Μια σπάνια Chevrolet Corvette SS Project XP-64 σε δημοπρασία

Η Chevrolet στους αγώνες αυτοκινήτων έχει γράψει τη δική της ιστορία και μάλιστα με αυτοκίνητα που είναι πολύ σπάνια. Ένα από αυτά είναι η Chevrolet Corvette SS Project XP-64, η οποία δημιουργήθηκε με τη σφραγίδα του Zora Arkus-Duntov, ο οποίος ήταν ένας επιτυχημένος οδηγός αγώνων που αργότερα έγινε σχεδιαστής αυτοκινήτων. Το εν λόγω μοναδικό αυτοκίνητο είναι του 1957, ενώ από το 1967 βρίσκεται Μουσείο Αυτοκινήτου της Indianapolis και στις 27 και 28 Φεβρουαρίου θα βγει σε δημοπρασία από το οίκο RM Sotheby’s.

Πριν κατασκευαστεί το αυτοκίνητο η GM σκεφτόταν να τοποθετήσει έναν κινητήρα της Chevrolet στη Jaguar E-Type, αλλά ο Arkus-Duntov είχε άλλα σχέδια. Έτσι ξεκίνησε η δημιουργία του Chevrolet Corvette SS Project XP-64. Το νέο μοντέλο είχε μόλις 839 κιλά βάρος, ενώ ο κινητήρας ήταν ένας V8 χωρητικότητας 4,6 λίτρων εξοπλισμένος με εκκεντροφόρο υψηλής απόδοσης, κυλινδροκεφαλές αλουμινίου και ψεκασμό καυσίμου, με τη μέγιστη ισχύ να φτάνει τους 300 ίππους. Ο κινητήρας συνδυάστηκε με το 4τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Ο πρώτος αγώνας που έτρεξε ήταν ο 12ωρος του Sebring το 1957. Αν και το αυτοκίνητο ήταν ιδιαίτερα γρήγορο αντιμετώπισε προβλήματα αξιοπιστίας, ενώ στην καμπίνα έκανε αφόρητη ζεστή. Το αυτοκίνητο αποσύρθηκε άμεσα με σκοπό να εμφανιστεί στον 24ώρο αγώνα του Le Mans. Τελικά, η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων συμφώνησε να τερματίσει τις όποιες προσπάθειες λίγο μετά το Sebring, με αποτέλεσμα να ολοκληρώσει άδοξα την πορεία του.

Μετά το πρόωρο τέλος της Chevrolet Corvette SS Project XP-64, το αυτοκίνητο έμεινε στην ιδιοκτησία της GM και χρησιμοποιήθηκε για διαφημιστικούς σκοπούς. Ύστερα από 10 χρόνια το 1967 βρέθηκε στο Μουσείο Αυτοκινήτου της Indianapolis, όπου παραμένει έως και σήμερα. Η δημοπρασία έχει οριστεί για τις 27 και 28 Φεβρουαρίου στο Miami και σύμφωνα με τις πληροφορίες η αξία του κοστολογείται στα 5 με 7.000.000€.

Μπορεί σαν αγωνιστικό αυτοκίνητο να ολοκλήρωσε άδοξα την πορεία του, όμως δεν παύει να είναι ένα απόλυτα συλλεκτικό κομμάτι που όποιος το αποκτήσει ίσως αργότερα αν θελήσει να το πουλήσει να πάρει περισσότερα χρήματα από αυτά της αγοράς. Όπως και να έχει πάντως είναι ένα διαφορετικό αυτοκίνητο.