Η αυτοκίνηση συνεχώς εξελίσσεται και τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πολλές εταιρείες να προσφέρουν υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Μια ακόμη εναλλακτική λύση καυσίμου είναι η υδρογονοκίνηση. Όμως ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια που αντιμετωπίζει η βιομηχανία καυσίμων υδρογόνου είναι η μεταφορά και η αποθήκευση του. Οι επιστήμονες της CSIRO, όμως λένε πως υπάρχει λύση και πως αυτή είναι βιώσιμη.

Με ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες αυτοκινήτων στον κόσμο, όπως η Toyota, η Hyundai και η BMW, να στοιχηματίζουν στο υδρογόνο ως μελλοντική πηγή καυσίμων, η εθνική υπηρεσία επιστήμης της Αυστραλίας έχει αναπτύξει την τεχνολογία της μεμβράνης για να ανεφοδιάζει τα αυτοκίνητα με αμμωνία.

Δύο οχήματα κυψελών καυσίμου, το Toyota Mirai και το Hyundai Nexo, ανεφοδιάστηκαν με επιτυχία χρησιμοποιώντας υδρογόνο εξαιρετικά υψηλής καθαρότητας που παράγεται στο Queensland της Αυστραλίας. Σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα που έχουν ηλεκτροκινητήρες, τα οχήματα με κυψέλες υδρογόνου μπορούν να επανατροφοδοτούνται μέσα σε λίγα λεπτά με ένα εύρος μέχρι και το διπλάσιο από αυτό των ηλεκτρικών οχημάτων που κινούνται με μπαταρίες.

Οι τεχνολογικές εξελίξεις βοηθούν επίσης να μειώσουν το κόστος παραγωγής του ανανεώσιμου υδρογόνου για να το καταστήσουν ανταγωνιστικό σε σχέση με το πετρέλαιο. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της CSIRO, Larry Marshall, ανέφερε ότι η τεχνολογία που διαθέτει η εταιρεία μπορεί να ανοίξει το δρόμο για τη μεταφορά του υδρογόνου με τη μορφή αμμωνίας χρησιμοποιώντας την υπάρχουσα υποδομή.

Η πολυεθνική εταιρεία BOC με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο έχει συνεργαστεί με την CSIRO για το έργο, το οποίο έλαβε 1.260.000$ επιχορήγηση από το Ταμείο Επιστημών και Βιομηχανίας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Αυστραλίας, βοηθώντας ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη του.

Ενώ τα αυτοκίνητα με υδρογόνο έχουν επικεντρωθεί σε μεγάλο βαθμό στη Νότια Κορέα από την Hyundai, με ένα πενταετές πρόγραμμα που θέτει 16.000 αυτοκίνητα στο δρόμο, η τεχνολογία είναι ακόμα υπό δοκιμή στην Αυστραλία, αφού η έλλειψη υποδομής για ανεφοδιασμό καυσίμου ήταν το βασικό πρόβλημα. Με τη λύση του προβλήματος η Toyota θέλει να αρχίσει να εισάγει το Mirai στην Αυστραλία από το 2019, συμπληρώνοντας ήδη τρία χρόνια δοκιμών. Αν όλο αυτό το εγχείρημα πετύχει τότε θα μιλάμε για τεράστιες αλλαγές στην αγορά καυσίμων για την αυτοκίνηση.