Μέσα σε δυόμιση χρόνια οι Έλληνες πολίτες κλήθηκαν για τρίτη φορά, προσθέτοντας και τις ευρωεκλογές, να ψηφίσουν. Αυτές όμως οι εκλογές για πρώτη φορά στην Ελλάδα έβγαλαν κάτι διαφορετικό. Τι ήταν αυτό; Μα η άνοδος της αριστεράς, όχι μόνο στο κυβερνών κόμμα, αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα κόμματα που είναι προσκείμενα σε αυτή. Ακόμα και μετά το Πολυτεχνείο με τους λεγόμενους “αριστερούς” να έχουν περάσει τα χειρότερα από το χουντικό καθεστώς αυτή την ευκαιρία δε τη βρήκε ποτέ.
Οι Έλληνες κατά βάθος είναι αριστεροί, απλά οι περισσότεροι δε το παραδέχονται. Φυσικά υπάρχουν και δεξιοί, αλλά μετά τα τελευταία χρόνια το σκηνικό άρχισε να αλλάζει. Ξύπνησε και κατάλαβε τί γινόταν; Δυστυχώς κατά μεγάλο ποσοστό δεν κατάλαβε και ούτε θα καταλάβει. Όλοι πλέον είναι σε μια κατάσταση που λένε “τα χρήματα μου να πάρω και ας είναι λιγότερα αρκεί να τα πάρω”. Είναι όμως αυτή η λύση; Ήδη στις πρώτες ημέρες κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα ο πόλεμος είναι μεγάλος, παρόλα αυτά ό,τι αναφέρθηκε προεκλογικά προς το παρόν παλεύεται να τηρηθεί. Το τί θα γίνει θα το δείξει ο χρόνος.
Θα μου πείτε τί μας ενδιαφέρει στο χώρο της αυτοκίνησης, το ποίος κυβερνά τη χώρα. Από όσο φαίνεται μας ενδιαφέρει, γιατί και για τα αυτοκίνητα και τη φορολογία υπάρχει σχέδιο. Ποιο είναι το σχέδιο; Η ελάφρυνση σε όλους τους πολίτες, έτσι ώστε το αυτοκίνητο να μην είναι είδος πολυτελείας, αλλά καθημερινό μέσο μετακίνησης. Κάποιοι αμέσως θα αναρωτηθούν, μα καλά αφού ο Βαρουφάκης είπε να ξεχάσουμε τα πολυτελέστατα αυτοκίνητα, αναφερόμενος στα Porsche Cayenne. Μάλλον δεν ήθελαν να καταλάβουν τί εννοούσε γιατί η παράφραση στη χώρα μας πάντα ανθούσε. Τι μέλλει γενέσθαι λοιπόν με το σχέδιο της νέας κυβέρνησης για την αυτοκίνηση;
Σύμφωνα με τους κυβερνόντες το πρώτο πράγμα είναι η μείωση του φόρου στα καύσιμα. Αυτό σημαίνει πτώση στην τιμή της βενζίνης, άρα περισσότερες μετακινήσεις. Επιπλέον θα αλλάξει η φορολόγηση των αυτοκινήτων, αφού αναμένεται να καταργηθούν τα τεκμήρια των αυτοκινήτων. Αυτό σημαίνει πως ένα αυτοκίνητο 1.400 κ.εκ. για παράδειγμα δε θα επιβαρύνεται με 4.200€ τεκμήριο, όποτε θα είναι πιο εύκολη η αγορά του. Ακόμα και αν δεν καταργηθούν τα τεκμήρια αναμένεται να μειωθούν από 30 μέχρι 50% προκειμένου να φοροελαφρυνθούν οι πολίτες.
Ένα ακόμα μέτρο, το οποίο καίει είναι τα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία από τα 2.000 κ.εκ. τσούζουν αρκετά. Σύμφωνα με πληροφορίες που είχαμε από στελέχη της κυβέρνησης ένα αυτοκίνητο 1.800 κ.εκ. δε μπορεί να πληρώνει 300€ τέλη κυκλοφορίας και φυσικά ένα δίλιτρο 660€. Αυτά θα μειωθούν αλλά δεν έχει γίνει ακόμα γνωστό το ποσοστό της μείωσης. Ένα ακόμα καυτό θέμα που κρατάει στα χέρια της η κυβέρνηση είναι τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα, που όπως είπαμε και σε παλαιότερα άρθρα στο www.onlydriving.gr είναι πως για φέτος δε θα ισχύσει το μέτρο, αφού ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση. Τι θα γίνει του χρόνου είναι ακόμα άγνωστο, αν και με τα μέτρα που σχεδιάζονται ίσως ξαναδούμε την Αθήνα να γίνεται ένα απέραντο parking, όπως ήταν πριν το 2009.
Τελευταίο και επίσης δύσκολο κομμάτι είναι αυτό των διοδίων το οποίο είναι αρκετά ακριβό, αφού Αθήνα – Θεσσαλονίκη μετ’ επιστροφής είναι 60€. Σε αυτή την τιμή υπάρχουν αεροπορικές εταιρείες που προσφέρουν εισιτήρια, τα οποία καμία φορά είναι και φθηνότερα. Σίγουρα τα μέτωπα που έχουν ανοίξει είναι πάρα πολλά, αλλά με αυτά που ακούγονται είναι αν όχι θετικά, σαφώς καλύτερα. Το τί θα γίνει τελικά δε μπορούμε να το γνωρίζουμε, αλλά όπως και να χει πρέπει να υπάρξει ανοχή από όλους εμάς που ασχολούμαστε και αγαπάμε το αυτοκίνητο για να δούμε τί πραγματικά μπορεί να γίνει. Βέβαια αν δε πετύχει κάτι από όλα αυτά θα είναι ένα μεγάλο πλήγμα σε όσους ονειρεύονται να έχουν ένα αυτοκίνητο για τη καθημερινή τους κίνηση και όχι ένα είδος πολυτελείας.
Ξενοφών Οικονομόπουλος

