ford Focus μπορεί να καλύψει όλα τα γούστα του αγοραστικού κοινού.

Η έκδοση Active φέρνει στο μυαλό περισσότερο σε Crossover φυσικά χωρίς να είναι, διαθέτοντας όμως αυξημένο ύψος από το έδαφος, μπάρες οροφής και πρόσθετες ασημί εμπρός και πίσω προστατευτικές ποδιές. Το Focus Vignale εμπνέει την πολυτέλεια με σατινέ αλουμινένιες λεπτομέρειες περιμετρικά των παραθύρων, στην μάσκα και στον εμπρός προφυλακτήρα. Αντίθετα η έκδοση ST – Line διαθέτει πιο επιθετικό σχεδιασμό προσφέροντας αεραγωγούς ST – Line, μεγάλο πίσω διαχύτη, μεγάλη πίσω αεροτομή και είναι 10 χιλιοστά χαμηλότερο, από τις άλλες εκδόσεις.

Μηχανικά, υπάρχουν εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου που μπορούν να ικανοποιήσουν όλα τα γούστα. Αυτός που αναμένεται να πουλήσει περισσότερο είναι ο 3κύλινδρος EcoBoost κινητήρας χωρητικότητας 1 λίτρου, με τη μέγιστη ισχύ να είναι 85, 100 και 125 ίππους. Η επόμενη πιο δυνατή λύση είναι ο 3κύλινδρος EcoBoost κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να έχει δύο εκδόσεις 150 και 182 ίππους. Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με το 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ οι κινητήρες με τους 125 και 150 ίππους προσφέρουν επιπλέον και την επιλογή του 8τάχυτου αυτόματου PowerShift κιβωτίου.

Δύο είναι οι επιλογές των πετρελαιοκινητήρων για όσους δε θέλουν βενζίνη. Η βασική είναι ο EcoBlue κινητήρας χωρητικότητας 1,5 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να είναι 95 και 120 ίππους, ενώ για όσους θέλουν κάτι πιο δυνατό υπάρχει και ο δίλιτρος, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 150 ίππους. Και εδώ οι κινητήρες συνδυάζονται με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ για τους 120 και 150 ίππους προσφέρεται προαιρετικά το 8τάχυτο αυτόματο PowerShift κιβώτιο. Μέσα στο έτος αναμένεται και η έκδοση ST, με τον EcoBoost κινητήρα χωρητικότητας 2,3 λίτρων, με τη μέγιστη ισχύ να αγγίζει τους 280 ίππους.

Η οδηγική εμπειρία του νέου Focus γίνεται ακόμα καλύτερη με το νέο σύστημα της ανεξάρτητης πίσω ανάρτησης. Το σύστημα Continuously Controlled Damping (CCD), κάθε 2” ελέγχει τα δεδομένα της ανάρτησης, του αμαξώματος, του συστήματος διεύθυνσης και των φρένων, και προσαρμόζει την απόκριση της ανάρτησης, για την καλύτερη ποιότητα κύλισης. Επιπλέον, η νέα τεχνολογία μπορεί να ανιχνεύει λακκούβες, έτσι ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη άνεση για τους επιβάτες.

Το νέο Ford Focus προσφέρει τρία επίπεδα οδήγησης Normal, Sport και Eco, τα οποία τροποποιούν την απόκριση του γκαζιού, του αυτόματου κιβωτίου, της ηλεκτρικής κρεμαγιέρας και του Adaptive Cruise Control ανάλογα την επιλογή του οδηγού. Όταν το αυτοκίνητο διαθέτει την τεχνολογία CCD, τότε προστίθενται άλλες δύο επιλογές, οι Comfort και Eco – Comfort, οι οποίες ρυθμίζουν την ανάρτηση ανάλογα.

Ένα ακόμα μέρος που έδωσαν βαρύτητα οι άνθρωποι της Αμερικάνικης εταιρείας είναι οι τεχνολογίες. Φυσικά, όλα τα νέα συστήματα που κάνουν πιο άνετη και εύκολη τη ζωή του οδηγού βρίσκονται στο νέο Focus. Το Adaptive Cruise Control, βοηθά το όχημα να διατηρεί μία απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα. Το Stop & Go, επιτρέπει στο Focus να σταματά πλήρως σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας. Το Speed Sign Recognition, μπορεί να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος εντός επιτρεπόμενων ορίων, παρακολουθώντας τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας πλοήγησης.

Το Lane – Centring διατηρεί το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του. Το Adaptive Front Lighting System (με το Predictive Curve Light και Sign – Based Light) προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε  στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο. Το Glare – Free High Beam δε θαμπώνει τους άλλους οδηγούς και βελτιώνει την ορατότητα τη νύχτα. Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα ελέγχοντας την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και το σύστημα διεύθυνσης, ενώ παρκάρει αυτόματα.

Μια ακόμα τεχνολογία είναι η Pre – Collision Assist, το οποίο διαθέτει τα Pedestrian & Cyclist Detection, Evasive Steering Assist, Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert, κάμερα οπισθοπορείας, Wrong Way Alert και Post – Collision Braking. Για την ψυχαγωγία υπάρχει το WiFi Hotspot με συνδεσιμότητα μέχρι 10 συσκευές, ενώ το FordPass Connect προσφέρει  Live ενημερώσεις για την κίνηση στους δρόμους, ενώ μπορεί να εντοπίσει εύκολα το αυτοκίνητό σε Parking, να ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητό, όπως και να βάζει τη μηχανή σε λειτουργία από απόσταση.

Τέλος, προσφέρεται το ηχοσύστημα της Bang & Olufsen απόδοσης 675 Watt, ενώ υπάρχει επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για Smartphone, συνδεσιμότητα με Bluetooth, Apple CarPlay και Android Auto. Με όλα αυτά που προσφέρει το νέο Focus η ζωή του οδηγού γίνεται παιχνίδι, αλλά και των επιβατών πιο άνετη. Το Focus έχει ωριμάσει αρκετά προσφέροντας άνεση, στιβαρότητα και δύναμη και υπόσχεται πως σε όποιου τα χέρια και να βρεθεί θα το θυμάται για καιρό.