Από την Δανία με αγάπη, θα μπορούσε να είναι ο τίτλος αυτού του κειμένου, αφού η Δανέζικη εταιρία παραγωγής Super Car, η Zenvo, επέστρεψε στο προσκήνιο με τη σχεδόν νέα της πρόταση, αποδεικνύοντας πως τα προβλήματα που αντιμετώπισε με των 1.100 ίππων Zenvo ST1, δεν την αποθάρρυναν αλλά την έκαναν ακόμα πιο δυνατή.

zenvo ts1 2Το γεγονός ότι δεν πρόκειται για μία εντελώς νέα πρόταση από την πλευρά των Δανών γίνεται εύκολα κατανοητό από την ονομασία. Το μοντέλο, που παρουσιάστηκε πριν λίγες ημέρες στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, ονομάζεται TS1 και στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ανανεωμένο και με σημαντικές επεμβάσεις ST1. Εμφανισιακά οι αλλαγές είναι ελάχιστες και δε θα ασχοληθούμε καθόλου μαζί τους, από την άλλη πλευρά όμως το μηχανικό σύνολο έχει δεχτεί τεράστιες αλλαγές με την κυριότερη να είναι αυτή του κινητήρα.

Αφήνοντας πίσω τον διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 των 6.800 κ.εκ, η Zenvo στράφηκε στο μικρότερο από άποψη χωρητικότητας 5,9 λίτρων, που συνεχίζει όμως να χρησιμοποίει δύο υπερσυμπιεστές, ενώ εκτεταμένη είναι και η χρήση ανθρακονημάτων στα μηχανικά μέρη, όπως για παράδειγμα στην εισαγωγή αέρα, με αποτέλεσμα να έχει μειωθεί σημαντικά το βάρος του κινητήρα. Η τελική ταχύτητα έχει περιορισθεί στα 375 χλμ/ώρα, κυρίως λόγω της αντοχής ελαστικών, με την εταιρία να επιλέγει τα Michelin Pilot Super Sport ή τα Sport Cup 2. Οι υπόλοιπες πληροφορίες για τις επιδόσεις του TS1 δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα, αφού το μοντέλο ακόμη είναι σε κατάσταση εξέλιξης με τον επικεφαλή του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης Troels Vollertsen, να δηλώνει ότι τόσο από πλευράς ροπής, όσο και από πλευράς ισχύος οι αριθμοί θα είναι εκπληκτικοί.

zenvo ts1 4Οι μεγάλοι αριθμοί όμως στις επιδόσεις δε γίνονται μόνο με τον ισχυρό κινητήρα, αλλά ταυτόχρονα πρέπει να υπάρχουν και τα αντίστοιχα μέσα για την αντίθετη δράση, την επιβράδυνση, αλλά και το σωστό κράτημα στο δρόμο ή την πίστα. Σημαντικό ρόλο στη σωστή μετάδοση της κίνησης, η οποία γίνεται στους πίσω τροχούς, παίζει το κιβώτιο των 7 σχέσεων που διατίθεται, είτε με Paddles Shift πίσω από το τιμόνι, είτε με αγωνιστικού τύπου λεβιέ με σειριακή λειτουργία.

Σχετικά με το σύστημα πέδησης το δύσκολο έργο θα αναλάβουν οι 6πίστονες δαγκάνες και οι 15” δισκόπλακες από κεραμικό κράμα με ανθρακονήματα. Τέλος, για το καλύτερο δυνατό κράτημα η Zenvo συνεργάστηκε με την γνωστή εταιρία KW, η οποία εξέλιξε ένα εκπληκτικό υδραυλικό σύστημα στην ανάρτηση, ώστε να επιτυγχάνεται η μέγιστη άνεση στην πόλη και τα ταξίδια, αλλά ταυτόχρονα και οι αναγκαίες επιδόσεις για την πίστα.

zenvo ts1 3Για εκείνους βέβαια που δεν επιθυμούν την αγορά ενός μοντέλου που προορίζεται και για τους δημόσιους δρόμους, η Zenvo εξέλιξε ταυτόχρονα με το TS1, το TSR, την αγωνιστική έκδοση του νέου μοντέλου της που εκτός από τα αγωνιστικά καθίσματα, το Roll – Cage, τις ζώνες 6 σημείων και άλλα αγωνιστικά στοιχεία στο εσωτερικό, διαθέτει και ένα μεγάλο αεροδυναμικό πακέτο, το οποίο περιλαμβάνει μια πτέρυγα στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα, ένα μεγάλο πίσω διαχύτη, καθώς και την τεράστια πίσω αεροτομή.

Όπως στο ST1, έτσι και στο TS1, η παραγωγή θα είναι περιορισμένη, χωρίς να γνωρίζουμε τον ακριβή αριθμό.  Η τιμή όμως ανακοινώθηκε από τους Δανούς και κάθε ένα TS1 θα διαμορφωθεί κοντά στο 1.500.000€. Με τέτοια τιμή καλό θα είναι η Zenvo να έχει λύσει όλα τα προβλήματα του προηγούμενου μοντέλου, κάτι που εμείς ευχόμαστε διότι θα αποτελέσει με αυτόν τον τρόπο μία ακόμη επιλογή για όσους διαθέτουν τους πόρους να το αποκτήσουν.

Δημήτρης Τσιάρας